Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie z patchem DirectX 12

Arkadiusz Bała | 08-10-2016 13:30 |

Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie z patchem DirectX 12Kiedy pod koniec sierpnia swoją premierę miał Deus Ex: Mankind Divided wielu graczy czekała przykra niespodzianka. Okazało się, że gra nie tylko jest fatalnie zoptymalizowana, ale brakowało także kilku obiecanych funkcji. Twórcy gry przed premierą chwalili się wzorową implementacją bibliotek DirectX 12, której na premierę w ogóle zabrakło. Co więcej, kiedy w końcu wsparcie dla nowego API otrzymaliśmy, powodowało ono w znacznej mierze spadki wydajności, a nie jej poprawę. Co prawda usprawiedliwieniem był fakt, że DirectX 12 dostępny był jedynie w testowych buildach, jednak nie wyglądało to dobrze. Teraz jednak wraz z ostatnim patchem twórcy gry uznali, że implementacja DirectX 12 jest na tyle dopracowana, by można ją było udostępnić wszystkim graczom. Dodatkowo chętni mogą w ramach wersji beta przetestować wsparcie dla DirectX 12 Multi-GPU.

Jeśli ktoś do tej pory powstrzymywał się przed kupnem gry z powodu problemów technicznych, to z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że te zostały w znacznej mierze zażegnane i można grać spokojnie.

Szczegóły najnowszego patcha przedstawiciele studia Nixxes odpowiedzialnego za konwersję opublikowali na platformie Steam. Najważniejszą nowością jest oczywiście wprowadzenie oficjalnego wsparcia dla DirectX 12. Chętni by skorzystać z nowego API nie muszą już włączać kanału beta dostępnego dla gry. Twórcy zastrzegają jednak, że choć mamy do czynienia z finalną wersją implementacji, to na niektórych konfiguracjach może ona powodować pogorszenie wydajności, nie oferując przy tym dodatkowych efektów graficznych. Należy to mieć na uwadze zanim w przypływie hurraoptymizmu aktywujemy nową funkcję. Wygląda jednak na to, że nowe API wreszcie działa tak jak zapowiadano. Krótkie testy, które przed chwilą zrobiłem na własnym komputerze z AMD Radeon R9 380 pokazały, że framerate podskoczył dzięki niemu o dobrych kilka FPS, a także zniknął uciążliwy stuttering, który towarzyszył mi w DirectX 11. Oczywiście wrażenia mogą się różnić w zależności od konfiguracji.

Test Deus Ex: Mankind Divided PC - DirectX 12 niszczy system

Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie z patchem DirectX 12 [1]

Oprócz udostępnienia nowego API najnowszy patch naprawia także mnóstwo crashy oraz dodaje drobne poprawki w gameplayu. Przykładowo poprawiono błędy, kiedy karabin usypiający nie strzelał w określonych sytuacjach oraz niezwykle uciążliwy dla znacznej części graczy crash podczas opuszczania strzelnicy. Drobnym, ale praktycznym usprawnieniem jest także zmiana klawisza, za pomocą którego odczytujemy wyświetlające się na ekranie komunikaty (np. o celu misji czy zdobytym PDA) z "E" na "Tab". W ten sposób nie będą się już zdarzały sytuacje, kiedy Jensen zamiast przesunąć ciało strażnika zaczął odczytywać maila. Pełna lista zmian dostępna jest pod tym linkiem.

Recenzja Deus Ex: Mankind Divided PC - Wielki powrót cyberpunku

Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie z patchem DirectX 12 [2]

Wraz z nowym patchem pojawiła się także możliwość skorzystania z DirectX 12 Multi-GPU. Opcja ta została dodana w ramach kanału beta dla gry, więc aby z niej skorzystać, trzeba ustawić odpowiednią pozycję w preferencjach na platformie Steam. Sama funkcja jest póki co w fazie testowej i twórcy zaznaczają, że na niektórych konfiguracjach może powodować błędy graficzne. Mimo to odzew ze strony graczy jest póki co pozytywny, więc prawdopodobnie już niedługo zostanie ona udostępniona dla wszystkich. Trzeba przyznać, że mimo niezbyt udanego startu studio Nixxes wkłada w dopracowanie konwersji nowego Deus Ex mnóstwo wysiłku. Jeśli ktoś do tej pory powstrzymywał się przed kupnem gry z powodu problemów technicznych, to z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że te zostały w znacznej mierze zażegnane i można grać spokojnie.

Test wydajności Deus Ex: Mankind Divided - Premiera bez DirectX 12

Deus Ex: Mankind Divided oficjalnie z patchem DirectX 12 [3]

Źródło: Steam Community
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 59

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.