DirectX 10.1 - niekompatybilny z obecnymi kartami DX10?
Na niedawno odbytej konferencji Siggraph traktującej o rozwoju grafiki, przedstawiciele Microsoftu prezentowali możliwości nadchodzących bibliotek oznaczonych jako DX10.1, które mają być zawarte w dodatku ServicePack 1 dla Windows Vista. Podczas zebrania, zgromadzeni usłyszeli, że nowy DirectX będzie wymagać całkowicie nowego sprzętu i będzie niekompatybilny z obecnymi kartami, takimi jak np. GeForce 8800 czy Radeon 2900.
Takie posunięcie ze strony Microsoftu, nie wywołuje uśmiechu na twarzy posiadaczy drogich, high-endowych kart. Lecz nie ma co strzępić sobie nerwów. Nowe biblioteki nie wprowadzają praktycznie nic nowego, co nie jest opcjonalnie dostępne w obecnych układach graficznych i bibliotekach DX10. Przede wszystkim wymagane będzie domyślne 4-krotne wygładzanie krawędzi jako standard dla każdego producenta czy też 32-bitowe filtrowanie zmiennoprzecinkowe, zamiast obecnego 16-bitowego. Biorąc pod uwagę to, że jeszcze DX10 nie zyskał zbyt dużej popularności zarówno u developerów jak i użytkowników, tym bardziej DX10.1 jako, że nie wnosi praktycznie nic konkretnego - jak na razie nie przyciąga większej uwagi.
Źródło: theinquirer
Takie posunięcie ze strony Microsoftu, nie wywołuje uśmiechu na twarzy posiadaczy drogich, high-endowych kart. Lecz nie ma co strzępić sobie nerwów. Nowe biblioteki nie wprowadzają praktycznie nic nowego, co nie jest opcjonalnie dostępne w obecnych układach graficznych i bibliotekach DX10. Przede wszystkim wymagane będzie domyślne 4-krotne wygładzanie krawędzi jako standard dla każdego producenta czy też 32-bitowe filtrowanie zmiennoprzecinkowe, zamiast obecnego 16-bitowego. Biorąc pod uwagę to, że jeszcze DX10 nie zyskał zbyt dużej popularności zarówno u developerów jak i użytkowników, tym bardziej DX10.1 jako, że nie wnosi praktycznie nic konkretnego - jak na razie nie przyciąga większej uwagi.
Źródło: theinquirer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Powiązane publikacje
Windows 11 doczeka się aktualizacji wymagań sprzętowych. Konieczny będzie odpowiedni zestaw instrukcji procesora
30Unreal Engine 5.4 - nowa wersja silnika do tworzenia gier już dostępna. Nowości umożliwią dużo łatwiejszą pracę
11Microsoft dodaje treści sponsorowane do Windowsa 11. Po aktualizacji reklamy pojawią się w menu Start
92Adobe Photoshop - program graficzny otrzymuje nowe funkcje AI. Adobe wprowadza bardziej zaawansowany model obrazu
20Phi-3 - kolejna generacja modeli językowych od Microsoftu. Skorzystają z niej smartfony i mniej wydajne urządzenia
5Liczba komentarzy: 34
Komentarze:
Załaduj komentarze