Cyberpunk 2077 jedną z najlepiej sprzedających się gier. Znamy wyniki sprzedaży – świetne, choć mogły być jeszcze lepsze
Premierę Cyberpunka 2077 trudno określić jednoznacznie wielkim sukcesem dla studia CD Projekt RED. Mimo że 8 milionów preorderów, dzięki którym udało się zwrócić wszelkie koszty produkcyjne i marketingowe, robi wrażenie, to pozostaje niesmak z powodu stanu technicznego cyberpunkowego RPG-a. Ma on niebagatelny wpływ na liczbę zwrotów i przyczynił się do tak drastycznego kroku, jak wycofanie gry ze sprzedaży w sklepie cyfrowej dystrybucji PlayStation Store. Część graczy zapewne cały czas wstrzymuje się z zakupem, czekając aż tytuł zostanie naprawiony w kolejnych patchach, zwłaszcza na konsolach starej generacji. Mimo problemów CD Projekt RED może pochwalić się świetnymi wynikami sprzedaży Cyberpunka 2077, która poziomem zbliżyła się do Red Dead Redemption 2 od firmy Rockstar Games.
Poznaliśmy oficjalne wyniki sprzedaży Cyberpunka 2077. Gra rozeszła się do 20 grudnia w nakładzie przekraczającym 13 mln egzemplarzy. Przewiduje się, że do świąt Bożego Narodzenia liczba ta zwiększy się do 16,4 mln sztuk. W wynikach uwzględniono wszelkiego rodzaju zwroty gry.
Cyberpunk 2077 - Test wydajności procesorów i pamięci RAM. Pojedynek AMD Ryzen vs Intel Core - Ile rdzeni potrzeba?
Zarząd spółki CD Projekt ujawnił, że od 10 grudnia, dnia premiery gry, do 20 grudnia włącznie udało się sprzedać ponad 13 milionów egzemplarzy Cyberpunka 2077 na wszystkich dostępnych platformach sprzętowych. Ujawnione wyniki uwzględniają zwroty zarówno wersji pudełkowych, jak i elektronicznych oraz zgłoszenia graczy w ramach akcji „Help Me Refund”. Nie wiemy, jaka liczba sztuk została zwrócona, ale na pewno odcisnęły się one na wynikach finansowych, podobnie jak tymczasowe wycofanie produkcji w PlayStation Store. Cyberpunkowi 2077 nie udało się pobić wyniku GTA V (ponad 11 mln kopii w dniu premiery), ale był bardzo blisko. Ostatecznie sprzedaż wypada nieznacznie gorzej niż RDR2 (17 mln w dwanaście dni). Według ankietowanych przez PAP Biznes analityków Cyberpunk 2077 do świąt Bożego Narodzenia, a więc przez dwa okrągłe tygodnie, powinien rozejść się w ok. 16,4 mln egzemplarzy.
Cyberpunk 2077 PC - Test wydajności kart graficznych w ray tracing i DLSS. Czego potrzeba do grania na ultra? Na pewno nie Radeona...
Warto przypomnieć, że Wiedźmin 3: Dziki Gon w podobnym okresie (czternaście dni) rozszedł się w nakładzie przekraczającym 4 miliony egzemplarzy. Sprzedaż i budżet Cyberpunka 2077 są duże wyższe, chociaż ta pierwsza mogłaby być jeszcze lepsza, gdyby nie stan techniczny gry, zwłaszcza na konsolach, oraz liczne zwroty dokonane właśnie z powodu nagromadzenia błędów i pozostawiającej wiele do życzenia optymalizacji (niedawne aktualizacje nieco poprawiły sytuację). Sprzedaż powinna jednak utrzymać się przez najbliższych kilka miesięcy na wysokim poziomie. Raz, że na początku 2021 roku nie przewiduje się znaczących premier, a dwa na styczeń i luty zaplanowano dwie duże aktualizacje do gry, które mają naprawić większość bolączek Cyberpunka 2077. W przypadku odpowiedniego dopracowania RPG-a na wszystkich platformach sprzętowych tytuł może sprzedawać się nie gorzej niż zaraz po premierze, szczególnie że wielu graczy czeka, aż studio CD Projekt RED ją wystarczająco „połata”.
Powiązane publikacje

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater z nowym trailerem i oficjalną datą premiery. W remake zagramy jeszcze w tym roku
0
Football Manager 25 nie ujrzy światła dziennego. Nowa część serii miała być rewolucyjna, jednak twórcy postanowili ją anulować
15
Kingdom Come: Deliverance II osiągnęło olbrzymi sukces w zaledwie jeden dzień od debiutu. To krok milowy dla czeskiej branży gier
128
Age of Mythology: Retold oraz Age of Empires II: Definitive Edition zmierzają na konsole PlayStation 5
22