DOOM - Znamy ustawienia graficzne dostępne w grze
DOOM jest legendarną serią strzelanin pierwszoosobowych, jednak ostatnimi czasy jej gwiazda nieco przygasła, ponieważ od premiery ostatniej części minęło niemal 12 lat. Gracze spragnieni dynamicznego, oldschoolowego i wciągającego shootera produkcji id Software, otrzymali wprawdzie Quake Live bliskiego żelaznej klasyce, ale ortodoksyjni fani gatunku czekali na kolejne wcielenie DOOM. Marzenia o ponownej wizycie na piekielnym Marsie są coraz bliższe spełnienia. Nowa odsłona DOOM (pozbawiona numerka), spróbuje przywrócić klasykowi dawny blask. Ponieważ większość osób czytających PurePC, nowe dzieło id Software prawdopodobnie zobaczy na pecetach, warto przyjrzeć się ujawnionym niedawno informacjom dotyczącym tej wersji.
DOOM będzie posiadał całkiem dużo najróżniejszych opcji do skonfigurowania. Cieszy również fakt, że będzie mógł działać nawet przy odświeżaniu 144 Hz. Oby optymalizacja nie zawiodła.
Kiedy podczas targów E3 2015 Bethesda pokazała pierwsze fragmenty rozgrywki w DOOM, pojawiło się wiele sceptycznych głosów, wręcz narzekania i lamentów. Owszem, ewidentnie było widać DNA diabolicznej serii, ale produkcja wydawała się stanowczo za wolna. Ostatnie materiały częściowo rozwiały wcześniejsze obawy. Poruszanie się zyskało na prędkości, zaś strzelanie stało się bardziej emocjonujące. Ogólnie DOOM wygląda teraz tak, jak powinien na pierwszych pokazach. Niepokoi natomiast skromna liczba map, których jest zaledwie dziewięć. Można oczekiwać, że twórcy postawili na jakość, ale raczej nie zostanie przepuszczona okazja, aby sprzedać też parę paczek DLC. Cóż, przynajmniej udostępniono też edytor, pozwalający na projektowanie własnych poziomów.
Jak widać na załączonych obrazkach, DOOM posiada całkiem dużo najróżniejszych opcji do skonfigurowania. Cieszy również fakt, że będzie mógł działać przy odświeżaniu 144 Hz. Oprócz zmiany podstawowych ustawień takich jak szczegółowość tekstur, cieni i oświetlenia, możliwe jest włączenie Virtual Texturing co pozwala obejść limity pamięci dla tekstur. Ciekawie wygląda też możliwość zmiany wartości API. Do czego służy jeszcze nie wiadomo, więc trzeba poczekać do premiery, żeby się przekonać. Niestety, wciąż nie podano oficjalnych wymagań sprzętowych, aczkolwiek można śmiało założyć, iż będą podobne do tych zaprezentowanych z okazji alphy. Pozostaje liczyć na dobra optymalizację, skoro na konsolach udało się uzyskać 1080p przy 60 kl/s.
Dawno, dawno temu do zamówień przedpremierowych Wolfenstein: The New Order, dołączany był kupon upoważniający do udziału w beta testach nadchodzącej produkcji id Software, która właśnie jest rozgrywana. Opinie większości osób mających okazję sprawdzić grę wydają się zgodne - DOOM wypadał całkiem nieźle, chociaż nie będzie to epokowe dzieło. Scena sieciowych shooterów jest dzisiaj przepełniona, konkurencja bardzo silna, natomiast id Software nie może liczyć na sukces e-sportowy, gdzie dominuje CS: GO. Czy wszystko poszło zgodnie z planem zweryfikujemy już 13 maja, bowiem właśnie tego dnia na półkach sklepowych wyląduje DOOM. Pozostaje być tylko dobrej myśli i oczekiwać na dzień premiery z nadzieją na powrót legendy. Oby się udało...
Powiązane publikacje

Wiedźmin 4 - CD Projekt RED przygotowuje fanów na długie czekanie na premierę i omawia kilka kwestii związanych z grą
48
Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 – twórcy przesuwają datę premiery. Gra jest prawie gotowa, ale chcą ją jeszcze dopracować
9
Monster Hunter Wilds - Capcom przygotowuje duże aktualizacje do popularnego tytułu. Podano szczegóły i daty
6
The First Berserker: Khazan - gra akcji z elementami souls-like z bardzo dobrymi pierwszymi ocenami graczy i recenzentów
9