Denuvo Anti-Cheat: Odpowiedź na cheaty w grach e-sportowych
Denuvo jest obecnie jednym z najbardziej znienawidzonych przez graczy (i testerów) zabezpieczeń antypirackich, które dodatkowo wcale nie są tak skuteczne jakby twórcy sobie tego życzyli. Szybkie łamanie kolejnych wersji, materiały potwierdzające wpływ użycia programu na wydajność ogólną gier czy limity odpalanych konfiguracji (to akurat częściej tyczy się testerów sprzętu) to tylko niektóre wady omawianej technologii. Firma, która obecnie jest właścicielem Denuvo, czyli Irdeto, oficjalnie poinformowała o wprowadzeniu nowego rodzaju zabezpieczenia o nazwie Denuvo Anti-Cheat. Jak sama nazwa wskazuje, tym razem głównym celem oprogramowania będzie uniemożliwienie zastosowania cheatów w grach e-sportowych.
Firma Irdeto, która jest właścicielem Denuvo, wprowadziła nowy rodzaj zabezpieczeń o nazwie Denuvo Anti-Cheat, którego zamiarem jest walka z nadmiernym oszukiwaniem w grach e-sportowych.
Denuvo można nienawidzić albo jawnie ignorować - bez wątpienia o mało którym zabezpieczeniu mówi się w internecie tak dużo jak właśnie o Denuvo. Dotychczas jednym rodzajem zabezpieczenia przed piratami było tzw. Denuvo Anti-tamper, które w teorii nie pozwalało na zbyt szybkie spiracenie danego tytułu, dodatkowo często stosując limity odpalanych konfiguracji w czasie 24 godzin. Kiedyś Denuvo wprawdzie było bardziej trwałe, teraz jednak każda kolejna wersja szybko staje się łupem pirackich grup tj. CPY. Teraz do Denuvo Anti-Tamper dojdzie jeszcze jedna forma zabezpieczeń o nazwie Denuvo Anti-Cheat.
Jeszcze na początku 2018 roku, kiedy Irdeto przejęło Denuvo Software Solutions, omawiano kwestię wprowadzenia specjalnych zabezpieczeń, których celem miała być przede wszystkim ochrona gier nastawionych na rozgrywkę sieciową, chociażby najpopularniejszych tytułów e-sportowych. Firma oznajmiła teraz, że wprowadzi kompleksowe rozwiązanie Denuvo Anti-Cheat, które będzie działało na podobnej zasadzie co podstawowe zabezpieczenie Denuvo. Program zostanie zintegrowany z kodem gry i podczas grania będzie analizowało, czy gracz nie stosuje niedozwolonych cheatów mających ułatwić rozgrywkę. Cel wydaje się być jak najbardziej pożyteczny, pytanie czy znowu nie zostanie ono zaimplementowane kosztem ogólnej stabilności i płynności gier.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4