Dragon Age 4 miało być grą-usługą, ale Electronic Arts zmieniło plany po porażce Anthem. Bioware usuwa z RPG-a multiplayer
EA poszło po rozum do głowy po klapie, jaką okazały się Anthem i skasowane niedawno Anthem Next, i sukcesie Star Wars Jedi: Fallen Order od studia Respawn Entertainment, które sprzedało się w ponad 10 mln sztuk w pierwszych czterech miesiącach od premiery. O co konkretnie chodzi? Jak donosi serwis Bloomberg, Dragon Age 4 było planowane jako gra-usługa skrywająca rozbudowane elementy sieciowe wzorem chociażby przytoczonej wcześniej i porzuconej w tym tygodniu przez EA strzelaniny w klimacie science fiction. Było, ponieważ według źródła włodarze koncernu Electronic Arts zmienili plany i pozwolili studiu BioWare stworzyć RPG-a wyłącznie nastawionego na tryb fabularny. Sprzedaż Star Wars Jedi: Fallen Order powyżej oczekiwań otworzyła „Elektronikom” oczy.
Dragon Age 4 miało być grą-usługą z mikrotransakcjami, ale EA wyciągnęło wnioski po porażce Anthem i sukcesie Star Wars Jedi: Fallen Order. Wydawca chce, by BioWare powróciło do korzeni, tworząc RPG-a skupionego wyłącznie na rozgrywce dla pojedynczego gracza.
Mass Effect 5 i Dragon Age 4 zaprezentowane podczas gali The Game Awards 2020. Gry BioWare otrzymały pierwsze zwiastuny
Jason Schreier, zwykle doskonale poinformowany dziennikarz pracujący dla agencji Bloomberg (wcześniej dla Kotaku), zdradził, że Dragon Age 4 (tytuł roboczy) miał być według pierwotnych planów grą-usługą. Produkcja miała zawierać, prócz fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza, rozbudowane funkcje i tryby sieciowe, dzięki którym EA mogłoby zarabiać dodatkowe pieniądze za pośrednictwem mikropłatności. Wydawca pozwolił jednak studiu BioWare przebudować Dragon Age’a 4 i usunąć z gry wszystkie elementy multiplayera. Proces modyfikowania RPG-a trwa już od kilku miesięcy. Electronic Arts odmówiło komentarza.
Time for some news that is going to make BioWare fans really happy.
— Jason Schreier (@jasonschreier) February 25, 2021
Following the success of Jedi Fallen Order and the failure of Anthem, EA has allowed BioWare to make the next Dragon Age a single-player RPG. Previously, it was planned as a service game https://t.co/tk9uUlzOsb
Anthem Next skasowane przez EA. Electronic Arts porzuca grę studia BioWare – nie będzie więcej aktualizacji
Według zaznajomionych ze sprawą źródeł, do których dotarł Jason Schreier, część załogi kierowniczej studia BioWare próbowało wcześniej przekonać EA do tego, by studio wróciło wraz z nową odsłoną serii Dragon Age do korzeni. Wtedy nie udało się, ale zmiana planów podyktowana porażką Anthem i sukcesem pozbawionego jakichkolwiek elementów sieciowych Star Wars: Jedi Fallen Order pokazuje, że nastawienie i polityka wydawnicza Electronic Arts wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze parę lat temu; zapewne ku uciesze większości graczy, zwłaszcza tych nieprzepadających za grami-usługami. 30-osobowy zespół, który pracował nad skasowanym Anthem Next, pomoże przy pracach nad Dragon Age'em 4. Data premiery nowego RPG-a w klimacie fantasy nie jest znana. BioWare tworzy także kolejną odsłonę cyklu Mass Effect oraz remaster trylogii, który ukaże się w maju 2021 roku (Mass Effect Legendary Edition).
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124