Cyberpunk 2077 - porównanie jakości grafiki z 2018 i 2020 roku
O Cyberpunku 2077 w ostatnich dniach znowu zrobiło się głośno - najpierw premierę po raz drugi przełożono (na 19 listopada), później odbył się pierwszy z trzech odcinków Night City Wire, gdzie zaprezentowano nowy trailer oraz fragmenty rozgrywki. Oprócz tego pojawiły się pierwsze opinie mediów, które miały już okazję przez 4 godziny obcować z najnowszym dziełem CD Projekt RED. Na bazie zaprezentowanych materiałów przygotowano porównanie jakości oprawy graficznej - do porównania wzięto fragmenty pokazane w 2018 oraz 2020 roku. Z pewnością wielu Czytelników pamięta jak wygląda kwestia downgrade w przypadku Wiedźmina 3 - pierwsze pokazy ujawniały fenomenalną jakość grafiki, by ostatecznie dość mocno zjechać w dół z jakością oprawy. W przypadku Cyberpunka 2077 raczej nie powinniśmy obawiać się podobnej sytuacji.
Porównano jakość oprawy graficznej Cyberpunka 2077 na bazie materiałów z 2018 oraz 2020 roku. Okazuje się, że tym razem im bliżej faktycznej premiery, tym jakość grafiki jest lepsza.
Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę
Cyberpunk 2077 po raz pierwszy został zaprezentowany w 2018 roku - wtedy ujrzeliśmy pierwszy, blisko 50 minutowy materiał z rozgrywki. Wiele scen, które pojawiły się w tamtym okresie, zostały również zaprezentowane w najnowszych filmach. Bardzo szybko podjęto się zatem porównania tych samych fragmentów, by zobaczyć czy jakość oprawy graficznej uległa poprawie czy pogorszeniu, niczym w Wiedźminie 3. Tym razem jednak sytuacja była o tyle łatwiejsza dla studia, że już od samego początku nie starano się nawet przedstawić niesamowitej jakości grafiki. Zamiast tego pierwsze materiały były raczej stonowane pod tym względem, bardzo mocno sygnalizując, że trwają prace i grafika w danej fazie produkcji nie koniecznie będzie się pokrywać z finalnym rezultatem. Na szczęście patrząc po najnowszym gameplayu w ramach wczesnego dostępu dla dziennikarzy, widać że CD Projekt RED odrobił lekcję z przeszłości i tym razem nie zostanie nam zaserwowany downgrade... przynajmniej na PC.
Porównawcze materiały przedstawiają obecnie grę z dużo większym naciskiem na szczegółowość otoczenia. Obecna wersja gry może pochwalić się dużo większą ilością detali, co świetnie widać chociażby w scenie gdy Jackie siedzi z bohaterem w samochodzie. Pokuszono się o poprawę jakości oświetlenia czy cieniowania. Gdzieniegdzie można się jednak napotkać na miejsca, gdzie pewne elementy otoczenia zostały zastąpione przez statyczne rzeczy pokroju garażowych drzwi. Tym samym zmniejszono oczywiście ilość szczegółów na dalszym planie, jednocześnie umożliwiając poprawę szczegółowości postaci czy obiektów widocznych na pierwszym planie. Również ekipa z Digital Foundry bardzo chwali sobie obecną jakość grafiki, uznając, że będzie to jedna z najładniejszych produkcji obecnej generacji. Niemniej REDzi nadal mają nad czym pracować, bo wciąż widoczne jest doczytywanie obiektów tuż pod nosem bohatera (niski zasięg rysowania) czy skromna ilość osób i pojazdów w wielu rejonach miasta Night City - wielokrotnie można odnieść wrażenie, że metropolia jest po prostu martwa.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5