Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000

Bartosz Woldański | 09-12-2020 14:30 |

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000Premiera gry Cyberpunk 2077 zbliża się nieuchronnie. Już dzisiejszej nocy będziemy mogli udać się do tytułowego 2077 roku, by dać się pochłonąć atrakcjom, jakie czekają na nas w futurystycznej metropolii Night City. Z opublikowanych 7 grudnia recenzji wynika, że Cyberpunk 2077 to pod wieloma względami niezapomniana przygoda – także z powodu nagromadzenia licznych błędów, których sporo poprawić ma premierowa aktualizacja. Nasze wrażenia z nadchodzącego RPG-a od polskiego studia CD Projekt RED przeczytacie już niedługo. Opublikujemy także test wydajności. Cyberpunk 2077, mimo stosunkowo niskich „na papierze” wymagań sprzętowych, będzie wymagać mocnego PC do najwyższych detali, zwłaszcza po aktywacji ray tracingu. Tak przynajmniej sugerują oficjalne wykresy wydajności od firmy Nvidia.

Według wykresów wydajności w Cyberpunku 2077 z włączonym ray tracingiem, które dostarczyła firma Nvidia, żadna karta graficzna nie jest w stanie zaoferować w grze stałych 60 klatek na sekundę w 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych, nawet po włączeniu DLSS. 

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000 [1]

Cyberpunk 2077 na premierowym trailerze. Nasz test gry wkrótce

Do sieci trafiły opracowane przez firmę Nvidia wykresy wydajności ray tracingu w grze Cyberpunk 2077. RPG studia CD Projekt RED zaoferuje cztery efekty oparte na śledzeniu promieni, z czego oświetlenie ustawimy na jednym z kilku dostępnych stopni jakości, mających niebagatelne przełożenie na działanie. Oprócz tego nie zabraknie DLSS (sześć opcji), ale nawet po włączeniu tej techniki wydajność w ray tracingu może nie być zadowalająca. W rozdzielczości 4K z DLSS w trybie wydajności RTX 3080 i RTX 3090 osiągają średnio 51,8 i 57,8 klatek na sekundę. Bez DLSS gra jest niegrywalna nawet na najmocniejszej karcie graficznej na rynku.

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000 [2]

Recenzje Cyberpunk 2077 – gra roku czy rozczarowanie roku?

Sytuacja poprawia się, gdy obniżymy natywną rozdzielczość do 1440p. Wówczas na najmocniejszych kartach firmy Nvidia udaje się uzyskać płynnością na poziomie 39,3 FPS (RTX 3080) i 44,8 FPS (RTX 3090), ale Cyberpunk 2077 odżywa dopiero po ustawieniu DLSS. W trybie jakościowym, w którym nie traci się tak na wyglądzie, gra działa przyzwoicie nawet na RTX 3060 Ti. Ale gracze, którzy chcą mieć średnio przynajmniej 60 klatek na sekundę, będą musieli jeszcze bardziej obniżyć rozdzielczość – do 1920 x 1080 pikseli. Wydajność będzie można poprawić, obniżając jakość RT – po zmniejszeniu oświetlenia z Ultra na poziom wysoki lub średni będzie można zyskać dodatkowe klatki (niestety, pozostałe, prawdopodobnie mniej obciążające efekty jedynie wyłączymy). 

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000 [3]

Cyberpunk 2077 z bogatą listą ustawień graficznych w wersji PC

Wyniki wydajności w Cyberpunku 2077 opublikowane przez firmę Nvidia prawdopodobnie również bazują na wersji recenzenckiej, która jest zabezpieczona Denuvo (spokojnie gra będzie w sklepach w wersji DRM-free, a w pudełku znajdziecie klucz GOG), podobnie jak w przypadku niedawno przeprowadzonych przez serwis Tom’s Hardware testów. W gruncie rzeczy oba przypadki, choć z nieco innymi wynikami, potwierdzają, że do najwyższych ustawień nie ma obecnie sprzętu, który byłby w stanie sprostać Cyberpunkowi 2077, zwłaszcza jeśli nie zdecydujemy się na aktywację DLSS. Do tematu powrócimy naturalnie w naszym teście wydajności, który zostanie przygotowany na podstawie wersji z premierową aktualizacją, mającą poprawić nie tylko działanie gry, ale także, jak wspominaliśmy, sporą część zgłaszanych przez recenzentów błędów. O tym, czy tak będzie faktycznie, przekonamy się dzisiejszej nocy (na konsolach będzie można grać od północy, a na PC od 1:00 czasu polskiego). 

Cyberpunk 2077 - wydajność w ray tracingu na kartach graficznych NVIDIA RTX 3000 [4]

Źródło: Wccftech, Nvidia
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 148

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.