Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 w wersji 2.21 dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Lepsza jakość obrazu dla wszystkich kart GeForce RTX

Damian Marusiak | 23-01-2025 14:45 |

Cyberpunk 2077 w wersji 2.21 dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Lepsza jakość obrazu dla wszystkich kart GeForce RTXZa tydzień w sklepach zadebiutują pierwsze karty graficzne NVIDIA Blackwell w postaci modeli GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080. Tego dnia do zapowiedzianych wcześniej gier i programów wydane zostaną aktualizacje, dodające wsparcie dla najnowszej wersji techniki NVIDIA DLSS 4. Okazuje się, że CD Projekt RED zdecydował się wcześniej wydać stosownego patcha, bowiem wersja 2.21 dla gry Cyberpunk 2077 oferuje m.in. obsługę DLSS 4. Posiadacze kart GeForce RTX mogą zatem już dzisiaj sprawdzić jak radzi sobie nowy model Transformer zamiast CNN (Convolutional Neural Network - Konwolucyjna sieć neuronowa).

CD Projekt RED wypuścił aktualizację 2.21 dla gry Cyberpunk 2077. Patch dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Co ciekawe, DLSS 4 początkowo miał się pojawić w grze dopiero za tydzień, wraz z premierą kart NVIDIA GeForce RTX 5090 oraz GeForce RTX 5080.

Cyberpunk 2077 w wersji 2.21 dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Lepsza jakość obrazu dla wszystkich kart GeForce RTX [1]

NVIDIA DLSS 4 - opublikowano listę gier, które zaoferują wsparcie dla nowej wersji techniki w dniu jej debiutu

Cyberpunk 2077 jako pierwsza gra, może się obecnie pochwalić wsparciem dla techniki NVIDIA DLSS 4. Po zainstalowaniu aktualizacji 2.21 (w przypadku GOG patch może nie zostać automatycznie wykryty, wówczas konieczne jest ponownie pobranie gry), w menu opcji graficznych pojawi się możliwość wyboru trybu skalowania - z wykorzystaniem Transformera lub CNN. DLSS 4 zostaje wykorzystane w tym wypadku do ulepszenia nie tylko upscalingu, ale również antyaliasingu DLAA oraz rekonstrukcji promieni (Ray Reconstruction).

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania

Aktualizacją 2.21 powinni zainteresować się także posiadacze kart graficznych Intela. Patch dodaje bowiem wsparcie dla XeSS Frame Generation, które jest jedną ze składowych XeSS 2. W sieci tymczasem pojawiły się już pierwsze porównania dotyczące DLSS 3.8 (wcześniejszej wersji DLSS w grze) oraz DLSS 4. Powyższe wideo potwierdza wyraźną poprawę w jakości obrazu (przede wszystkim znacząca redukcja ghostingu), choć należy się liczyć z niewielkim spadkiem (około 5%) wydajności względem dotychczasowego modelu CNN. Funkcje DLSS 4, poza Multi Frame Generation, są dostępne dla wszystkich kart GeForce RTX.

Cyberpunk 2077 w wersji 2.21 dodaje na PC obsługę techniki NVIDIA DLSS 4. Lepsza jakość obrazu dla wszystkich kart GeForce RTX [2]

Źródło: CD Projekt RED
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 131

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.