Dragon Age The Veilguard - Opublikowano pełne wymagania sprzętowe wersji PC, także dla włączonego Ray Tracingu
Już za nieco ponad dwa tygodnie na rynek trafi kolejna duża gra AAA. Tym razem mowa o Dragon Age The Veilguard od studia BioWare. Nowa część zabierze nas do Imperium Tevinteru, gdzie będziemy musieli powstrzymać nie tylko Solasa, ale również elfickie bóstwa, które wydostaną się z Pustki. Choć wstępne wymagania sprzętowe komputerowej wersji pojawiły się już kilka tygodni temu, dopiero teraz studio BioWare postanowiło podzielić się wszystkimi szczegółami.
Studio BioWare opublikowało pełne wymagania sprzętowe gry Dragon Age The Veilguard, której premiera odbędzie się już 31 października tego roku.
Dragon Age: The Veilguard - nowe szczegół związane z rozgrywką w nadchodzącym hicie BioWare
Wymagania sprzętowe Dragon Age The Veilguard zostały podzielone na łącznie sześć sekcji - po trzy bez aktywnego Ray Tracingu oraz z włączonym śledzeniem promieni. Minimalne oraz zalecane wymagania bez RT są podobne do tych sprzed kilku tygodni, jednak teraz uzyskaliśmy informację do jakiego poziomu detali zostały one przyporządkowane. Minimalne wymagania mają pozwolić grać w upscalowanej rozdzielczości Full HD i w 30 klatkach na sekundę, na najniższych ustawieniach graficznych. Z kolei zalecane wymagania dotyczą grania w skalowanym Full HD przy 60 FPS lub Quad HD przy 30 FPS - w obu przypadkach mowa o wysokich ustawieniach graficznych. Wymagania ultra dotyczą grania w najwyższych detalach (ale wciąż bez RT), w uspcalowanym 4K i w 60 klatkach na sekundę. Tutaj twórcy zalecają nie tylko bardzo mocne karty pokroju NVIDIA GeForce RTX 4080 i AMD Radeon RX 7900 XTX, ale również wydajne procesory, tj. Intel Core i9-12900K i AMD Ryzen 9 7950X.
Minimalne, RT OFF | Zalecane, RT OFF | Ultra, RT OFF | |
Procesor | Intel Core i5-8400 AMD Ryzen 3 3300X |
Intel Core i9-9900K AMD Ryzen 7 3700X |
Intel Core i9-12900K AMD Ryzen 9 7950X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 970 NVIDIA GeForce GTX 1650 AMD Radeon R9 290X |
NVIDIA GeForce RTX 2070 AMD Radeon RX 5700 XT |
NVIDIA GeForce RTX 4080 AMD Radeon RX 7900 XTX |
Pamięć VRAM (minimum) | 4 GB | 8 GB | 12 GB |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
Miejsce na dysku | 100 GB (zalecany SSD, HDD wspierany) | 100 GB (wymagany SSD) | 100 GB (wymagany SSD) |
System | Windows 10 / 11 64-bit | Windows 10 / 11 64-bit | Windows 10 / 11 64-bit |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
Jakość gry | 1080p / 30 FPS Niskie detale Upscaling ON |
1080p / 60 FPS 1440p / 30 FPS Wysokie detale Upscaling ON |
2160p / 60 FPS Detale ultra Upscaling ON |
Selektywne RT | Ray Tracing ON | RT ON, Ultra RT | |
Procesor | Intel Core i9-9900K AMD Ryzen 7 3700X |
Intel Core i9-9900K AMD Ryzen 7 3700X |
Intel Core i9-12900K AMD Ryzen 9 7950X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce RTX 3080 AMD Radeon RX 6800 XT |
NVIDIA GeForce RTX 3080 AMD Radeon RX 6800 XT |
NVIDIA GeForce RTX 4080 AMD Radeon RX 7900 XTX |
Pamięć VRAM (minimum) | 10 GB | 10 GB | 12 GB |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
Miejsce na dysku | 100 GB (wymagany SSD) | 100 GB (wymagany SSD) | 100 GB (wymagany SSD) |
System | Windows 10 / 11 64-bit | Windows 10 / 11 64-bit | Windows 10 / 11 64-bit |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
Jakość gry | 1440p / 60 FPS 2160p / 30 FPS Detale ultra + selektywny Ray Tracing Upscaling ON |
1440p / 30 FPS Detale ultra + Ray Tracing stale włączony Upscaling ON |
2160p / 30 FPS Detale ultra + Ray Tracing Ultra Quality Upscaling ON |
PlayStation 5 Pro - szczegóły działania takich gier jak Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, Dragon Age The Veilguard i Spider-Man 2
Wymagania dla Ray Tracingu zostały podzielone na trzy zestawy: Selektywne RT (śledzenie promieni aktywuje się tylko w miejscach, w których różnica w jakości wizualnej będzie wyraźnie różnić się na korzyść RT), Ray Tracing ON (domyślne ustawienia, RT stale włączony) oraz Ray Tracing Ultra (najwyższy poziom detali dla śledzenia promieni). W tym pierwszym wypadku, rekomendowane podzespoły mają zaoferować grę w skalowanym 1440p i 60 FPS lub 2160p i 30 FPS. Jeśli zdecydujemy się na stale włączony Ray Tracing (na takim samym poziomie jakości), to te same podzespoły (tj. GeForce RTX 3080 i Radeon RX 6800 XT) pozwolą grę już co najwyżej w 1440p i 30 FPS (oczywiście upscalowanym). Najwyższy poziom detali dla RT pozwoli na grę w skalowanym 4K i 30 klatkach na sekundę. Tutaj jednak potrzebujemy kart NVIDIA GeForce RTX 4080 lub AMD Radeon RX 7900 XTX. BioWare dodaje również zapis do wymagań, iż posiadacze procesorów AMD Ryzen na podstawce AM4 muszą najpierw zaktualizować oprogramowanie AGESA do wersji 1.2.0.7 lub nowszej.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32