Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Doom 3 z perspektywy trzeciej osoby: zmiany w RBDoom 3

Bartłomiej Dramczyk | 01-10-2018 18:30 |

Doom 3 z perspektywy trzeciej osoby: zmiany w RBDoom 3Mod Classic RBDoom 3 BFG doczekał się nowego trybu rozgrywki dzięki wysiłkom MaDeCoDeRa. W najnowszej wersji zmodyfikowanego Dooma 3 dodano opcję umożliwiającą rozegranie głównej kampanii z widokiem zza pleców bohatera. Nie zawsze jest to dobry pomysł, bo cała gra była projektowana jako typowy FPP (jednak opcje rozgrywki TPP są dostępne w oryginalnej edycji), ale spojrzenie na walkę z zupełnie nowej perspektywy umożliwi nam dostrzeżenie nowych detali w otoczeniu i sposobie ataków przeprowadzanych przez przeciwników. Do rozgrywki w zmodyfikowanego Dooma 3 niezbędne są pliki z oryginalnej wersji gry, na przykład z edycji dostępnej na Steamie, oraz pliki wykonywalne ClassicRBDoom 3.

Horrory należy oglądać z bezpiecznej perspektywy trzeciej osoby. Tak rzecze Capcom, my również skłonni jesteśmy przyznać mu rację.

Doom 3 z perspektywy trzeciej osoby: zmiany w RBDoom 3 [1]

Pomimo ponad 14-letniego stażu na rynku modderzy pomagają nam w tym, by nie zapomnieć jednego z najciekawszych epizodów w karierze Dooma – jedynej gry doskonale oddającej atmosferę klaustrofobicznego horroru. Zaczęło się niewinnie, od przylepienia taśmą klejąca latarki do karabinu, dziś możemy oglądać Dooma 3 z poprawionymi cieniami oraz z zupełnie nowej perspektywy. Łatwo domyślić się dlaczego Capcom od wielu lat stawia na gry z widokiem z trzeciej osoby. Po prostu łatwiej przedstawić atak zombie na widoczną na ekranie postać bohatera. W Doomie 3 od zawsze obserwowaliśmy akcję z punktu widzenia bohatera, mimo że silnik id Tech 4 uwzględniał możliwość rozgrywki w trybie TPP.

Najgłębsze sekrety Dooma II odkryte i wyjaśnione... po 24 latach

Zmiany wprowadzone w modzie Classic RBDoom 3 BFG można aktywować przy starcie gry, dodając poleceni +set pm_thirdPerson 1 lub z poziomu konsoli Dooma 3, wpisując pm_thirdPerson 1. Nie ma jednak co oczekiwać cudów – rzeczywiście kamera zostaje przesunięta za plecy postaci, rzeczywiście obserwujemy akcję z nowej perspektywy. Jednak umiejscowienie bohatera w centrum ekranu sprawia, że celowanie do przeciwników jest utrudnione. Można więc potraktować mod MaDeCoDeRa jako ciekawostkę, która skłoni nas do odświeżenia wspomnień i sięgnięcia do Dooma 3 po kilkunastu latach. Właściwie rozgrywkę z perspektywy trzeciej osoby da się włączyć nawet w oryginalnym Doomie 3, wpisując identyczne polecenie, jednak tym razem cała zabawa dotyczy RBDooma. Zobaczymy, czy doczekamy się poprawek, które usprawnią zabawę w Dooma 3 oglądanego w nowej perspektywie.

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat

Doom 3 z perspektywy trzeciej osoby: zmiany w RBDoom 3 [2]

Źródło: DSOG
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Tagi:
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.