Call of Duty Warzone od teraz z obsługą techniki DLSS 2.0 - jak dużego wzrostu wydajności możemy oczekiwać ?
NVIDIA w ostatnich miesiącach coraz śmielej promuje swoją technikę rekonstrukcji obrazu w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji. DLSS 2.0 to bez wątpienia jedna z najmocniejszych obecnie kart przetargowych w układach graficznych GeForce RTX 2000 oraz GeForce RTX 3000. W ostatnim czasie kolejne gry - zarówno te nowe jak i nieco starsze - otrzymywały aktualizacje dodające wsparcie dla DLSS 2.0. Z ostatnich tytułów warto wspomnieć chociażby o Outriders czy Mortal Shell. Teraz technika NVIDII pojawiła się w jeden z najpopularniejszych gier typu battle-royale. Mowa o Call of Duty: Warzone. Ponadto DLSS będzie od teraz dostępne również w kampanii singleplayer, trybie multi oraz sekcji Spec Ops w grze Call of Duty: Modern Warfare (mowa o tytule z 2019 roku oczywiście).
Call of Duty Warzone wzbogaciło się o obsługę techniki DLSS 2.0. NVIDIA prezentuje wyniki wydajności kart GeForce RTX 2000 oraz RTX 3000 w rozdzielczościach Full HD, Quad HD oraz 4K.
Wraz z najnowszymi sterownikami dla kart graficznych NVIDIA GeForce RTX, dodano wsparcie dla techniki DLSS 2.0 w grach Call of Duty: Warzone oraz Call of Duty: Modern Warfare. W zależności od karty graficznej, rozdzielczości oraz trybu działania DLSS, wzrost wydajności może sięgać nawet 70%. Najlepsze wyniki mamy uzyskać oczywiście na flagowcu w postaci GeForce RTX 3090 - przy DLSS w opcji Performance i rozdzielczości 3840x2160 pikseli, wydajność ma wzrosnąć ze blisko 100 FPS do 150 FPS. Spory zastrzyk klatek na sekundę ma otrzymać także karta NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti - ze 72 FPS do przeszło 116 FPS.
Nieco mniejsze wzrost wydajności odnotowano w rozdzielczościach Full HD oraz Quad HD, jednak tutaj celowo wykorzystano do porównania DLSS 2.0 w trybie Quality. Tutaj możemy liczyć na wyższy od kilkunastu do kilkudziesięciu FPS. Warte odnotowania jest to, że wzrost wydajności zobaczymy na każdej karcie GeForce RTX, a więc także na układach pokroju GeForce RTX 2060. Solidnego wzrostu FPS możemy także spodziewać się na laptopach wyposażonych we wspomniane karty graficzne. Samo DLSS 2.0 zostało zaimplementowane nie tylko w Warzone, ale także w Call of Duty: Modern Warfare, gdzie dotychczas mieliśmy dostępny Ray Tracing. Wraz z DLSS 2.0 możemy liczyć na dalszy wzrost FPS przy aktywnym RT.
Powiązane publikacje

Path of Exile: Crucible - w oczekiwaniu na Diablo IV. Grinding Gears Games zapowiada nowe rozszerzenie
13
BAFTA Game Awards - niespodziewany zwycięzca plebiscytu na najlepszą grę 2022 roku. Twórcy Elden Ring mogą być zawiedzeni
15
Targi E3 2023 zostały odwołane. Organizatorzy zamierzają pracować nad nową formułą wydarzenia
11
CD Projekt zaprezentował raport finansowy za 2022 rok. Drugi najlepszy wynik w historii firmy
19