Blizzard wycofał się ze sprzedaży lootboksów za fizyczną walutę
Blizzard postanowił zaniechać sprzedaży lootboksów za fizyczną walutę w grze Heroes of the Storm. W sierpniu ubiegłego roku Blizzard zablokował tę możliwość dla graczy w Belgii, ponieważ rząd kraju przeciwstawił się monetyzacji gry przy wykorzystaniu elementu losowości kupowanych przedmiotów w omawianych skrzynkach. Mechanika ta naruszała przepisy dotyczące promocji hazardu, co zmusiło firmę do zmiany swojej polityki – również w przypadku gry Overwatch. Teraz Blizzard postanowił usunąć możliwość kupowania lootboksów za walutę premium zdobywaną tylko i wyłącznie za pomocą realnej gotówki, wyceniając je na 3000 jednostki złota zdobywanego w wygranych rozgrywkach sieciowych. Pozwala to uniknąć kupowania kota w worku przez graczy.
Dziennikarze branżowi oraz osoby kupujące Star Wars: Battlefront II wymusiły na EA Games wycofanie się z losowego przyznawania im przedmiotów, co wpłynęło na ogół branży growej.
Popularność Heroes of the Storm jest coraz słabsza. W grudniu 2018 roku Blizzard rozpoczął ograniczanie działalności operacyjnej i ogółu aktywności wokół tej gry, odwołując zapowiedziane projekty e-sportowe i przenosząc część zespołu odpowiedzialnego za rozwój tytułu do nowych projektów. „To nie jest pierwszy raz, kiedy musieliśmy dokonać tak trudnych wyborów” – we wspólnym oświadczeniu przekazali J. Allen Brack i Ray Gresko będący przedstawicielami firmy. „Gry takie jak Diablo II, World of Warcraft, StarCraft II i Overwatch nie istniałyby, gdybyśmy nie podjęli podobnych decyzji w przeszłości” - dodali.
Irlandia wycofuje się z walki z loot boksami w grach wideo
Kontrowersje wokół lootboksów toczą się od wielu miesięcy. Zdaniem Ministerstwa Finansów nie łamią one prawa hazardowego obowiązującego w Polsce. Wśród krajów wymuszających na twórcach gier zmianę swoich praktyk wobec monetyzacji na tego typu treściach odnaleźć można Chiny, Południową Koreę, Holandię, Australię, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Walka z lootboksami stoi nie tylko po stronie regulatorów. Dziennikarze branżowi oraz osoby kupujące Star Wars: Battlefront II wymusiły na EA Games wycofanie się z losowego przyznawania im przedmiotów. Do tej pory firmy takie jak np. Valve, Activision, Blizzard czy 2K podporządkowywały się regulacjom pochodzącym z Belgii. Electronic Arts był wyjątkiem, który według niektórych źródeł bliskich sprawy zarabia na lootboksach około 67 proc. jej przychodów.
Powiązane publikacje

Meta Quest 3 i Quest 3S wykorzystają Windowsa 11 w innym wymiarze. Wirtualne monitory jak w Apple Vision Pro
14
Affinity Photo, Designer i Publisher zniknęły z rynku. Są dobre wieści: "Photoshop" za darmo dla macOS i Windows
14
WhatsApp z prostszym szyfrowaniem kopii zapasowej czatów. Już wkrótce zabepieczymy ją kluczem dostępu, zamiast długiego hasła
1
Przeglądarka Samsung Internet dla Windows 10 i 11. Pecetowa odsłona już dostępna dla wybranych
16







![Blizzard wycofał się ze sprzedaży lootboksów za fizyczną walutę [1]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/03/25_blizzard_wycofal_sie_ze_sprzedazy_lootboksow_za_fizyczna_walute_0.jpg)
![Blizzard wycofał się ze sprzedaży lootboksów za fizyczną walutę [3]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/03/25_blizzard_wycofal_sie_ze_sprzedazy_lootboksow_za_fizyczna_walute_2.jpg)
![Blizzard wycofał się ze sprzedaży lootboksów za fizyczną walutę [2]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/03/25_blizzard_wycofal_sie_ze_sprzedazy_lootboksow_za_fizyczna_walute_1.jpg)





