Bezprzewodowe gogle PlayStation VR 2 - Patent zdradza plany Sony
Dobra passa gogli PlayStation VR wyraźnie dała wiatr w żagle Sony, które prawdopodobnie szykuje się już do wprowadzenia na rynek drugiej wersji najpopularniejszego zestawie do oglądania gier z perspektywy wirtualnej rzeczywistości. Patent opublikowany przez Japoński Urząd Patentowy wskazuje jedną, zasadniczą zmianę w konstrukcji gogli: obraz ma być przekazywany bezprzewodowo, za pośrednictwem połączenia radiowego o częstotliwości 60 GHz. Może to być odpowiednik standardu Wi-Fi 802.11ay, umożliwiający transmisji danych nawet do 10 Gb/s. Co w zupełności wystarczy do przekazywania płynnego obrazu przez gogle. Do pary z bezprzewodowym połączeniem przydałaby się jeszcze wydajna konsola i gogle z ekranem o nieco wyższej rozdzielczości niż PSVR.
PlayStation VR bez kabli może stać się jeszcze większym, rynkowym hitem od swojego poprzednika. Gracz, zyskując pełną swobodę ruchu łatwiej wkręci się w zabawę w wirtualnej rzeczywistości.
Wniosek patentowy został złożony przez Sony dwa lata wcześniej. Na szkicach koncepcyjnych widać urządzenie, którym prawdopodobnie jest konsola PlayStation 4. Moduł VR to wciąż zewnętrze urządzenie, połączone zarówno z konsolą za pośrednictwem złącza USB oraz jednocześnie z odbiornikiem TV. Całość uzupełnia para kamer, śledzących położenie gogli, umieszczona nad ekranem telewizora. Kolejna iteracja PlayStation VR wciąż wygląda jak zestaw dostawianych na siłę elementów do stacjonarnej konsoli, jednak brak przewodowego połączenia pomiędzy goglami a modułem VR może bardzo wiele pozmieniać.
Po ogłoszonych w połowie zeszłego roku wynikach sprzedaży PSVR (ponad 3 miliony egzemplarzy) nie jest zaskoczeniem, że Sony wciąż inwestuje w rozwój technologii VR. Już dziś wiemy, że rozdzielczość 1920x1080 pikseli w przypadku wirtualnej rzeczywistości to zdecydowanie za mało, by jakość doznań z zabawy w goglach była perfekcyjna. Wiemy też, że największą przeszkodą w dobrej zabawie jak do tej pory były wiązki kabli łączących gogle z konsolą. Jeśli ujawnione przez patent Sony informacje dotyczą PSVR 2, wkrótce możemy spodziewać się przynajmniej usunięcia jednego elementu, który stał na przeszkodzie dobrej zabawy w wirtualnej rzeczywistości. Na większą rozdzielczość gogli VR prawdopodobnie będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, przynajmniej do momentu premiery PlayStation 5.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
23
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4