Cyberpunk 2077 - debiut aktualizacji wprowadzającej do gry wyczekiwany przez wielu tryb Ray Tracing: Overdrive
Zaledwie przed chwilą zadebiutowała aktualizacja 1.62 do gry Cyberpunk 2077. Poprawka dodaje oczekiwane przez wielu wsparcie dla Path Tracingu, który jest najbardziej zaawansowaną odmianą techniki śledzenia promieni. Niestety wielu graczy będzie musiało obejść się smakiem, ponieważ z nowym trybem poradzą sobie tylko karty graficzne z serii NVIDIA GeForce RTX 4000 oraz GeForce RTX 3090. Kwestią otwartą pozostaje, jak działać będzie gra na słabszych GPU.
Zadebiutowała aktualizacja 1.62 do gry Cyberpunk 2077, która wprowadza obsługę dla pełnego Path Tracingu. Jest to pierwszy przypadek, kiedy technika trafia do tak świeżego tytułu AAA.
Cyberpunk 2077 - developerzy omawiają wpływ Path Tracingu na wydajność. Gracze będą musieli skorzystać z DLSS 3
Ray Tracing: Overdrive Mode jest już dostępny dla posiadaczy PC-towej wersji gry. Jest to pewnego rodzaju przełom, ponieważ po raz pierwszy w historii zaimplementowano Path Tracing w tak nowym tytule z kategorii AAA. Niestety po jego aktywacji trzeba liczyć się z bardzo poważnym obniżeniem wydajności gry. Aktualnie działa on na układach od GeForce RTX 4070 Ti wzwyż, a także na karcie GeForce RTX 3090, ale w tym przypadku trzeba się liczyć z koniecznością rozgrywki w 30 FPS-ach. Znaczącej poprawie wydajności ma służyć najnowsza wersja techniki upscalingu obrazu – NVIDIA DLSS 3.
Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco
Deweloperzy zapowiadali, że ich celem jest dostarczenie trybu, który będzie działał na rozmaitych GPU z serii RTX 4000, więc można spodziewać się, że możliwa będzie w miarę satysfakcjonująca rozgrywka także na debiutujących wkrótce kartach GeForce RTX 4070. Kwestią otwartą pozostaje to, czy zadowalającą wydajność uda się uzyskać również na słabszych modelach. Wypowiedzi deweloperów są jednak obiecujące. Ciekawostką jest udostępnienie możliwości wykonywania zrzutów ekranu z Path Tracingiem także na starszych kartach graficznych obsługujących technikę śledzenia promieni (od serii GeForce RTX 2000 wzwyż). Warunkiem jest jednak posiadanie GPU z minimum 8 GB VRAM.
Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem ma działać dobrze na wszystkich kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000
Aktualizacja wprowadza także szereg innych zmian, spośród których można wymienić obsługę trybu DLAA, wsparcie dla techniki Intel XeSS (wersja 1.1) czy ulepszenia dla trybu benchmarku znajdującego się wewnątrz gry. Wiele wskazuje na to, że Cyberpunk 2077 zapoczątkuje nowy trend, według którego gry z obsługą pełnego Path Tracingu będą pojawiały się coraz częściej. Najwyraźniej karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 4000 z rodziny Ada Lovelace do spółki z DLSS 3 są już gotowe na tego typu rozwiązania.