Crysis Remastered wreszcie z obsługą NVIDIA DLSS na kartach GeForce RTX 2000 i RTX 3000. Nie obyło się bez problemów
Crysis Remastered, czyli odświeżona wersja hitu Cryteka z 2007 roku, zadebiutował na wyłączność Epic Games Store w połowie września 2020 roku. Gra od początku została skrytykowana przez krytyków i graczy, szczególnie tych drugich. Powodami były m.in. system Denuvo, nielubiane zabezpieczenie antypirackie, liczne problemy techniczne czy ogólnie kiepska optymalizacja. Tytuł niemieckiego studia Crytek od początku obsługiwał technikę ray tracingu. Zapowiedziano także dodanie opcji DLSS, ale nie była ona dostępna w dniu premiery. Na jej wdrożenie musieliśmy czekać aż do teraz, co na pewno pomoże w osiągnięciu lepszej wydajności, zwłaszcza po włączeniu opcji opartych na śledzeniu promieni.
Crysis Remastered doczekał się długo oczekiwanej aktualizacji dodającej obsługę techniki NVIDIA DLSS, która według twórców przynosi wzrost wydajności do 40%. Nie obyło się jednak bez problemów technicznych...
Test wydajności Crysis Remastered - Czy mi pójdzie? Zależy co masz
Studio Crytek oficjalnie ogłosiło, że w najnowszej aktualizacji do Crysis Remastered, dostępnej już do pobrania poprzez platformę Epic Games Store, dodano obsługę techniki NVIDIA DLSS 2.0, której włączenie zwykle mniejszym lub większym kosztem jakości obrazu zwiększa wydajność w grach. Według twórców gracze mogą oczekiwać na kartach graficznych GeForce RTX 2000 i RTX 3000 wzrostu do 40%, co szczególnie przyda się po aktywacji ray tracingu. Ale biorąc pod uwagę ogólnie nie najlepszą optymalizację gry, może się przydać także w scenariuszu bez RT.
Raptor Team,
— Crysis (@Crysis) March 12, 2021
Nvidia DLSS patch is now available for Crysis Remastered on PC! Jump in now for some sweet performance gains.
Check out the patch notes for the full list of bug fixes and more: https://t.co/oXKFhtST4v pic.twitter.com/rMXa6yA5uU
Crysis Remastered vs Crysis Enhanced Edition – porównanie grafiki
Crytek najwidoczniej jednak pospieszył się z wydaniem aktualizacji do Crysis Remastered, bo jak można wyczytać z pełnej listy zmian, po aktywacji DLSS niektóre odległe tekstury mogą być rozmyte… W wybranych przypadkach może pomóc wyłączenie rozmycia obrazu (ang. motion blur). Ponadto DLSS dezaktywuje automatycznie wygładzanie krawędzi, choć w menu gra informuje o jego włączeniu. Po takim długim czasie oczekiwania można było się jeszcze trochę wstrzymać z publikacją aktualizacji, by zlikwidować te problemy… Crytek nie wyciąga wniosków.