Death Stranding - jak wypadają karty GeForce RTX 2000 z DLSS 2.0?
Kilka dni temu NVIDIA poinformowała o zaimplementowaniu techniki DLSS 2.0 do nadchodzącej gry Hideo Kojimy (Death Stranding) w postaci DLSS 2.0. Tym samym posiadacze kart GeForce RTX 2000 będą mogli cieszyć się z dodatkowych klatek na sekundę bez istotnego wpływu na jakość obrazu. Do premiery Death Stranding zostało jeszcze 11 dni, jednak już teraz możemy mniej więcej zobaczyć jaki przyrost klatek na sekundę zostanie odnotowany przy aktywnej technice DLSS 2.0. W sieci pojawiły się bowiem pierwsze testy wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 i trzeba przyznać, że zwłaszcza w wyższych rozdzielczościach możemy liczyć na solidny wzrost FPS. dzięki czemu nawet użytkownicy GeForce RTX 2060 będą mogli cieszyć się grą w 4K przy maksymalnych ustawieniach graficznych.
W sieci pojawiły się pierwsze testy wydajności gry Death Stranding z włączoną techniką DLSS 2.0. Karty NVIDIA GeForce RTX 2000 mogą liczyć na konkretny wzrost klatek na sekundę.
W serwisie TweakTown pojawiły się trzy testy wydajności wersji PC Death Stranding. W każdym z testów była aktywna technika DLSS 2.0 w opcji "Quality", a więc z najlepszą jakością oprawy kosztem mniejszego przyrostu FPS. Niemniej jednak wyniki robią świetne wrażenie, bowiem nawet bez włączonego DLSS, karta NVIDIA GeForce RTX 2060 uzyskuje średnio 110 FPS w rozdzielczości Full HD. To właśnie ten układ przy włączonej funkcji DLSS 2.0 najwięcej zyskuje w 1920x1080 - po aktywacji liczba FPS-ów wzrosła do średnio 141 FPS.
W rozdzielczości 2560x1440 wszystkie przetestowane karty (GeForce RTX 2060, RTX 2060 SUPER, RTX 2070 SUPER, RTX 2080 SUPER, RTX 2080 Ti), zyskują średnio 30 klatek na sekundę do swoich bazowych wartości. Dzięki temu na każdym układzie GeForce RTX możemy liczyć na ponad 100 FPS, a w przypadku najmocniejszego GeForce RTX 2080 Ti średnio na ponad 160 FPS. Bardzo dobrze prezentują się także wyniki w rozdzielczości 4K - w tym wypadku najsłabszy GeForce RTX 2060 zyskuje około 20 FPS po aktywacji DLSS 2.0, tym samym umożliwiając rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę przy maksymalnych ustawieniach graficznych. Dla najmocniejszego GeForce RTX 2080 Ti bez problemu uzyskamy średnio 100-105 FPS. Nawet bez DLSS 2.0 możemy zaobserwować, że Death Stranding będzie tytułem dość dobrze zoptymalizowanym na PC. Ze względu na użycie silnika Decima, jesteśmy ciekawi czy nadchodzący Horizon: Zero Dawn również doczeka się wsparcia dla techniki DLSS 2.0. Poniżej prezentujemy także kilka screenów z PC wersji Death Stranding.
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
186
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56