Cisco: Kraków to najważniejsza lokalizacja w regionie EMEAR
Dziś w Krakowie miało miejsce spotkanie przedstawicieli firmy zajmującej się m.in. cyberbezpieczeństwem Cisco, wraz z dziennikarzami. Okazją do spotkania była 7. rocznica oddziału Cisco Kraków. Na miejscu było także PurePC, dzięki czemu z pierwszej ręki dowiedzieliśmy się jakie plany co do krakowskiego centrum ma wspomniany lider w dziedzinie rozwiązań sieciowych. Sporo czasu poświęcono omówieniem kwestii współpracy z krakowskimi uczelniami wyższymi, gdzie Cisco "wychowuje" sobie kolejne pokolenia przyszłych pracowników. Wspomniano także o charakterze pracy w poszczególnych oddziałach, gdzie na pierwszym miejscu stawia się nie tylko klienta, ale i pracownika. Bowiem zadowolony pracownik, to wydajny pracownik.
Dziś w Krakowie miało miejsce spotkanie przedstawicieli firmy zajmującej się m.in. cyberbezpieczeństwem Cisco, wraz z dziennikarzami. Okazją do spotkania była 7. rocznica oddziału Cisco Kraków
Głównym tematem spotkania były jednak nie tylko osoby pracujące w szeregach Cisco, niemniej vice president EMEAR, Cisco CX Phil Wolfenden wraz z pozostałymi przedstawicielami firmy bardzo zachęcająco opisał codzienność swoich pracowników. Przykładowo, prócz urlopu mogą oni wykorzystać pięć dodatkowych dni wolnych, o ile przeznaczą je na działanie w wolontariacie. Wewnątrz spółki funkcjonuje wiele grup zainteresowań, jak chociażby koło teatralne. Ponadto firma oferuje własny fundusz emerytalny. Niejednokrotnie podkreślano fakt, jak wiele utalentowanych software'owców znajduje się w naszym kraju, co Cisco chce wykorzystać. W realizacji tej strategii nasze centrum w Krakowie jest kluczowe, ze względu na potencjał ludzki i naukowy w skali międzynarodowej. Kraków to najważniejsza lokalizacja - hub - działań CX w regionie EMEAR. Sam przeniosłem się do Krakowa, naznaczając polską lokalizację jako siedzibę działań CX Cisco. Kraków to najbardziej energetyczne i innowacyjne miejsce, jakie znam w Cisco, a byłem we wszystkich lokalizacjach na świecie - powiedział Wolfenden.
Kolejnym z tematów była przyszłość marki. Naszym zadaniem jest systematyczna integracja rozwiązań, tak by jak najszybciej przynosiły zyski. Za 3 lata nasi klienci nie będą patrzeć na cenę i funkcjonalność, ale napędzać ich będzie doświadczenie jakości, jaką Cisco im zaoferuje. Stawiamy klientów w centrum naszej aktywności. Chcemy, żeby klienci subskrybowali nasze oprogramowanie bardziej niż tradycyjnie kupowali hardware. Już teraz CX to 25% rocznego przychodu Cisco, czyli znacznie ponad 10 mld USD - dodał przedstawiciel Cisco. Następnie, jakby dla porządku, przypomniano o istocie spółki, którą jest m.in. zapewnianie mocnej architektury software'u na wszystkich poziomach sieci. Weryfikacja czy dostęp do sieci, Endpointu, chmury czy aplikacji ma tylko osoba do tego upoważniona, to jedno z głównych zajęć firmy. Temu zadaniu służy chociażby system Talos, który umożliwia blokowanie zarówno rozpoznanych jak i nieznanych jeszcze zagrożeń. Jak zauważyli przedstawiciele spółki, każdego dnia firma blokuje około 20 miliardów takich zagrożeń. To tak, jakby na każdego mieszkańca Ziemi codziennie przypadały około 3 ataki. Po konferencji uczestnicy mieli jeszcze szansę odwiedzić poszczególne oddziały krakowskiego oddziału. To jak wygląda firma "od środka" możecie zobaczyć na zdjęciach zamieszczonych poniżej.