Diablo 2: Resurrected będzie mieć dwa etapy testów Alpha. Trwają prace nad wykorzystaniem DualSense na PlayStation 5
W lutym oficjalnie zapowiedziano Diablo 2: Resurrected, a więc remaster kultowej gry Diablo 2 z 2000 roku, wraz z jej rozszerzeniem Lord of Destruction (2001). Jeszcze w tym roku odświeżona gra ma trafić na komputery z systemem Windows oraz konsole PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox One X i S, a także Nintendo Switch. W Diablo 2: Resurrected dawne dwuwymiarowe sprite'y zastąpione są modelami 3D. Ogólnie cała warstwa graficzna jest unowocześniona, a gra przystosowana, wraz z nowym interfejsem, do rozdzielczości 4K. W nowej wersji pojawia się też obsługa systemu udźwiękowienia dookólnego 7.1 (Dolby Surround). Wiemy już, że testy Alpha Diablo 2: Resurrected przebiegać będą dwuetapowo. Twórcy zapowiadają też parę ciekawych rozwiązań dla posiadaczy konsol do gier.
Blizzard i Vicarious Visions nie chcą powtórzyć wpadki ze słabym remasterem Warcraft 3: Reforged. Testy wersji Alpha będą podzielone na dwie części.
Recenzja Diablo III: Reaper of Souls - Dodatek na miarę oczekiwań?
Prace nad Diablo 2: Resurrected rozpoczęły się w 2019 roku, a podjęły się jej ekipy Blizzarda (Team 3) oraz Vicarious Visions. Ta ostatnia funkcjonuje już od 1996 roku, a jej ostatnie dzieło to Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2, czyli dobrze oceniany remaster popularnych gier serii Tony Hawk's z przełomu wieków. Po, delikatnie rzecz ujmując, słabych reakcjach na remaster Warcraft III: Reforged (2018), twórcy i wydawca Diablo 2: Resurrected zdecydowali, że będzie to pozycja całkowicie oddzielna od pierwotnego Diablo 2 w Battle.net. J. Allen Brack, szef Blizzarda powiedział niedawno, że z wpadki znanej jako Warcraft 3: Reforged wyciągnięto wnioski i plan jest taki, aby uniknąć powtórki.
Mega recenzja Diablo III - Diabeł mówi dzień dobry po 12 latach!
Swoją chęć wzięcia udziału w testach wersji Alpha gry Diablo 2: Resurrected można zadeklarować już teraz. Blizzard jednak do tej pory nie przedstawił konkretnych informacji co do zakresu wglądu w nową wersję gry. Twórcy jednak potwierdzili już, że testy wersji Alpha zostaną podzielone na dwa etapy. W pierwszym gracze będą mieli dostęp do testowej kompilacji udostępniającej rozgrywkę jednoosobową. Dopiero po jej zakończeniu ruszy drugi etap, w którym gracze będą mogli testować działanie systemu rozgrywki sieciowej. Co prawda do tej pory przekazach medialnych sugerowano, że w Diablo 2: Resurrected zbalansowanie postaci pozostanie niezmienione względem oryginału, to jednak główny producent Chris Lena dał do zrozumienia, że w tej kwestii jest otwarta furtka. Jeżeli na etapie testów Alpha gracze będą oczekiwać zmian, to Blizzard nie wyklucza dostosowania pewnych elementów do młodszego pokolenia. Tego typu decyzja byłaby mocno ryzykowna, tak więc jej podjęcie zapewne musiało by wynikać z naprawdę dużej presji ze strony graczy.
Inną sprawą jest przystosowanie Diablo 2: Resurrected na potrzeby konsol do gier. Twórcy już poinformowali o tym, że gra jest dopracowana tak, aby na padach do gier można było korzystać z kursora. W pierwotnej wersji gry korzystając z myszki mogliśmy dokładnie określić, w którym miejscu ma zostać rzucony czar, albo przywołana postać (np. Golem dla Nekromanty). Korzystając z gamepada w Diablo 2: Resurrected wystarczy, że przytrzymamy przez chwilę jeden z określonych przycisków, aby na ekranie pojawił się kursor. Twórcy remastera chcą też wykorzystać możliwości haptycznych wibracji DualSense kontrolerów dla konsol PlayStation 5. Prace nad tym rozwiązaniem wciąż trwają, tak więc na konkrety trzeba jeszcze poczekać. Nie trzeba jednak raczej szklanej kuli aby przewidywać, że haptyczne wibracje odzwierciedlać zdarzenia w grze. DualSense pozwala graczowi nie tylko odczuwać silne, gwałtowne wibracje, np. do strzałów czy eksplozji. Drobne wibracje o dużej częstotliwości mogą też uwiarygodnić chodzenie po piaszczystym terenie.