Cyberpunk 2077 ze wsparciem dla Ray Tracingu w dniu premiery
Podczas prezentacji Cyberpunka 2077 w Los Angeles, na konferencji Microsoftu, dowiedzieliśmy się m.in. o nawiązaniu współpracy CD Projekt RED z aktorem Keanu Reeves, dzięki czemu wcieli się on w grze w postać Johnnego Silverhanda. Ponadto poznaliśmy w końcu datę premiery gry (16 kwietnia 2020 roku) oraz zawartość poszczególnych edycji. Wybrańcy mogą już sprawdzić przygotowane demo na targach, z kolei REDzi wspólnie z NVIDIĄ poinformowali o nawiązaniu porozumienia, w wyniku której w PC wersji Cyberpunka 2077 pojawią się niektóre technologie zielonych, na czele z Ray Tracingiem. Będzie to więc kolejny tytuł zapowiedziany na E3, po Watch_Dogs Legion, który będzie wykorzystał technikę DXR do realistycznego oświetlenia.
CD Projekt RED oraz NVIDIA oficjalnie poinformowali, iż w grze Cyberpunk 2077 zostanie zaimplementowany Ray Tracing.
W nadchodzących miesiącach pojawią się kolejne gry, wspierające technikę Ray Tracingu, czyli realistycznego oświetlenia opierającego się na śledzeniu promieni w czasie rzeczywistym. Mowa m.in. o Control, Wolfenstein: Young Blood czy Call of Duty: Modern Warfare. Następny w kolejce będzie Watch_Dogs: Legion, którego PC wersja będzie tworzona we współpracy z NVIDIĄ. Przyszedł także czas na CD Projekt RED, który już wcześniej pracował razem z NVIDIĄ, czego efektem było m.in. dodatnie techniki HairWorks do Wiedźmina 3: Dziki Gon. W przypadku nadchodzącego Cyberpunka 2077 również doczekamy się współpracy pomiędzy obydwiema firmami, czego skutkiem będzie obecny Ray Tracing w dniu premiery gry Polaków.
NVIDIA podzieliła się pierwszymi screenami z PC wersji Cyberpunka 2077 w rozdzielczości 4K wraz z włączonym Ray Tracingiem. Trzeba przyznać, że naturalne oświetlenie i odbicia wyglądają bardzo dobrze i z pewnością w istotny sposób wpłyną na immersję podczas rozgrywki. Megametropolia (jak określają miasto twórcy) Night City idealnie pasuje ze swoim oświetleniem i neonami, by zaprezentować możliwości Ray Tracingu. Z pewnością jednak tylko użytkownicy posiadający najmocniejsze karty graficzne GeForce RTX będą mogli na własne oczy zobaczyć jak prezentuje się technika w grze. Poza tym kto wie, może do czasu premiery NVIDIA zaprezentuje nowe karty graficzne RTX wykonane w 7 nm procesie technologicznym, które z DXR będą radzić sobie zauważalnie lepiej niż obecne Turingi.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4