Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077: wersje PS4 i Xbox One głównym powodem obsuwy

Bartosz Woldański | 29-10-2020 09:00 |

Cyberpunk 2077: wersje PS4 i Xbox One głównym powodem obsuwyWczoraj gruchnęła wieść o opóźnieniu gry Cyberpunk 2077. Wieść, której praktycznie nikt się nie spodziewał, nawet deweloperzy ze studia CD Projekt RED. Według doniesień Jasona Schreiera, zwykle doskonale poinformowanego dziennikarza portalu Bloomberg, nawet pracownicy dowiedzieli się o obsuwie w tym samym czasie co reszta świata. Potwierdził to również Game Informer. Jest to bardzo wyjątkowa sytuacja, ponieważ nie przypominam sobie gry, która osiągnęła „złoty” status, świadczący o ukończeniu (podstawowych) prac nad nią i wysłaniu płyty-matki do tłoczni, i została zaraz po tym opóźniona. Krótko przed zbliżającą się premierą – jak najbardziej, ale po „ozłoceniu”? Żyjemy jednak w czasach pandemii, która bez wątpienia odbija się negatywnie na jakiejkolwiek pracy, w tym także studia CD Projekt RED. Jeśli Cyberpunk 2077 został "ukończony", to dlaczego doszło do przesunięcia premiery gry?

Głównym powodem przesunięcia premiery gry Cyberpunk 2077 na 10 grudnia 2020 roku są wersje na konsole PlayStation 4 i Xbox One, które nadal wymagają dopracowania. 

Cyberpunk 2077: wersje PS4 i Xbox One głównym powodem obsuwy [1]

Cyberpunk 2077 znowu przełożony! Ale zagramy przed świętami...

W oficjalnym komunikacie prasowym Adam Badowski i Marcin Iwiński ze studia CD Projekt RED tłumaczyli, że obsuwa Cyberpunka 2077 związana jest z wymogiem przeprowadzenia dokładniejszych testów wszystkich dziewięciu wersji gry. Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt, doprecyzował podczas telekonferencji, że „mamy gotową grę na PC i dobrze gra się w nią na konsolach nowej generacji. Finalizujemy proces dotyczący konsol obecnej generacji”, co sugeruje, że wersje na PlayStation 4 i Xboksa One nadal wymagają dodatkowej pracy. Nic w tym dziwnego, skoro Cyberpunk 2077 – nawet według CD Projekt RED – nosi znamiona produkcji „nowej generacji” i musi z pewnością przejść żmudny proces optymalizacji, żeby dobrze działał i wyglądał także na sprzęcie obecnej generacji. 

Potwierdzają to również źródła, do których dotarł serwis Game Informer. Według nich decyzja o obsuwie zapadła po ujrzeniu różnic w jakości między wersjami na stare i nowe konsole. Przy okazji dodatkowe dni pomogą w likwidowaniu wszelkich błędów i problemów technicznych, których pewnie i tak nie zabraknie po premierze, gdy gra doczeka się obszernej aktualizacji i będzie, wzorem Wiedźmina 3, jeszcze długo "łatana". Przy tak dużych produkcjach trudno stworzyć dzieło dopracowane w każdym calu - byleby nie było krytycznych usterek. 

Cyberpunk 2077: wersje PS4 i Xbox One głównym powodem obsuwy [2]

Cyberpunk 2077 – styl ponad wszystko? Oto pojazdy i moda w grze

W planach jest wprowadzenie zmian organizacyjnych w studiu w związku z obsuwą. Nie da się ukryć, że wieść o niej raczej nie wywołała okrzyków radości u znacznej części graczy (może np. poza tymi, którzy czekają na swoje karty GeForce RTX 3080 i 3090, chcąc zagrać na nich w Cyberpunka 2077). Opóźnienie nie jest znaczne, bo wynosi raptem trzy tygodnie, ale to dodatkowe, długie tygodnie pracy dla pracowników CD Projekt RED (według Schreiera niektórzy z nich pracują nawet 100 godzin tygodniowo). Cała sytuacja jest nietypowa, bo mimo statusu „gold”, data premiery, ustalona na 10 grudnia 2020 roku, nie wydaje się pewna. Producent wszak jeszcze parę dni temu zapewniał, że nie będzie kolejnego przesunięcia (który to już raz?)... 

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Cyberpunk 2077: wersje PS4 i Xbox One głównym powodem obsuwy [3]Cyberpunk 2077: wersje PS4 i Xbox One głównym powodem obsuwy [4]Cyberpunk 2077: wersje PS4 i Xbox One głównym powodem obsuwy [5]

Źródło: PAP Biznes, Game Informer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 59

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.