Black Friday z gorszymi wynikami sprzedażowymi niż rok temu. Według specjalistów z Adobe powód jest oczywisty
W sieci pojawiły się właśnie pierwsze doniesienia na temat powodzenia tegorocznego Black Friday. Przynajmniej jeśli chodzi o USA. Dotąd, sprzedaż online podczas Czarnych Piątków zwykła rokrocznie wzrastać. Tegoroczne szacunki przeprowadzone przez Adobe pokazują jednak wyraźnie, że w miniony Black Friday Amerykanie wydali mniej pieniędzy, niż jeszcze w 2020 roku. Spadek nie jest jakiś drastyczny (z 9 miliardów dolarów do 8,9 miliardów dolarów), jednak Adobe uznaje to za pierwszy przejaw zmieniających się na naszych oczach trendów. Black Friday w USA (tak samo zresztą jak i w Polsce) przybrał mianowicie ostatnio formę Black Week, a nawet Black Month, stąd wydaje się, że klienci w wielu przypadkach zdecydowali się wydać pieniądze jeszcze zanim nastąpił tytułowy piątek.
Tegoroczne powodzenie Czarnego Piątku jakby spadło. Przynajmniej w USA, gdzie na zakupy tego dnia wydano 8,9 miliarda dolarów (o 100 milionów dolarów mniej niż jeszcze rok temu). Marka Adobe ma na to wytłumaczenie.
Roidmi Eve Plus – świetny odkurzacz z samosterylizującą stacją opróżniającą taniej na Black Friday!
Jeśli chodzi o Stany Zjednoczone Ameryki, to w Czarny Piątek najchętniej sprzedawać się miały sprzęty marki Instant Pot, frytkownice oraz zabawki. Zainteresowaniem cieszyła się także technologia, zwłaszcza słuchawki AirPods, niższe modele iPadów, gogle VR Oculus Ques 2 oraz telewizory marek Samsung, TCL oraz Vizio. Wśród gier najczęściej sięgano po przecenione produkcje takie jak Just Dance 2022 oraz ubiegłoroczne Spider-Man: Miles Morales.
Ogromne niedobory sprzętu na Boże Narodzenie – ostrzega jeden z brytyjskich sprzedawców detalicznych elektroniki
Adobe zauważyło również, że w tym roku dużo więcej osób dokonywało zakupu za pomocą smartfona. Podczas gdy niektórzy kupujący w Czarny Piątek jedynie przeglądali strony na swoich smartfonach przed dokonaniem ostatecznego zakupu już na komputerze (62,2% wszystkich wizyt pochodziło z telefonów), to zakupy mobilne i tak stanowiły 44,4% całej sprzedaży online. Stanowiło to skok aż o 10,6% w porównaniu z rokiem 2020.
Powiązane publikacje

Character.AI blokuje dostęp dla użytkowników poniżej 18 roku życia po serii pozwów o samobójstwa nastolatków
35
Firma OpenAI planuje wejście na giełdę z wyceną do biliona dolarów. Giełdowy debiut może nastąpić już w 2026 roku
17
NVIDIA pierwszą firmą w historii wartą 5 bilionów dolarów. Gigant AI osiągnął kapitalizację większą niż cały rynek kryptowalut
34
Miliony na ekspansję. Czy ten program to najlepsza szansa dla Twojego pomysłu? Zobacz, jak działa Startups Exchange
9







![Black Friday z gorszymi wynikami sprzedażowymi niż rok temu. Według specjalistów z Adobe powód jest oczywisty [1]](/image/news/2021/11/29_black_friday_z_gorszymi_wynikami_sprzedazowymi_niz_rok_temu_wedlug_specjalistow_z_adobe_powod_jest_oczywisty_1.jpg)
![Black Friday z gorszymi wynikami sprzedażowymi niż rok temu. Według specjalistów z Adobe powód jest oczywisty [2]](/image/news/2021/11/29_black_friday_z_gorszymi_wynikami_sprzedazowymi_niz_rok_temu_wedlug_specjalistow_z_adobe_powod_jest_oczywisty_0.jpg)





