Chińskie Xiaomi chce się stać gigantem w branży Internetu Rzeczy
Xiaomi chce mieć dwie nogi. Dokładniej rzecz biorąc firma chce by jej biznes opierał się na dwóch filarach. Pierwszym z nich mają być smartfony i urządzenia mobilne. Tu firma ma już spore doświadczenie i może mówić nawet o sukcesie. W piątek Xiaomi ogłosiło natomiast informację o strategicznej decyzji i inwestycji miliardów dolarów w rozwój urządzeń Internetu Rzeczy (IoT - Internet of Things). Ta właśnie dziedzina ma być drugim filarem chińskiego przedsiębiorstwa - zapowiedział prezes i dyrektor generalny firmy Lei Jun. Stać ma się tak w ciągu pięciu najbliższych lat. Swoją inwestycję w tę branże Xiaomi rozpoczęło od podpisania strategicznej współpracy z inną chińską firmą - TCL Corporation.
Branża AGD była w 2018 roku nowym motorem wzrostu dla przedsiębiorstwa. Xiaomi TV stała się największą chińską marką smart TV w 2018 roku
Umowa ma wzmocnić działalność Xiaomi na rynku urządzeń gospodarstwa domowego, zwłaszcza jeśli chodzi o klimatyzatory i pralki. TCL Corporation (TCL) to korporacja międzynarodowa z siedzibą główną w Huizhou w prowincji Guangdong w ChRL, zajmująca się elektroniką. W 2010 była 25. pod względem wielkości producentem elektroniki dla konsumentów i szóstym co do wielkości producentem telewizorów. Firma posiada montownię telewizorów LCD w Żyrardowie[2], a także centrum badawcze w Warszawie, zajmujące się głównie technologią sztucznej inteligencji. Obie firmy zobowiązały się do przeprowadzenia wspólnych prac badawczo-rozwojowych nad integracją podstawowych komponentów inteligentnego sprzętu.
Xiaomi Mi Mix 3 wkracza do Polski: dostępność smartfona i cena
Trudno się dziwić, że Xiaomi spogląda na rynek AGD. Branża AGD była w 2018 roku nowym motorem wzrostu dla przedsiębiorstwa. Xiaomi TV stała się największą chińską marką smart TV w 2018 roku, a jej globalna sprzedaż wzrosła o ponad 350% rok do roku. W Indiach, w trzecim kwartale, Xiaomi TV wyprzedziło Samsunga, stając się największą indyjską marką smart TV. W trzecim kwartale 2018 r. przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych stanowiły 43,9 procent łącznych przychodów. W 2019 roku Xiaomi będzie kontynuować ekspansję globalną, koncentrując się głównie na rynkach Europy i Ameryki Łacińskiej.