Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Bartosz Woldański | 20-10-2020 14:00 |

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX Do premiery Cyberpunka 2077 pozostał niespełna miesiąc. RPG polskiego studia CD Projekt RED został już „ozłocony”, za nami liczne pokazy rozgrywki, a oczekiwania wobec gry są rozdmuchane do granic możliwości. Do sieci wciąż jednak trafiają nowe informacje o nadchodzącej produkcji. Dzięki najnowszemu numerowi czasopisma PC Gamer dowiedzieliśmy się więcej technicznych szczegółów na temat zastosowanych rozwiązań. Jakub Knapik, dyrektor artystyczny odpowiedzialny ze efekty wizualne i system oświetlenia w studiu CD Projekt RED, ujawnił, że ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny na premierę wyłącznie na kartach GeForce RTX 2000 i 3000 oraz w chmurnej usłudze GeForce NOW. Jest to spory cios dla AMD i przyszłych posiadaczy Radeonów RX 6000, którzy będą musieli poczekać na dodanie obsługi (oby nie do 2021 roku, do wydania wersji na PS5 i Xboksa Series X).

Ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny na premierę wyłącznie na kartach GeForce RTX. Gra korzysta także z opartego na sztucznej inteligencji systemu JALI do symulacji mimiki twarzy, dzięki któremu było możliwe uzyskanie takiego samego efektu w różnych wersjach językowych. 

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX  [1]

Cyberpunk 2077 – wymagania sprzętowe. Nie trzeba PC z przyszłości

Jakub Knapik wyjaśnił różnicę między tradycyjnym oświetleniem globalnym a tym opartym na śledzeniu promieni: „zaimplementowaliśmy w naszym silniku (RED Engine 4 – dop. red.) działający hybrydowo ray tracing. Oznacza to, że część systemów można zastąpić tymi opartymi na śledzeniu promieni. Przykładowo nasz główny system globalnego oświetlenia używa światła pochodzącego z nieba, słońca i pozostałych źródeł, które je dynamiczne generują. W trybie opartym na ray tracingu używamy technik globalnego oświetlenia jedynie do stworzenia odbić światła, podczas gdy główne światło z nieba wykorzystuje rozwiązania oparte na śledzeniu promieni, co zwiększa realizm i szczegółowość sceny”. Co więcej, studio CD Projekt RED zaimplementowało w grze także wewnętrzne systemy do m.in. dynamicznego symulowania ubrań i płynów, wielowarstwowych shaderów i usprawnionego wykorzystania obliczeń asynchronicznych (gra nie bez powodu wymaga karty graficznej obsługującej DirectX 12). 

Cyberpunk 2077 – styl ponad wszystko? Oto pojazdy i moda w grze

Jednym z celów, jaki sobie założyli twórcy Cyberpunka 2077, było stworzenie realistycznej mimiki i lepszej synchronizacji ruchu ust postaci niż w Wiedźminie 3. Zdecydowano się na wykorzystanie w grze systemu JALI, opartego na maszynowym uczeniu oprogramowania do zautomatyzowania animacji twarzy. Jak ujawnił Sebastian Kalemba, szef działu animacji w CD Projekt RED, „przechwytywanie ruchów twarzy dla każdej postaci w grze jest niemożliwe”, zwłaszcza dla wielu wersji językowych. JALI okazało się remedium na wszelkie trudności, bo nie tylko ułatwiło cały proces odwzorowania ruchów twarzy i ust, ale pozwoliło także na pełną kontrolę i ręczne naniesienie w razie potrzeby poprawek w animacjach, i to w każdym z dziesięciu języków, w jakich będzie dostępny Cyberpunk 2077. Efekty możecie zobaczyć na powyższym materiale wideo. O tym, jak to będzie wyglądać w praktyce, przekonamy się już 19 listopada 2020 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, gdy odbędzie się premiera Cyberpunka 2077. 

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX  [2]Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX  [3]Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX  [4]Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX  [5]Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX  [6]

Źródło: Tekfiz, PC Gamer, JALI
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 97

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.