ByteDance, twórcy aplikacji TikTok nawiązują współpracę z marką Qualcomm. Pico XR jako konkurencja dla Oculus?
Mówi się o tym, że kolejna rewolucja w świecie urządzeń mobilnych będzie dotyczyła technologii rzeczywistości rozszerzonej oraz wirtualnej. Nie da się ukryć, że spora część producentów i firm tworzących takowe rozwiązania intensyfikuje swoje prace. Meta (dawniej Facebook) opracowuje platformę Metaverse, która w połączeniu z goglami Oculus ma olbrzymi potencjał. Nad własnymi goglami VR/AR pracuje również Apple, choć o sprawie nie mówi się w wymiarze oficjalnym. Rynkiem zainteresowani są również mniejsi gracze. Dobrym przykładem będzie tutaj Pico, który jest wiodącą marką w Chinach (w swoim segmencie), ale nie szczególnie liczy się na rynku globalnym. To może zmienić się za sprawą najnowszego przejęcia.
Pico XR nie mogą dziś rywalizować z Oculus Quest 2 czy Oculus Ritf S, natomiast ogłoszenie współpracy ByteDance z Qualcommem zwiastuje zmiany. Czego oczekiwać?
Test Motorola edge 30 Pro: Jak poradził sobie smartfon z najnowszym, flagowym chipem Qualcomm Snadpragon 8 Gen 1?
W sierpniu 2021 roku Pico, chiński start-up zajmujący się wirtualną rzeczywistością, został kupiony przez ByteDance. Tak, mowa o tym samym przedsiębiorstwie, które jest właścicielem marki TikTok. Producent zainteresowany jest jednak również rynkiem rozszerzonej rzeczywistości i w tym celu nawiązuje współpracę z Qualcommem. Nowe produkty Pico XR będą korzystać z platformy Snapdragon Spaces XR, która zapewni podwaliny pod opracowanie pełnego ekosystemu. Sprawa jest o tyle ciekawa, iż jest to szansa na spopularyzowanie VR/AR w segmencie mobilnym. Gogle umożliwiające korzystanie z tego typu aplikacji będą bowiem rozszerzeniem możliwości smartfona.
Test Samsung Galaxy S22 Ultra. Wydajny SoC Exynos 2200, chowany w obudowie rysik S Pen i świetny aparat, to recepta na sukces
Każda wiadomość o zwiększeniu zaangażowania w technologię AR/VR jest kolejnym krokiem na drodze ku popularyzacji tego typu rozwiązań. Czy jednak Pico ma szansę zagrozić Oculusowi? W przyszłości – być może. Dziś jest to niemożliwe. Pico to jedynie 0,3% globalnego rynku podczas gdy Oculus Quest 2 oraz Oculus Rift S mają razem aż 60% udziałów. Niemniej, trzeba brać pod uwagę, że producent pod rządami ByteDance będzie dysponować znacznie wyższym budżetem. To realna szansa na skuteczny rozwój.
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
7
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22