Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w PolsceBLIK ogłosił właśnie wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku. Firma chwali się w nim istotnym progresem na wielu płaszczyznach i w istocie, operator ma powody do dumy. PSP (Polski Standard Płatności) zdobył dodatkowo pozycję lidera rozpoznawalności wśród marek płatniczych dostępnych w naszym kraju. Dane przekazane przez usługodawcę to nie tylko suche liczby, które opisują wzrost liczby transakcji i liczbę użytkowników. To także wskazanie trendów fintech oraz zobrazowanie przyzwyczajeń klientów korzystających z tytułowego rozwiązania. Okazuje się, że Polacy wybierają transfery pieniężne P2P dwukrotnie chętniej niż w czwartym kwartale ubiegłego roku. To nie wszystko. Warto poznać więcej szczegółów.

BLIK chwali się wynikami za Q3 2021, z których możemy dowiedzieć się o trendach w branży fintech oraz o przyzwyczajeniach finansowych Polaków korzystających z usług Polskiego Standardu Płatności.

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [1]

Apple Pay i Google Pay zmieniły moje podejście do finansów

Od 9 listopada 2021 roku klienci sześciu banków (Alior Banku, Banku Millennium, ING Banku, mBanku, PKO Banku Polskiego oraz Santander Banku Polska) mogą płacić zbliżeniowo w terminalach z obsługą BLIK. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na popularność rozwiązań Polskiego Standardu Płatności, kontynuując tym samym nieprzerwaną w ostatnim czasie passę PSP. W czwartym kwartale 2021 roku firma 193,8 mln transakcji, co daje nam wzrost na poziomie 76% (rok do roku). Klienci korzystali z systemu przelewów BLIK na telefon o 142% częściej niż w analogicznym odniesieniu ubiegłego roku, a transfery pieniężne P2P stanowiły aż 17% wszystkich transakcji w ramach oferty usługodawcy. Można więc wnioskować, że szeroko rozumiany „mobile” jest coraz ważniejszym elementem dla PSP.

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [2]

Metadane i dane - skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach

Ciekawe jest to, że w przypadku branży e-commerce, czyli zakupów przez internet, Polacy chętniej sięgają po BLIK niż po standardową płatność kartą. To jednak nie wszystko, gdyż potężny, bo aż 108-procentowy wzrost zaobserwowano także na polu płatności BLIK-iem w terminalach. Progres dotyczy również wypłacania gotówki w bankomatach, do którego procesu nie trzeba posiadać przy sobie karty płatniczej. Na zakończenie dodam, że BLIK jest obsługiwany w 695 tys. punktów handlowo-usługowych i w 20 tys. bankomatów. W przypadku tych drugich mówimy o 90% rynku.

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [3]BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [4]

Źródło: PSP
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.