Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu

Damian Marusiak | 15-10-2024 19:05 |

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray TracinguJuż za nieco ponad dwa tygodnie na rynek trafi kolejna duża gra AAA. Tym razem mowa o Dragon Age The Veilguard od studia BioWare. Nowa część zabierze nas do Imperium Tevinteru, gdzie będziemy musieli powstrzymać nie tylko Solasa, ale również elfickie bóstwa, które wydostaną się z Pustki. Choć wstępne wymagania sprzętowe komputerowej wersji pojawiły się już kilka tygodni temu, dopiero teraz studio BioWare postanowiło podzielić się wszystkimi szczegółami.

Studio BioWare opublikowało pełne wymagania sprzętowe gry Dragon Age The Veilguard, której premiera odbędzie się już 31 października tego roku.

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu [1]

Dragon Age: The Veilguard - nowe szczegół związane z rozgrywką w nadchodzącym hicie BioWare

Wymagania sprzętowe Dragon Age The Veilguard zostały podzielone na łącznie sześć sekcji - po trzy bez aktywnego Ray Tracingu oraz z włączonym śledzeniem promieni. Minimalne oraz zalecane wymagania bez RT są podobne do tych sprzed kilku tygodni, jednak teraz uzyskaliśmy informację do jakiego poziomu detali zostały one przyporządkowane. Minimalne wymagania mają pozwolić grać w upscalowanej rozdzielczości Full HD i w 30 klatkach na sekundę, na najniższych ustawieniach graficznych. Z kolei zalecane wymagania dotyczą grania w skalowanym Full HD przy 60 FPS lub Quad HD przy 30 FPS - w obu przypadkach mowa o wysokich ustawieniach graficznych. Wymagania ultra dotyczą grania w najwyższych detalach (ale wciąż bez RT), w uspcalowanym 4K i w 60 klatkach na sekundę. Tutaj twórcy zalecają nie tylko bardzo mocne karty pokroju NVIDIA GeForce RTX 4080 i AMD Radeon RX 7900 XTX, ale również wydajne procesory, tj. Intel Core i9-12900K i AMD Ryzen 9 7950X.

  Minimalne, RT OFF Zalecane, RT OFF Ultra, RT OFF
Procesor Intel Core i5-8400
AMD Ryzen 3 3300X
Intel Core i9-9900K
AMD Ryzen 7 3700X
Intel Core i9-12900K
AMD Ryzen 9 7950X
Karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 970
NVIDIA GeForce GTX 1650
AMD Radeon R9 290X
NVIDIA GeForce RTX 2070
AMD Radeon RX 5700 XT
NVIDIA GeForce RTX 4080
AMD Radeon RX 7900 XTX
Pamięć VRAM (minimum) 4 GB 8 GB 12 GB
Pamięć RAM 16 GB 16 GB 16 GB
Miejsce na dysku 100 GB (zalecany SSD, HDD wspierany) 100 GB (wymagany SSD) 100 GB (wymagany SSD)
System Windows 10 / 11 64-bit Windows 10 / 11 64-bit Windows 10 / 11 64-bit
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
Jakość gry 1080p / 30 FPS
Niskie detale
Upscaling ON
1080p / 60 FPS
1440p / 30 FPS
Wysokie detale
Upscaling ON
2160p / 60 FPS
Detale ultra
Upscaling ON
  Selektywne RT Ray Tracing ON RT ON, Ultra RT
Procesor Intel Core i9-9900K
AMD Ryzen 7 3700X
Intel Core i9-9900K
AMD Ryzen 7 3700X
Intel Core i9-12900K
AMD Ryzen 9 7950X
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 3080
AMD Radeon RX 6800 XT
NVIDIA GeForce RTX 3080
AMD Radeon RX 6800 XT
NVIDIA GeForce RTX 4080
AMD Radeon RX 7900 XTX
Pamięć VRAM (minimum) 10 GB 10 GB 12 GB
Pamięć RAM 16 GB 16 GB 16 GB
Miejsce na dysku 100 GB (wymagany SSD) 100 GB (wymagany SSD) 100 GB (wymagany SSD)
System Windows 10 / 11 64-bit Windows 10 / 11 64-bit Windows 10 / 11 64-bit
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
Jakość gry 1440p / 60 FPS
2160p / 30 FPS
Detale ultra + selektywny Ray Tracing
Upscaling ON
1440p / 30 FPS
Detale ultra + Ray Tracing stale włączony
Upscaling ON
2160p / 30 FPS
Detale ultra + Ray Tracing Ultra Quality
Upscaling ON

PlayStation 5 Pro - szczegóły działania takich gier jak Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard i Spider-Man 2

Wymagania dla Ray Tracingu zostały podzielone na trzy zestawy: Selektywne RT (śledzenie promieni aktywuje się tylko w miejscach, w których różnica w jakości wizualnej będzie wyraźnie różnić się na korzyść RT), Ray Tracing ON (domyślne ustawienia, RT stale włączony) oraz Ray Tracing Ultra (najwyższy poziom detali dla śledzenia promieni). W tym pierwszym wypadku, rekomendowane podzespoły mają zaoferować grę w skalowanym 1440p i 60 FPS lub 2160p i 30 FPS. Jeśli zdecydujemy się na stale włączony Ray Tracing (na takim samym poziomie jakości), to te same podzespoły (tj. GeForce RTX 3080 i Radeon RX 6800 XT) pozwolą grę już co najwyżej w 1440p i 30 FPS (oczywiście upscalowanym). Najwyższy poziom detali dla RT pozwoli na grę w skalowanym 4K i 30 klatkach na sekundę. Tutaj jednak potrzebujemy kart NVIDIA GeForce RTX 4080 lub AMD Radeon RX 7900 XTX. BioWare dodaje również zapis do wymagań, iż posiadacze procesorów AMD Ryzen na podstawce AM4 muszą najpierw zaktualizować oprogramowanie AGESA do wersji 1.2.0.7 lub nowszej.

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu [2]

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu [3]

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu [4]

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu [5]

Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu [6]

Źródło: BioWare
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 77

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.