CEO Gearbox: Epic Store to najlepsze miejsce dla Borderlands 3
W chwili obecnej każde ogłoszenie nowej gry na PC jest wyczekiwane z ogromnymi emocjami. Podstawowym pytaniem egzystencjalnym gracza AD 2019 zdaje się teraz być: „czy ten tytuł pojawi się na premierę z pierwszeństwem w Epic Games Store?”. Niedawno szef Epic, Tim Sweeney, zapowiedział, że jego firma nie zaprzestanie podpisywania umów gwarantujących ekskluzywność premier w wirtualnym sklepie jego firmy. Jednym z najbardziej wyczekiwanych tytułów, które początkowo dostępne będą wyłącznie tam jest Borderlands 3. W stronę Gearbox, deweloperów gry, wylało się ostatnio w Internecie wiele gorzkich żali. Do części z tych komentarzy postanowił odnieść się CEO studia, Randy Pitchford. Jest on zdania, że sklep Epic Games jest najlepszym możliwym miejscem dla nadchodzącego loot-shootera.
Borderlands 3 ukaże się na Epic Games Store 13 września z wyłącznością, która ma trwać do kwietnia 2020 roku.
Pitchford przez miniony weekend poświęcił dużo czasu i energii na uzasadnienie Epic Games Store jako miejsca, w którym zadebiutuje ich gra. Przede wszystkim podkreślił, że była to decyzja wydawcy, 2K Games. CEO Gearbox jest pod wrażeniem wizji Epic w kontekście synergii między konsumentem, deweloperem i wydawcą. Pomimo, że sam przyznał, że sklepowi Epic brakuje wielu funkcjonalności, uważa on, że to najwłaściwszy wybór dla jego gry. Pitchford sądzi, że premiera na Epic Games Store jest najlepszym rozwiązaniem na dłuższą metę, tak dla Gearbox / 2K, jak i Epic. Ponadto CEO studia deweloperskiego uważa, że branża gier wideo potrzebuje konkurencyjności, którą zapewnia Epic.
Control - Poznaliśmy datę premiery. Pierwszeństwo ma Epic Store
Szef Gearbox jest świadom, że Borderlands 3 będzie największym do tej pory wydanym tytułem w sklepie Epic. Jest przez to przekonany, że firma Tima Sweeneya poczuje się zmotywowana aby jak najszybciej usprawnić swoją infrastrukturę. Pitchford wręcz powiedział, że Epic “ucierpi” jeśli im się nie uda udoskonalić komfortu działania ich usługi. CEO Gearbox uważa, że Epic posiada zarówno właściwą mentalność, jak i dysponuje odpowiednimi zasobami, aby nieustannie się rozwijać we właściwym kierunku. Z kolei Steam w przeciągu dekady, jego zdaniem, będzie „wymierającym sklepem”. Jego ostateczną konkluzją było uwypuklenie faktu, że konsumenci także kiedyś potrzebowali dużo czasu aby zaakceptować Steam. Pitchford uważa, że taka sama sytuacja będzie ostatecznie miała miejsce z Epic Games Store.