Deus Ex: Mankind Divided PC - brak wsparcia DX12 na premierę
Nadchodzący Deus Ex to bez najmniejszych wątpliwości jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Po zaskakująco dobrej ostatniej odsłonie Human Revolution sprzed 5 lat spodziewamy się co najmniej równie świetnej produkcji. Nie tylko sam gameplay jest tym, na co czy wszyscy czekamy - Mankind Divided miał od samego początku zapewnić wsparcie dla najnowszych bibliotek DirectX 12. Owszem, "miał", bo wczoraj dosyć niespodziewanie w sieci pojawiła się wiadomość od samych twórców gry, którzy przyznali, że jednak nie wyrobią się z zaimplementowaniem nowego API na czas premiery. Trzeba przyznać, że jest to dosyć szokująca informacja - najnowszy Deus Ex już od dawna był reklamowany jako ambasador świeżej wersji bibliotek. Na odpowiedni patch dodający obsługę DX12 będziemy musieli poczekać (przynajmniej) do 5 września 2016.
Twórcy gry jednak nie wyrobią się z zaimplementowaniem nowego API na czas premiery. Na odpowiedni patch dodający obsługę DX12 będziemy musieli poczekać do 5 września 2016.
Jak taką decyzję tłumaczą przedstawiciele Eidos Montreal? Potrzebny jest podobno dodatkowy na czas na to, by dopracować jeszcze kilka elementów i zoptymalizować biblioteki DX12. Oczywiście takie tłumaczenie nie jest w żadnym stopniu zaskakujące, jednak mimo wszystko z pewnością wywołało u niektórych niedowierzanie, że informacja ta pojawia się zaledwie kilka dni przed premierą gry. Koniec końców Deus Ex: Mankind Divided na starcie ukaże się tylko i wyłącznie z API DirectX 11. Debiut gry przewidziany jest już na 23 sierpnia i ten termin na szczęście nie jest zagrożony.
Deus Ex: Mankind Divided PC - poznaliśmy wymagania sprzętowe
Na stosowną aktualizację, która doda obsługę nowych bibliotek nie powinniśmy czekać zbyt długo - jak mówią twórcy gry, "przypuszczamy, że wsparcie dla DirectX 12 zostanie dodane 5 września". Jak widać, nie jest to zatem ostateczna data. Mamy jednak nadzieję, że do tego dnia będziemy mogli już przetestować nowe API. Rozczarowani całą sytuacją mogą być na pewno posiadacze nowych kart graficznych z serii GeForce GTX 10x0 lub Radeon RX 470/480, które przecież w DX12 radzą sobie bardzo dobrze - obecność tych bibliotek w grze mogłaby zapewnić więcej klatek na sekundę, a tak cóż... Czekamy do 5 września.