Chrome 71 zablokuje niebezpieczne i agresywne reklamy na stronie
Natrętne, fałszywe i szkodliwe reklamy będą zwalczane w przeglądarce Chrome - kolejny raz zapowiedziało Google. Tym razem nowy zestaw adblockerów ma być zainstalowany w najnowszej wersji programu oznaczonej wersją 71. Zostanie ona wydana w grudniu. Na celownik wzięte zostały zwłaszcza te kreacje reklamowe, które powodują nieprawidłowe działanie przeglądarki przez generowanie fałszywych wiadomości systemowych, automatyczne przekierowywanie lub próby kradzieży danych osobowych. Póki co blokadą zostanie objęta "niewielka" liczba witryn. Jednocześnie Google zapowiedziało, że każdy będzie mieć możliwość wyłączenia filtrowania witryny w ustawieniach Chrome.
Właściciele witryn będą mieć 30 dni na usunięcie problemów oznaczonych przez raport, zanim Chrome zablokuje wszystkie reklamy
Google już w zeszłym roku podjęło próbę wykluczenia niechcianych i niebezpiecznych reklam z Chrome. Zabezpieczenia te blokowały wyskakujące okna czy nowe żądania takie jak przekierowywanie stron. Jak się okazało to wciąż zbyt mało. Co więcej, Google przyznało w wpisie na blogu, że "w rzeczywistości ponad połowa tych nadużyć nie jest blokowana przez nasz obecny zestaw zabezpieczeń, a prawie wszystkie z nich zawierają reklamy szkodliwe lub wprowadzające w błąd". Reklamy te nakłaniają użytkowników do klikania w nie poprzez udawanie ostrzeżeń systemowych lub przycisków "zamykania", które nie zamykają reklamy a ją otwierają. Co więcej, niektóre z ofert reklamowych są wykorzystywane przez oszustów i programy wyłudzające informacje w celu kradzieży danych osobowych. Podobne rozwiązania wprowadzono także w lipcu w w Chrome wersji 68.
Google Chrome 69 loguje użytkownika bez jego wyraźnej zgody
Oczywiście Google nie jest przeciwko reklamom w ogóle. Strony internetowe muszą jakoś funkcjonować, a technologiczny gigant nie zamierza utrudniać życia wydawcom. Vivek Sekhar, Product Manager Chrome, zapowiada, że począwszy od grudnia 2018 roku Chrome 71 "usunie wszystkie reklamy z niewielkiej liczby stron z wieloma ciągłymi nadużyciami". Właściciele portali mogą skorzystać ze specjalnego raportu, aby sprawdzić, czy ich witryna zawiera jakiekolwiek z elementów wprowadzających w błąd lub nadużyć, które należy poprawić lub usunąć. Właściciele witryn będą mieć 30 dni na usunięcie problemów oznaczonych przez raport, zanim Chrome zablokuje wszystkie reklamy. "Użytkownicy mają pełną kontrolę i mogą wyłączyć filtrowanie niewłaściwych stron, przechodząc do swoich ustawień Chrome. Zabezpieczenia zapewniają użytkownikom możliwość interakcji z treściami w Internecie, bez walczenia z niechcianymi treściami" - mówi Vivek Sekhar.
Google zakłada kaganiec reklamodawcom w przeglądarce Chrome
Elementy wprowadzające w błąd to według definicji Google elementy witryny, które zostały tak zaprojektowane, by były mylące dla użytkowników. Element wprowadza w błąd jeśli zawiera: fałszywe komunikaty - reklamy lub inne elementy wyglądające jak aplikacje czatu, ostrzeżenia, okna systemu bądź inne powiadomienia, których kliknięcie powoduje wyświetlenie reklamy lub strony docelowej; nieoczekiwane obszary kliknięć - przezroczyste tło, niewidoczne elementy strony lub inne zazwyczaj nieklikalne obszary, których kliknięcie powoduje wyświetlenie reklamy lub strony docelowej; kursor myszy - reklamy lub elementy strony, które wyglądają jak poruszający się lub klikający kursor myszy, próbujące nakłonić użytkownika do interakcji z nimi.; prowadzające w błąd zachowanie witryny - funkcje strony, takie jak paski przewijania, przyciski odtwarzania, strzałki „Dalej”, przyciski zamykające lub linki nawigacyjne, których kliknięcie powoduje wyświetlenie reklamy lub strony docelowej; wyłudzanie informacji; automatyczne przekierowanie, złośliwe lub niechciane oprogramowanie.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57