Black Friday z gorszymi wynikami sprzedażowymi niż rok temu. Według specjalistów z Adobe powód jest oczywisty
W sieci pojawiły się właśnie pierwsze doniesienia na temat powodzenia tegorocznego Black Friday. Przynajmniej jeśli chodzi o USA. Dotąd, sprzedaż online podczas Czarnych Piątków zwykła rokrocznie wzrastać. Tegoroczne szacunki przeprowadzone przez Adobe pokazują jednak wyraźnie, że w miniony Black Friday Amerykanie wydali mniej pieniędzy, niż jeszcze w 2020 roku. Spadek nie jest jakiś drastyczny (z 9 miliardów dolarów do 8,9 miliardów dolarów), jednak Adobe uznaje to za pierwszy przejaw zmieniających się na naszych oczach trendów. Black Friday w USA (tak samo zresztą jak i w Polsce) przybrał mianowicie ostatnio formę Black Week, a nawet Black Month, stąd wydaje się, że klienci w wielu przypadkach zdecydowali się wydać pieniądze jeszcze zanim nastąpił tytułowy piątek.
Tegoroczne powodzenie Czarnego Piątku jakby spadło. Przynajmniej w USA, gdzie na zakupy tego dnia wydano 8,9 miliarda dolarów (o 100 milionów dolarów mniej niż jeszcze rok temu). Marka Adobe ma na to wytłumaczenie.
Roidmi Eve Plus – świetny odkurzacz z samosterylizującą stacją opróżniającą taniej na Black Friday!
Jeśli chodzi o Stany Zjednoczone Ameryki, to w Czarny Piątek najchętniej sprzedawać się miały sprzęty marki Instant Pot, frytkownice oraz zabawki. Zainteresowaniem cieszyła się także technologia, zwłaszcza słuchawki AirPods, niższe modele iPadów, gogle VR Oculus Ques 2 oraz telewizory marek Samsung, TCL oraz Vizio. Wśród gier najczęściej sięgano po przecenione produkcje takie jak Just Dance 2022 oraz ubiegłoroczne Spider-Man: Miles Morales.
Ogromne niedobory sprzętu na Boże Narodzenie – ostrzega jeden z brytyjskich sprzedawców detalicznych elektroniki
Adobe zauważyło również, że w tym roku dużo więcej osób dokonywało zakupu za pomocą smartfona. Podczas gdy niektórzy kupujący w Czarny Piątek jedynie przeglądali strony na swoich smartfonach przed dokonaniem ostatecznego zakupu już na komputerze (62,2% wszystkich wizyt pochodziło z telefonów), to zakupy mobilne i tak stanowiły 44,4% całej sprzedaży online. Stanowiło to skok aż o 10,6% w porównaniu z rokiem 2020.
Powiązane publikacje

The Walt Disney Company i NBCUniversal przeciwko Midjourney. Pozew o naruszenie praw autorskich w generatywnym AI
15
Raport TrendForce: Samsung spada o 11,3%, SMIC rośnie – dystans się kurczy, a TSMC pozostaje liderem
18
YouTube pozwala na więcej zmieniając podejście do moderacji treści. Kontrowersyjne nagrania już nie będą znikać tak szybko
85
NVIDIA może stracić miliony, ponieważ Trump blokuje dostawy chipów AI na Bliski Wschód. Co się kryje za tą decyzją?
29