Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S

Bartosz Woldański | 15-12-2020 16:30 |

Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|SPremiera gry Cyberpunk 2077 nie okazała się tak udana, jakby polskie studio CD Projekt RED pewnie by sobie tego życzyło. Największym problemem jest stan techniczny nowego RPG-a działającego na usprawnionym silniku z Wiedźmina 3 (Red Engine 4), szczególnie w wersji na konsole starej generacji, które niedomagają w tej grze, co przekłada się na kiepską wydajność. Wysyp błędów w Cyberpunku 2077 doskwiera na każdej platformie sprzętowej, ale edycje na konsole są – słusznie – najbardziej krytykowane. Ekipa Digital Foundry z brytyjskiego serwisu Eurogamer postanowiła przyjrzeć się grze uruchomionej na każdej konsoli. Jak wygląda grafika i optymalizacja na PlayStation 4 (Pro), PS5 oraz Xboksach One (X), Series X i Series S? Na starszych urządzeniach nie jest różowo, delikatnie rzecz ujmując…

Zespół Digital Foundry sprawdził grę Cyberpunk 2077 na wszystkich konsolach. Wnioski? Najgorzej w testach wypadła wersja na Xboksa One – zarówno pod kątem grafiki, jak i wydajności, natomiast najlepsze doznania wizualne zapewnia gra uruchomiona na Xboksie Series X. 

Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [1]

Test wydajności Cyberpunk 2077 PC - Jakie są wymagania sprzętowe? Test kart graficznych AMD Radeon i NVIDIA GeForce

Cyberpunk 2077 nie doczekał się jeszcze pełnoprawnego wydania gry na PS5 i Xboksa Series X/S (ukaże się dopiero w przyszłym roku). Tytuł działa więc w ramach wstecznej kompatybilności. Jak wypada? Na PS5 gra działa w dynamicznej rozdzielczości (minimum 972p, a maksimum 1188p), dzięki czemu udało się osiągnąć w miarę stabilną płynność animacji na poziomie ok. 60 FPS. Spadki zwykle sięgają dolnych granic 50 klatek na sekundę podczas jazdy. Na Xboksie Series X mamy do czynienia z dwoma trybami grafiki: wydajnościowym (1080p przy 60 FPS) i jakościowym (rozdzielczość między 1512p a 1728p/1800p przy stałych 30 FPS ze zwiększoną gęstością tłumu i pojazdów czy lepszą jakością odbić i okluzją otoczenia). Wydajność na mocniejszej wersji konsoli Microsoftu jest jednak nieco bardziej chwiejna niż na PS5, bo ze spadkami do ok. 40 klatek na sekundę podczas większych starć. W trybie rozdzielczości udaje się praktycznie utrzymać stałą płynność animacji. Dla osób, które przedkładają grafikę nad wydajność, najlepszym na tę chwilę wyborem pod Cyberpunka 2077 jest Xbox Series X. 

Dla wielu graczy ważniejsze może być jednak działanie i wygląd gry na pozostałych konsolach: Xbox Series S, PlayStation 4 (Pro) i Xboksie One (X). Na słabszym przedstawicielu nowej generacji gra oferuje wariację na temat trybu jakości z Xboksa Series X, co przekłada się na rozdzielczość spadającą czasem poniżej 1080p, by innym razem wynieść 1296p, czyli więcej nawet niż na PS5, przy praktycznie stabilnych 30 FPS, mimo zwiększonej ilości NPC-ów i samochodów oraz aktywowanych opcjach graficznych pokroju okluzji otoczenia. 

Cyberpunk 2077 - Wnikliwa recenzja. Zaglądamy Samurajowi pod kimono, a tam... Sinusoida wzlotów i upadków. Których więcej?

Digital Foundry na koniec zostawiło sobie Cyberpunka 2077 uruchomionego na PlayStation 4 (Pro) i Xboksie One (X) i trudno dziwić się wielkiemu rozgoryczeniu graczy, których część postanowiła dokonać zwrotu, bo poczuła się oszukana przez CD Projekt RED. W końcu twórcy nie pokazali przed premierą gry działającej na podstawowych wersjach konsol minionej generacji, co za zresztą niedawno przeprosili. Grę przetestowano po aktualizacji 1.04 i na zwykłym PS4 maksymalna rozdzielczość wynosi 900p ze spadkami do 720p, ale pomijając grafikę, płynność potrafi spaść nawet do 15-17 klatek na sekundę, a w mieści często nie przekracza 25 klatek/s. Wartość 30 FPS udaje się tak naprawdę osiągać głównie w pomieszczeniach. Sytuacja lepiej wygląda na PS4 Pro, na której rozdzielczość wynosi tyle, ile na PS5, czyli zakres 972p-1188p w zależności  od sytuacji na ekranie. Cyberpunk 2077 działa na tej konsoli nieco lepiej, ale również zalicza spadki poniżej 20 FPS np. w zatłoczonych miejscach czy podczas jazdy po Night City.

CD Projekt RED przeprasza za konsolową wersję Cyberpunk 2077. Możliwy zwrot gry, kolejne patche naprawiające grę w drodze

Zgodnie z naszymi przewidywaniami, najgorzej radzi sobie z Cyberpunkiem 2077 podstawowy Xbox One, na którym rozdzielczość sięga co najwyżej 810p ze spadkami w bardziej obciążających scenach do poniżej 720p. Z kolei wydajność podczas eksploracji Night City jest mało stabilna. Liczba klatek na sekundę spada do  nawet kilkunastu. Komfort gry na Xboksie One X jest lepszy (spadki do nieco poniżej 25 klatek), chociaż gra działa gorzej niż na PS4 Pro (np. 25-26 FPS vs 28-29 FPS w trakcie sceny ostrzeliwania wrogów z samochodu). Większą różnicę widać w jakości obrazu dzięki wyższej rozdzielczości (reszta prezentuje się tak samo). Gra działa na Xboksie One X w dynamicznym 1674p ze spadkami do maksymalnej rozdzielczości PS4 Pro i PS5, czyli 1188p, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę obecny stan gry i jej działanie na pozostałych konsolach. Cyberpunk 2077 doczeka się w ciągu kilku najbliższych dni nowej aktualizacji 1.05, która ponoć ma nieco poprawić optymalizację (także na PC), a kolejno w styczniu i lutym zostaną udostępnione większe patche. Miejmy nadzieję, że do tego czasu uda się doprowadzić grę do takiego stanu, w jakim Cyberpunk 2077 powinien być w dniu premiery, tj. 10 grudnia.

Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [2]Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [3]Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [4]Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [5]Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [6]Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [7]Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [8]Cyberpunk 2077 - Grafika i wydajność gry studia CD Projekt RED na PlayStation 4 (Pro), PlayStation 5, Xbox One (X) i Xbox Series X|S [9]

Źródło: Eurogamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 74

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.