ByteDance, twórcy aplikacji TikTok nawiązują współpracę z marką Qualcomm. Pico XR jako konkurencja dla Oculus?
Mówi się o tym, że kolejna rewolucja w świecie urządzeń mobilnych będzie dotyczyła technologii rzeczywistości rozszerzonej oraz wirtualnej. Nie da się ukryć, że spora część producentów i firm tworzących takowe rozwiązania intensyfikuje swoje prace. Meta (dawniej Facebook) opracowuje platformę Metaverse, która w połączeniu z goglami Oculus ma olbrzymi potencjał. Nad własnymi goglami VR/AR pracuje również Apple, choć o sprawie nie mówi się w wymiarze oficjalnym. Rynkiem zainteresowani są również mniejsi gracze. Dobrym przykładem będzie tutaj Pico, który jest wiodącą marką w Chinach (w swoim segmencie), ale nie szczególnie liczy się na rynku globalnym. To może zmienić się za sprawą najnowszego przejęcia.
Pico XR nie mogą dziś rywalizować z Oculus Quest 2 czy Oculus Ritf S, natomiast ogłoszenie współpracy ByteDance z Qualcommem zwiastuje zmiany. Czego oczekiwać?
Test Motorola edge 30 Pro: Jak poradził sobie smartfon z najnowszym, flagowym chipem Qualcomm Snadpragon 8 Gen 1?
W sierpniu 2021 roku Pico, chiński start-up zajmujący się wirtualną rzeczywistością, został kupiony przez ByteDance. Tak, mowa o tym samym przedsiębiorstwie, które jest właścicielem marki TikTok. Producent zainteresowany jest jednak również rynkiem rozszerzonej rzeczywistości i w tym celu nawiązuje współpracę z Qualcommem. Nowe produkty Pico XR będą korzystać z platformy Snapdragon Spaces XR, która zapewni podwaliny pod opracowanie pełnego ekosystemu. Sprawa jest o tyle ciekawa, iż jest to szansa na spopularyzowanie VR/AR w segmencie mobilnym. Gogle umożliwiające korzystanie z tego typu aplikacji będą bowiem rozszerzeniem możliwości smartfona.
Test Samsung Galaxy S22 Ultra. Wydajny SoC Exynos 2200, chowany w obudowie rysik S Pen i świetny aparat, to recepta na sukces
Każda wiadomość o zwiększeniu zaangażowania w technologię AR/VR jest kolejnym krokiem na drodze ku popularyzacji tego typu rozwiązań. Czy jednak Pico ma szansę zagrozić Oculusowi? W przyszłości – być może. Dziś jest to niemożliwe. Pico to jedynie 0,3% globalnego rynku podczas gdy Oculus Quest 2 oraz Oculus Rift S mają razem aż 60% udziałów. Niemniej, trzeba brać pod uwagę, że producent pod rządami ByteDance będzie dysponować znacznie wyższym budżetem. To realna szansa na skuteczny rozwój.
Powiązane publikacje

Handheld do gier AYANEO FLIP 1S DS oferuje dwa ekrany i procesor AMD z serii Strix Point. Na pokładzie Windows 11 i gałki TMR
3
Nintendo Switch 2 już w sklepach. Japońska nowość przynosi lepszą wydajność, odświeżone Joy-Cony i wsparcie dla microSD Express
43
GameSir Nova 2 Lite - kontroler do gier za mniej niż 200 zł, który jest dobrze wyposażony. Drążki z efektem Halla i trzy tryby łączności
24
Motorola moto watch fit - premiera niedrogiego smartwatcha dla aktywnych. Na pokładzie jasny ekran OLED i mocna bateria
6