Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Czy małe sklepy i punkty usługowe mogą być bardziej online?

Czy małe sklepy i punkty usługowe mogą być bardziej online?Handel detaliczny wciąż z nieśmiałością patrzy na chmurę, jako narzędzie usprawniające prowadzenie biznesu. Tymczasem na rynku pojawiają się rozwiązania, które umożliwiają zdalne zarządzanie sklepem, usługami czy personelem. Dynamiczne zmiany zachodzące w obszarze regulacji fiskalnych oraz nowatorskie rozwiązania IT sprawiają, że zarządzanie biznesem z poziomu przeglądarki internetowej jest dla detalistów w zasięgu ręki. Czy uda się przekonać przedsiębiorców prowadzących małe sklepy i punktu usługowe do bycia bardziej online? Nadchodzące zmiany na rynku fiskalnym stanowią jednak szansę dla przedsiębiorców na wprowadzenie bardziej nowoczesnego i świadomego sposobu zarządzania sklepem oraz są pretekstem do wymiany dotychczas używanego rozwiązania fiskalnego na urządzenia bardziej elastyczne.

Obecnie detaliści korzystają w dużej mierze z kas fiskalnych będących zamkniętym i nierozwojowym urządzeniem. Oprogramowanie kas fiskalnych jest ściśle certyfikowane, a co za tym idzie nie można go rozwijać ani dostosowywać do zmian w biznesie. Na rynku dostępne są już jednak nowe rozwiązania, tzw. kasoterminale, które są pełnym rozwiązaniem fiskalno-płatniczym. Ponadto są one zintegrowane z platformą internetową (tzw. systemem webowym), która w jasny i przejrzysty sposób dostarcza informacji o prowadzonej działalności oraz umożliwia prowadzenie biznesu z dowolnej przeglądarki internetowej.

Czy małe sklepy i punkty usługowe mogą być bardziej online?

Wyobraźmy sobie małe rodzinne przedsiębiorstwo prowadzące sprzedaż owoców i warzyw – system webowy umożliwia takiej firmie zdalne zarządzanie sklepem, urządzeniami, usługami, asortymentem i personelem. Dostarcza m.in. informacji o kondycji sprzedaży, najczęściej kupowanych produktach, najlepiej obsługujących sprzedawcach, obrotach, brakującym asortymencie czy analizie klientów powracających. Nowoczesny system webowy charakteryzuje się dużą intuicyjnością – przyjazny użytkownikowi interfejs można porównać do platform bankowych, ponieważ podobnie jak one zapewnia dużą łatwość obsługi. System ma formę przeglądarkową, co pozwala na korzystanie z niego z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu. To znaczy, że przedsiębiorca może na bieżąco weryfikować pracę sklepu i np. zdalnie zmieniać ceny produktów, co nie byłoby możliwe w przypadku tradycyjnej kasy fiskalnej. To ułatwienie w szczególności dla detalistów, którzy prowadzą kilka punktów sprzedaży, ponieważ jedno kliknięcie powoduje zmianę ceny produktu we wszystkich sklepach jednocześnie.

Czy małe sklepy i punkty usługowe mogą być bardziej online?

Trzeba zauważyć, że rozwiązania tego typu nie tylko przyczyniają się do usprawnienia pracy sklepu, ale są również istotne w kontekście nadchodzących zmian w regulacjach. Obecnie na szczeblu rządowym trwają prace nad wprowadzeniem elektronicznych paragonów. Zmiany w regulacjach mają zobowiązywać do automatycznego przesyłanie danych dotyczących sprzedaży do repozytorium prowadzonego przez Ministerstwo Finansów za pomocą urządzenia fiskalnego podłączonego online. System webowy zintegrowany z urządzeniem fiskalnym zapewnia funkcję przesyłania danych dotyczących m.in. sprzedaży oraz paragonów drogą elektroniczną – takie rozwiązania są już dostępne na rynku, a dodatkowo w przypadku kasoterminali ich nabycie nie wiąże się z dużym kosztem. Jest to szczególnie istotne dla małych przedsiębiorców, którzy uważnie przyglądają się każdej wydanej złotówce.

Czy małe sklepy i punkty usługowe mogą być bardziej online?

Pytanie brzmi zatem „nie czy, ale kiedy polscy przedsiębiorcy staną się bardziej online?”. Zmiany na rynku, które są planowane i zostaną przeprowadzone w perspektywie najbliższych 3 lat sprawią, że zarządzanie małym sklepem zdalnie jest bardzo realne. Co ważne – nowe technologie budują również konkurencyjność małych punktów sprzedaży i usług, zapewniając im możliwość konkurowania z dużymi organizacjami i sieciami handlowymi.

Więcej informacji znajdziesz na stronie iPOS

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
rafal_romanski.png
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.