Dlaczego GeForce GTX 670 nie obsługuje 4-Way SLI
NVIDIIA z niewiadomych przyczyn zablokowała możliwość tworzenia konfiguracji 4-Way SLI na GeForce GTX 670, czyli połączenia czterech wspomnianych układów w jednym komputerze. GeForce GTX 670 (TEST) okazał się zresztą na tyle udaną konstrukcją, że dogania sporo droższego GTX 680 (TEST). Jakby tego było mało, dwie 670-tki połączone w konfiguracji SLI są tylko o 2 % wolniejsze od kosztującego średnio 900 zł więcej potwora GeForce GTX 690 (TEST). Gdybyśmy zdecydowali się jednak na zakup czterech GTX 670 zaoszczędzilibyśmy mniej więcej 1800 zł w porównaniu z dwiema 690-tkami, przy czym różnica wydajności byłaby praktycznie nieodczuwalna. Oczywiście wspomniany problem dotyczy jedynie entuzjastów komputerowych, którzy zamierzają złożyć najwydajniejszą możliwą konfigurację. Do wyboru pozostały im jedynie dwa rozwiązania: kupić cztery GTX 680 lub dwa GTX 690.
NVIDIIA twierdzi jednak, że w przyszłości zostanie wydana odpowiednia aktualizacja w sterownikach, umożliwiająca połączenie czterech GTX 670 w 4-Way SLI. Skoro GTX 670 i 680 to praktycznie te same układy, blokowanie takiej możliwości musi mieć jakieś cel. Prawdopodobnie chodzi o obawę przed możliwością spadku sprzedaży GTX 680 lub GTX 690, które są mało opłacalnym wyborem w stosunku do GTX 670. Policzmy zatem ile wyniesie Nas stworzenie najwydajniejszej konfiguracji GPU.
- 2 razy GTX 690 - 8050zł
- 4 razy GTX 680 - 8160zł
- 4 razy GTX 670 - 6320zł
Jak widać, najbardziej opłacalnym zakupem byłby właśnie wspomniany GTX 670, którego ceny w Polsce zaczynają się od 1580zł.
Źródło: TechPowerUP / Hardware Info
Powiązane publikacje

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
15
Karty Intel Arc Pro B50 z architekturą Xe2 i 16 GB pamięci GDDR6 za 349 dolarów sprzedają się jak świeże bułeczki
29
NVIDIA GeForce NOW - rozpoczęto ulepszanie serwerów, aby zaoferować użytkownikom wydajność klasy GeForce RTX 5080
44
Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR
34