Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Chińskie Xiaomi chce się stać gigantem w branży Internetu Rzeczy

Bogdan Stech | 11-01-2019 16:30 |

Chińskie Xiaomi chce się stać gigantem w branży Internetu Rzeczy Xiaomi chce mieć dwie nogi. Dokładniej rzecz biorąc firma chce by jej biznes opierał się na dwóch filarach. Pierwszym z nich mają być smartfony i urządzenia mobilne. Tu firma ma już spore doświadczenie i może mówić nawet o sukcesie. W piątek Xiaomi ogłosiło natomiast informację o strategicznej decyzji i inwestycji miliardów dolarów w rozwój urządzeń Internetu Rzeczy (IoT - Internet of Things). Ta właśnie dziedzina ma być drugim filarem chińskiego przedsiębiorstwa - zapowiedział prezes i dyrektor generalny firmy Lei Jun. Stać ma się tak w ciągu pięciu najbliższych lat. Swoją inwestycję w tę branże Xiaomi rozpoczęło od podpisania strategicznej współpracy z inną chińską firmą - TCL Corporation.

Branża AGD była w 2018 roku nowym motorem wzrostu dla przedsiębiorstwa. Xiaomi TV stała się największą chińską marką smart TV w 2018 roku

Chińskie Xiaomi chce się stać gigantem w branży Internetu Rzeczy  [1]

Umowa ma wzmocnić działalność Xiaomi na rynku urządzeń gospodarstwa domowego, zwłaszcza jeśli chodzi o klimatyzatory i pralki. TCL Corporation (TCL) to korporacja międzynarodowa z siedzibą główną w Huizhou w prowincji Guangdong w ChRL, zajmująca się elektroniką. W 2010 była 25. pod względem wielkości producentem elektroniki dla konsumentów i szóstym co do wielkości producentem telewizorów. Firma posiada montownię telewizorów LCD w Żyrardowie[2], a także centrum badawcze w Warszawie, zajmujące się głównie technologią sztucznej inteligencji. Obie firmy zobowiązały się do przeprowadzenia wspólnych prac badawczo-rozwojowych nad integracją podstawowych komponentów inteligentnego sprzętu.

Xiaomi Mi Mix 3 wkracza do Polski: dostępność smartfona i cena

Chińskie Xiaomi chce się stać gigantem w branży Internetu Rzeczy  [2]

Trudno się dziwić, że Xiaomi spogląda na rynek AGD. Branża AGD była w 2018 roku nowym motorem wzrostu dla przedsiębiorstwa. Xiaomi TV stała się największą chińską marką smart TV w 2018 roku, a jej globalna sprzedaż wzrosła o ponad 350% rok do roku. W Indiach, w trzecim kwartale, Xiaomi TV wyprzedziło Samsunga, stając się największą indyjską marką smart TV. W trzecim kwartale 2018 r. przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych stanowiły 43,9 procent łącznych przychodów. W 2019 roku Xiaomi będzie kontynuować ekspansję globalną, koncentrując się głównie na rynkach Europy i Ameryki Łacińskiej.

Źródło: Xiaomi
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 9

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.