Drugi zwiastun GTA 6 w całości powstał na silniku gry i został zarejestrowany na podstawowej konsoli PlayStation 5
Wczoraj firma Rockstar Games, bez specjalnych zapowiedzi, opublikowała nie tylko nowy zwiastun gry GTA 6, ale również zaprezentowała garść informacji na temat produkcji oraz zaoferowała wręcz tonę nowych screenów. Już sam trailer ponownie wywołał olbrzymie poruszenie - nie tylko wśród mediów, ale również u zwykłych graczy. Tylko na oficjalnym koncie Rockstara na YouTubie, zwiastun wyświetlono już blisko 80 milionów razy. W samym trailerze pojawiła się z kolei informacja na temat wykorzystania konsoli PlayStation 5, w którą nie wszyscy uwierzyli. Studio postanowiło się odnieść i jeszcze raz przedstawić sytuację.
Rockstar Games ponownie potwierdza, że ostatni materiał z GTA 6 został przygotowany w całości na silniku gry oraz że został przechwycony w podstawowej wersji konsoli PlayStation 5.
GTA 6 otrzymał drugi zwiastun. Rockstar Games prezentuje parę głównych bohaterów oraz słoneczne Vice City
Jeszcze wielu rzeczy o GTA 6 nie wiemy, choćby w kontekście poprowadzenia głównego wątku fabularnego czy zmian w mechanikach rozgrywki. To co możemy jednak śmiało powiedzieć o drugim materiale, który został wczoraj opublikowany, to niesamowita wręcz dbałość o detale oraz wszelkiej maści szczegóły. Widać ogrom pracy włożonej przez pracowników Rockstara, by zaprezentować tętniący życiem, różnorodny świat z miastem Vice City na czele. Choć pod koniec zwiastuna widać dopisek, że całość pochodzi z konsoli PlayStation 5, wiele osób mocno w to powątpiewa. Rockstar postanowił zatem opublikować wiadomość, raz jeszcze podkreślając, że wszystko co widzimy w trailerze zostało przygotowane na silniku gry (nie jest zatem żaden prerenderowany klip), a następnie przechwycono z podstawowej wersji PlayStation 5. Nie z PS5 Pro, nie z wcześniejszych dev-kitów konsoli. Po prostu ze zwykłego PS5.
Grand Theft Auto VI Trailer 2 was captured entirely in-game from a PlayStation 5, comprised of equal parts gameplay and cutscenes. pic.twitter.com/JWFfVYm3on
— Rockstar Games (@RockstarGames) May 7, 2025
GTA 6 może na premierę zaoferować Ray Tracing. Mnóstwo ciekawostek z pierwszego trailera gry od Rockstar Games
Już teraz nowy materiał z GTA 6 prezentuje zauważalny skok względem pierwszego trailera. Nie tylko szczegółowość wszystkiego co widzimy na ekranie została znacząco zwiększona, ale również modele głównych postaci - Jasona oraz Lucii - doczekały się gruntownych poprawek. A to nie wszystko, bo widzimy także bardzo dobrej jakości globalne oświetlenie, cieniowanie czy mnóstwo odbić realizowanych z pomocą Ray Tracingu. Oglądając zwiastun, dało się jednak zauważyć sporadyczne spadki animacji i z pewnością jest to jeden z powodów, dla których Rockstar zdecydował się opóźnić premierę do maja przyszłego roku. Mając ponad rok dodatkowego czasu, producent może w spokoju dopieszczać grę oraz poprawić wydajność tam, gdzie obecnie jeszcze niedomaga. Oczywiście nie jesteśmy specjalnie zaskoczeni, że wielu graczy nawet nie wierzy w obecną jakość wizualną GTA 6. W obecnej generacji otrzymaliśmy wiele wtop technologicznych na rynku gier. Mowa jednak o studiu Rockstar, które już w przeszłości prezentowało trochę gorszą oprawę wizualną w swoich trailerach (GTA 4, GTA 5, Red Dead Redemption 2 niech będą przykładami), by wraz z kolejnymi materiałami prezentować coraz lepszą jakość wizualną. Gdy Rockstar Games pracował nad Red Dead Redemption 2, wówczas również nie wierzono w obiecywaną jakość na PlayStation 4 oraz Xbox One, a finalnie wiemy jak dobrze się zaprezentowała gra na tych urządzeniach.
Powiązane publikacje

La Quimera - twórcy Metro z kolejnym dziwnym ruchem. Gra niespodziewanie się pojawiła, ale we wczesnym dostępie
10
Battlefield 6 - gra zostanie zaprezentowana latem. Poznaliśmy orientacyjne ramy premiery
11
Nowy, tańszy YouTube Premium dla dwóch osób? Firma Google eksperymentuje z nową możliwością
59
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na maj 2025. Wśród premier Gladiator II, Styx, Cuckoo i polski Langer
0