Bluetooth 4.2 z protokołem IPv6 i większymi transferami
W dzisiejszym świecie technologie łączności stanowią bardzo ważny element całej elektronicznej układanki - na co dzień korzystamy co najmniej z kilku standardów o różnej charakterystyce, zarówno jeśli chodzi o zasięg, prędkość, jak i możliwości. Niektóre moduły łączności są tworzone w celu osiągania komunikacji na znacznej odległości, inne zaś muszą pobierać odpowiednią ilość energii i zapewniać przesył na mniejszych dystansach. Jedną z technologii umożliwiających połączenie regionalne jest znany wszystkim Bluetooth obsługiwany obecnie przez większość urządzeń mobilnych. Przy pomocy Bluetooth możemy wysyłać pliki pomiędzy smartfonami, łączyć się z zestawem słuchawkowym lub zarządzać akcesoriami domowymi - możliwości jest naprawdę wiele i jedynym ograniczeniem jest tutaj dystans.
Internet Rzeczy doczekał się właśnie kolejnego standardu pozwalającego na zwiększenie możliwości urządzeń mobilnych.
Grupa Bluetooth Special Interest Group (SIG) zajmuje się właśnie finalizowaniem specyfikacji standardu Bluetooth 4.2, który ma zapewnić jeszcze większe możliwości niż poprzednicy. Przede wszystkim nowa wersja umożliwi bezpośrednie łączenie z Internetem przy pomocy protokołu IPv6 oraz 6LoWPAN - dzięki temu inteligentne urządzenia nie będą wymagały pośrednika w połączeniu z punktem dostępowym. Dodatkowo zaimplementowano nowe ustawienia prywatności, które pozwolą użytkownikowi na lepsze zarządzanie odbieranymi pakietami np. w przypadku beaconów.
Prędkość transferu pomiędzy dwoma urządzeniami Bluetooth została ponoć zwiększona o 250%, jednak tutaj nie ma co liczyć na dokładne informacje oparte na konkretnych przykładach. W przeszłości możliwe było zaktualizowanie łączności Bluetooth w wersji 4.0 do 4.1 przy pomocy zmiany oprogramowania, natomiast w przypadku najnowszego standardu tylko niektóre funkcje będą mogły zostać zaimplementowane przy pomocy aktualizacji - mowa tutaj między innymi o ustawieniach prywatności. Pierwsze urządzenia wykorzystujące Bluetooth 4.2 mają pojawić się na rynku w przyszłym roku.
Źródło: ArsTechnica
Powiązane publikacje

Pierwsze World Humanoid Robot Games w Chinach zakończone. W Pekinie rywalizowało aż 280 zespołów z 16 krajów
26
Merge Labs to nowy konkurent Neuralink wspierany przez Sama Altmana i OpenAI. Wchodzi na rynek wyceniany na 400 mld dolarów
17
Arm szykuje rewolucję w grach mobilnych. Neural Super Sampling niczym NVIDIA DLSS, już w smartfonach w 2026 roku
22
KPO przekaże polskim szkołom 16 tys. pracowni AI i STEM o wartości 2,39 mld złotych. To największa inwestycja w polskiej edukacji
112