Control Ultimate Edition na PlayStation 5 i Xbox Series X w lutym - na konsolach będzie Ray Tracing oraz 30 lub 60 FPS
Kilka miesięcy temu Remedy oficjalnie zapowiedziało kompletną edycję Control Ultimate Edition, które przygotowywane jest z myślą o nowych konsolach PlayStation 5, Xbox Series S oraz Xbox Series X. Wydanie wywołało kilka miesięcy temu sporo kontrowersji ze względu na brak możliwości ulepszenia standardowego wydania kupionego na wybranej konsoli do edycji Ultimate. Zamiast tego gracze zmuszeni będą do zakupu nowej edycji, która jako jedyna będzie kompatybilna z obecnymi konsolami. Ponadto nie będzie możliwości przenoszenia save, więc pozostaje granie od samego początku. Jest to zatem pozycja głównie dla tych graczy, którzy jeszcze nie mieli możliwości ogrania dzieła Remedy na żadnej konsoli. Twórcy zaprezentowali krótki materiał wideo pokazujący pierwsze możliwości graficzne oraz potwierdzający datę premiery.
Studio Remedy potwierdziło premierę Control: Ultimate Edition w lutym na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Data premiery dotyczy wydania cyfrowego, podczas gdy pudełkowe pojawi się w marcu.
Test wydajności Control PC - Wymagania sprzętowe poza kontrolą
Control Ultimate Edition pojawi się na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S już 2 lutego 2021 roku. Będzie wówczas dostępny wyłącznie w edycji cyfrowej na PlayStation Store oraz Xbox Store. Wersja pudełkowa zadebiutuje miesiąc później - 2 marca. Studio Remedy obecnie pracuje nad dostosowaniem swojej najnowszej produkcji (dosyć wymagającej pod kątem wymagań sprzętowych nawiasem mówiąc) do konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Pierwszy materiał wideo opublikowany przez developerów potwierdza kilka zmian względem oryginału.
Control Ultimate Edition zaoferuje graczom dwa tryby działania - pierwszy to Performance (Wydajność), w którym gra będzie działać w stałych 60 FPS. Nie podano rozdzielczości, ale najpewniej otrzymamy dynamicznie skalowanie do 4K. Drugi tryb - graficzny - zaoferuje z kolei wsparcie dla śledzenia promieni (Ray Tracing), jednak przy zmniejszonej do 30 FPS płynności animacji. Poniżej prezentujemy pierwsze porównanie wyłączonego oraz włączonego Ray Tracingu na konsolach. Oczywiście różnice są na pierwszy rzut oka zauważalne. W zwiastunie skupiono się na bardziej realistycznych odbiciach na powierzchniach. Nie jestem jednak do końca przekonany, czy takie zmiany spowodują, że gracze nie zechcą grać w płynnych 60 FPS.
Control Ultimate Edition - pierwsze porównanie RT OFF vs RT ON na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S:
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5