DirectX 12 na Xbox One znacznie podniesie wydajność konsoli?
DirectX 12 ma być niejako rewolucją na rynku gier komputerowych - deweloperzy otrzymają do dyspozycji nowe możliwości, które pozwolą im na tworzenie bardziej rozwiniętych produkcji oferujących lepszą wydajność. To wszystko pozostaje jednak na razie tylko teorią, gdyż trudno znaleźć na rynku tytuł oparty o najnowsze API. Co prawda, pojawiają się pierwsze benchmarki powodujące spore kontrowersje, jednak nie pokazują one jeszcze realnych możliwości DirectX 12. O nowym oprogramowaniu piszemy głównie z myślą o komputerach PC, ale nie możemy zapominać, że konsola Xbox One produkowana przez Microsoft również będzie obsługiwała DX12, a co za tym idzie - deweloperzy będą mogli wykorzystywać podobne funkcje, co na pecetach.
DirectX 12 i Xbox One - ta historia nigdy się nie kończy.
Dlaczego "podobne"? Nie znamy dokładnego poziomu implementacji DirectX 12 w przypadku Xboxa One, a jest on kluczowy do określenia realnych korzyści. Informacje o możliwym skoku wydajności pojawiają się już od kilku miesięcy, ale czasami są one dementowane zarówno przez pracowników Microsoftu (Phil Spencer), jak i deweloperów gier (chociażby CD Projekt RED). Co tym razem ciekawego dowiedzieliśmy się na temat DX12 w kontekście konsoli nowej generacji? Według ujawnionych dokumentów producenta, DirectX 12 ma "podnieść wydajność jednostki CPU o 50% oraz układu GPU o 20%".
Co więcej, deweloperzy mają otrzymać lepsze narzędzia do obsługi pamięci esRAM, dzięki czemu uzyskiwanie rozdzielczości 1080p ma być "częstsze". Gdyby tego było mało, testowe wersje systemu operacyjnego Windows 10 dla konsoli Xbox One mają zostać udostępnione użytkownikom jeszcze w tym miesiącu. W tym momencie trudno oceniać nieoficjalne zapowiedzi Microsoftu, a tym bardziej ekscytować się przedstawionymi procentami. Bardzo dobrze wiemy, że wiele będzie zależało od deweloperów, którzy posiadając odpowiednie narzędzia będą mogli tworzyć lepiej zoptymalizowane gry, ale wcale nie będą musieli wykorzystać wszystkich możliwości.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5