Czy nowa konsola Xbox będzie konfigurowalna jak komputer PC?
Serwis Eurogamer trafił na ciekawy patent Microsoftu, który zakłada różne konfiguracje konsoli. Z pewnością pozwoliłoby to klientom na skalowanie swojego urządzenia po jakimś czasie w górę lub w dół, podobnie jak to robią właściciele komputerów PC. Dokument nr 20120159090, o którym mowa, został złożony już w grudniu 2010 roku w urzędzie patentowym Stanów Zjednoczonych. Jego publikacja miała miejsce w poprzednim miesiącu. Opisuje on w sposób szczegółowy wieloprocesorową platformę (multi-CPU jak i multi-GPU), w której jedna jej część jest zarezerwowana dla samej konsoli (system konsoli, kodowanie/dekodowanie wideo), a druga dla aplikacji (gier). Informacje zawarte w tym dokumencie pokrywają się z wcześniejszymi doniesieniami odnośnie specyfikacji nowej konsoli Xbox, znanej również pod nazwą Durango.
Czy otrzymamy zatem urządzenie do rozrywki, które w razie potrzeby rozbudujemy o lepsze podzespoły? To, co jest napisane w tym dokumencie nie musi oznaczać, że właśnie tak będzie wyglądała przyszła konsola Microsoftu. Może to być tylko forma zabezpieczenia się przed przyszłymi oskarżeniem o łamanie patentów ze strony firm trzecich.
Źródło: Tom's Hardware
Powiązane publikacje

TSMC zapowiada CoPoS i PLP. Znacząca ewolucja, która pozwoli uzyskać więcej miejsca dla chipów
21
PCI-SIG finalizuje specyfikację PCI Express 7.0. Interfejs przygotowany jest na potrzeby systemów AI i cloud computing
42
Naukowcy zbudowali robota, który gra w badmintona lepiej niż większość ludzi. Zobacz, co potrafi ANYmal‑D od ETH Zurich
37
Meta wydaje miliardy. Laboratorium SI, inwestycja w Scale AI i dążenie do wyjścia poza ograniczenia LLaMA
15