Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Call of Duty: Black Ops Cold War - Test wydajności ray tracing i DLSS. Jaka karta graficzna jest potrzebna?

Sebastian Oktaba | 25-11-2020 10:30 |

Call of Duty: Black Ops Cold War - Test wydajności ray tracing i DLSS. Jaka karta graficzna jest potrzebna?Jesień zawsze owocuje kolejnymi odsłonami nieśmiertelnych tasiemców, pośród których najczęściej przewijają się Assassin's Creed, FIFA, Need for Speed i oczywiście prawdziwy weteran - Call of Duty. Chociaż bieżący rok przyniósł mnóstwo poważnych problemów oraz gorzkich rozczarowań, mocą potężnego Activision cudownie oszczędził fanów strzelania do wrogów demokracji. Najnowsze wcielenie o przydługim tytule Call of Duty: Black Ops Cold War kontynuuje tradycje, wysyłając gracza na wystrzałową wycieczkę do najróżniejszych rejonów świata jako obrońcy globalnego porządku. Jak wyglądają wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops Cold War? Warto sprawdzić, zwłaszcza że produkcja obsługuje ray tracing i DLSS.

Autor: Sebastian Oktaba

Pierwsza odsłona Call of Duty zadebiutowała w 2003 roku, natomiast od 2005 kolejne części wychodzą regularnie, dlatego seria obejmuje już siedemnaście pełnoprawnych gier komputerowych, będąc nieodzownym elementem jesienno-zimowej ramówki wydawniczej. Chociaż na przestrzeni dekad wielokrotnie zmieniano realia, bohaterów oraz wprowadzono niekoniecznie sensowne rozwiązania, jedno pozostało nietknięte - filmowa formuła rozgrywki mającej potęgować immersję grającego. Długo nie zmieniano również wiekowego silnika graficznego, uchodzącego swego czasu za najbardziej archaiczny w świecie pierwszoosobowych strzelanin, ale zeszłoroczny Call of Duty: Modern Warfare nareszcie wykonał zdecydowany krok w odpowiednim kierunku. Call of Duty: Black Ops Cold War korzysta z dorobku poprzednika i dokłada trochę nowości od siebie, nadrabiając zaległości względem konkurencji m.in. Battlefield. Jak programiści podeszli do kwestii optymalizacji przekonamy się niebawem. 

Call of Duty: Black Ops Cold War bazuje na zmodyfikowanym silniku IW 8.0, który napędzał poprzednika, ale oprócz ray tracingu wprowadza DLSS.

Call of Duty: Black Ops Cold War - Test wydajności ray tracing i DLSS [nc1]

Wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops Cold War podzielono na cztery kategorie, zależnie jakie ustawienia oraz dodatkowe funkcje planujemy włączyć. Podstawowa konfiguracja powinna posiadać procesor Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300, czyli naprawdę leciwe jednostki o wydajności dzisiejszego low-endu. Podobnie sprawa wygląda z ośmioletnimi układami graficznymi NVIDIA GeForce GTX 670 / AMD Radeon HD 7950, których odpowiedniki okupują obecnie najniższe segmenty. Wszystko trzeba jednak doprawić 8 GB pamięci operacyjnej oraz 175 GB przestrzeni dyskowej. Zalecana maszyna obejmuje natomiast procesor Intel Core i5-2500K / AMD Ryzen 5 1600X i układ graficzny NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon RX 580, więc ponownie wskazano sprzęt pozostający w zasięgu przeciętnego gracza. Schody zaczynają się dopiero w momencie, kiedy zechcemy włączyć ray tracing, ponieważ wówczas wymagania wrastają niebotycznie. Według twórców potrzebny będzie przynajmniej NVIDIA GeForce RTX 3070 / AMD Radeon RX 6800 oraz Intel Core i7-8700K / AMD Ryzen 7 1800X.

  Minimum Zalecane RTX Medium RTX Ultra
Procesor AMD FX-6300 Ryzen 5 1600X Ryzen 7 1800X Ryzen 7 3700X
Procesor Intel Core i3-4340 Core i5-2500K Core i7-8700K Core i9-9900K
Karta AMD HD 7950 RX 580 RX 6800 RX 6800 XT
Karta NVIDIA GTX 670 GTX 970 RTX 3070 RTX 3080
Pamięć RAM 8 GB 12 GB 16 GB 16 GB
Przestrzeń dyskowa 175 GB 175 GB 175 GB 250 GB
System operacyjny Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit

Call of Duty: Black Ops Cold War wykorzystuje silnik Black Ops Cold War Engine, będący w gruncie rzeczy modyfikacją IW 8.0 stworzonego na potrzeby Call of Duty: Modern Warfare. Produkcja działa wyłącznie pod komendą DirectX 12, wykorzystując oświetlenie PBR (Physically-Based Rendering), oświetlenie wolumetryczne oraz realistycznie odwzoruje termiczne promieniowanie cieplne. Silnik obsługuje także NVIDIA Reflex, Adaptive Shading, DLSS 2.0 oraz śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Implementacja ray-tracingu jest skupiona przede wszystkim na efektach świetlnych i cieniowaniu, obejmując cienie słoneczne, cienie lokalne i okluzję otoczenia, czyli rozszerzono pakiet względem Call of Duty: Modern Warfare. Poprzednia odsłona nie otrzymała obsługi DLSS, co nadrobiono wprowadzając DLSS 2.0, oferujące znacznie lepszą jakość reprodukowanego obrazu i znaczny wzrost wydajności względem rozdzielczości natywnej. Warto jeszcze dodać, że kupujący GeForce RTX 3080 i GeForce RTX 3090 (np. ASUS TUF) u wybranych partnerów, powinni dostać za darmo Call of Duty: Black Ops Cold War.  

Test ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming - Niereferencyjny Ampere

Call of Duty: Black Ops Cold War - Test wydajności ray tracing i DLSS [nc1]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 117

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.