Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Battlefield V - wersja Alpha zawiera opcję Ray Tracingu

Piotr Gontarczyk | 20-08-2018 09:40 |

Battlefield V - wersja Alpha zawiera opcję Ray TracinguRay Tracing z pewnością w branży kart graficznych i być może także gier będzie w najbliższym czasie jednym z najważniejszych tematów. Już dziś powinniśmy poznać nową generację konsumenckich kart graficznych GeForce RTX serii 2000. Nvidia na Ray Tracing bardzo mocno stawiała już przy okazji prezentacji samej architektury Turing, ale to nie koniec, bo zmianie ma ulec nazwa serii kart graficznych z GTX na RTX, co jest kolejnym podkreśleniem ważności (dla Nvidii) tej techniki. Dla wielu ważnym pytaniem jest to, jak długo będzie trzeba czekać aby zobaczyć pierwsze gry korzystające z Ray Tracingu, aby można było ocenić jak dużo możemy dostać, pod względem jakości grafiki, a jak dużo stracić, tym razem pod względem płynności animacji. W marcu Nvidia zapewniała, że pierwsze gry z częściowym RT pojawią się już w tym roku.

Nie jest to może jeszcze dowód na to, że finalna wersja gry Battlefield V będzie oferować korzystanie z Ray Tracingu. Oznacza to, że DICE przynajmniej testuje to rozwiązanie. Być może wszystko wyjaśni się już w trakcie dzisiejszego wydarzenia organizowanego na Gamescom.

Battlefield V - wersja Alpha zawiera opcję Ray Tracingu [1]

Dziś o godzinie 18:00 rusza GeForce Gaming Celebration, a więc impreza, w trakcie której niemal na pewno poznamy karty graficzne GeForce RTX 2080 oraz GeForce RTX 2080 Ti. Spodziewamy się też obecności przedstawicieli z branży gier komputerowych. Wśród nich na pewno będą ludzie z DICE. Wraz z nimi pojawi się tajemnicza jeszcze prezentacja gry Battlefield V. Nie byłoby w tu niczego nadzwyczajnego, gdyby nie to, co w wersji Alpha tej gry zauważyła ekipa PCGamesHardware. Otóż korzystając z komendy Render.DrawScreenInfo 1 na ekranie pojawia się pasek z informacjami dotyczącymi renderowania. Mamy tu używaną rozdzielczość, liczbę klatek na sekundę, stan HDR, V-Sync, a nazwę aktualnie wykorzystywanego GPU. Obok niej mamy wskaźnik opisany jako Raytrace, ze statusem "wyłączony". Wygląda więc na to, że Battlefield V od samego początku przygotowywany jest z myślą o korzystaniu z Ray Tracingu.

Battlefield V - wersja Alpha zawiera opcję Ray Tracingu [nc1]

Nie jest to może jeszcze dowód na to, że finalna wersja gry Battlefield V będzie oferować korzystanie z Ray Tracingu. Oznacza to, że DICE przynajmniej testuje to rozwiązanie. Być może wszystko wyjaśni się już w trakcie dzisiejszego wydarzenia organizowanego przez Nvidię. Warto przypomnieć, że Battlefield V, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, na rynek wejść ma w październiku bieżącego roku. Mogłaby to być więc przynajmniej jedna z pierwszych gier, o których Nvidia mówiła już w marcu. Wtedy też zapowiedziano obsługę techniki Nvidia RTX w grze Metro Exodus, aczkolwiek ten tytuł planowany jest na luty przyszłego roku.

Metro Exodus z NVIDIA RTX - Ray tracing wchodzi do gry

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 49

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.