DOOM Eternal - Gra będzie obsługiwała technologię ray tracingu
Kłamstwem byłoby powiedzieć, że przy premierze ostatniej serii kart graficznych od NVIDII, czyli rodziny Turing, ray tracing nie grał pierwszych skrzypiec. Na zdjęciach i filmach technologia w grach prezentowała się oszałamiająco, a odbicia w szybach, wodzie oraz samo światło i cenie wyglądały zdecydowanie atrakcyjniej niż do tej pory. Zarówno w nowych tytułach, jak i starszych, odpowiednio zmodyfikowanych. Rzeczywistość jednak jak zwykle okazała się brutalniejsza - wydajność nie tylko jest dość niska, to jeszcze gier z ray tracingiem jest jak na lekarstwo. Powoli się to jednak zmienia. Chwilę temu dowiedzieliśmy się o wprowadzeniu tej technologii do Cyberpunka 2077, a teraz pora na DOOM Eternal.
Będzie to już druga z nadciągających w najbliższym czasie gier od id Software, która ma wspierać ray tracing. Pierwsza to Wolfenstein: Young Blood.
Doom, Heretic, Blood i Duke 3D - klasyka FPS w nowym wydaniu
Chwilę temu fani strzelania do demonów i nieumarłych zacierali ręce do zapowiedzi DOOM Eternal, który ma się ukazać na rynku 22 listopada 2019 roku. Ta pierwszoosobowa strzelanka od id Software to kolejna odsłona kultowej serii, której korzenie sięgają 1993 roku. Teraz zaś mamy kolejny powód do radości, o ile tylko posiadacie odpowiednio wydajne karty graficzne. Zgodnie ze słowami Marty'ego Strattona podczas wywiadu dla Nite 2 "ray tracing wygląda bezbłędnie i sprawia, że gry jeszcze bardziej cieszą oko". Zarówno on sam, jak i reszta twórców ze studia id Software po prostu ubóstwia generowane efekty. Tym samym "oczywistym jest, że DOOM Eternal oraz silnik id Tech 7 doczeka się implementacji tej technologii".
Cyberpunk 2077 ze wsparciem dla Ray Tracingu w dniu premiery
Będzie to już druga z nadciągających gier od id Software, która ma wspierać ray tracing. Pierwsza to Wolfenstein: Young Blood. Nadal jednak nie wiadomo o jakiej implementacji mowa. Czy mowa o rozwiązaniu podobnym do tego, które widzieliśmy w Metro: Exodus (global illumination) czy prostszych odbiciach i cieniach, jak w przypadku większości gier, które chwalą się ray tracingiem? Tak czy siak, nawet w przypadku drugiej możliwości, są to dobre nowiny. Posiadacze RTXów zyskają bowiem kolejny spory i dobry tytuł do ogrywania, a sama technologia ma większą szansę na upowszechnienie, zamiast zgnicia na stercie ciekawostek od NVIDIi.
Powiązane publikacje

PS Plus Essential z interesującą kwietniową ofertą. Na czele RoboCop: Rogue City i The Texas Chain Saw Massacre
0
F1 25 - pierwsza zapowiedź i informacje o nowej grze Codemasters i Electronic Arts, w tym ceny poszczególnych edycji
17
Intergalactic: The Heretic Prophet - Jason Schreier jest przekonany, że Naughty Dog nie będzie spieszyć się z premierą
13
Wiedźmin 4 - CD Projekt RED przygotowuje fanów na długie czekanie na premierę i omawia kilka kwestii związanych z grą
75