Battlefield V ma problem z ray tracingiem. DICE obniży jakość grafiki
Wszyscy pamiętamy chyba dzień, w którym dowiedzieliśmy się, że premiera Battlefielda V została przesunięta z 19 października na 20 listopada. W miarę prędko można było pogodzić się z tą niefajną zmianą, ale teraz nadchodzi kolejna informacja od DICE, której już nie przełkniemy równie łatwo. Wygląda bowiem na to, że problem łączy się bezpośrednio z przesunięciem premiery - twórcy wciąż mają spory problem z optymalizacją gry, a największy z nich dotyczy - jak się wydaje - technologii RTX. W związku z tym, w wywiadzie dla portalu Tom's Hardware dyrektor techniczny DICE Christian Holmquist stwierdził, że będzie zmuszony okroić działanie ray tracingu toteż uczula, że gra niekoniecznie będzie ostatecznie wyglądała tak, jak na puszczonej na Gamescomie prezentacji.
Battlefield V zadebiutuje 20 listopada z obniżonym poziomem ray tracingu. Wszystko przez to, że obecny poziom powoduje sporo problemów z optymalizacją. Graficznie będzie więc ostatecznie nieco inaczej niż pokazano na demo technologicznym.
NVIDIA prezentuje wygląd Battlefielda V z i bez ray-tracingu
Pamiętacie jeszcze demo technologiczne z końca sierpnia, w którym ekipa DICE i Nvidii pokazywała czego możemy spodziewać się dzięki technologii ray tracingu w grze Battlefield V? No to o nim zapomnijcie. Bowiem w ostatnich z wywiadów dyrektor techniczny DICE przyznaje, że deweloperzy byli zmuszeni mocno obniżyć działanie nowej technologii na rzecz m.in optymalizacji gry. Uświadczymy więc sporo mniej odbić, choć niektórzy powinni się cieszyć. Zwłaszcza ci, którzy narzekali, że w grze błyszczał się nawet pistolet wykończony matowym drewnem. Ray tracing będzie więc bardziej stonowany, ale jak mówi Holmquist różnice pomiędzy demem, a ostateczną wersją nie sprawią, że zmiany te wpłyną na rozgrywkę.
Battlefield V - Premiera opóźniona dla poprawy jakości gry
No cóż, trzeba przyznać, że takim argumentem to jak kulą w płot, bowiem ray tracing nie miał ułatwiać czy generalnie zmieniać gameplay'u, a go uprzyjemniać wizualnie. Wiemy już więc, że opcja RTX zostanie w Battlefieldzie V uboższa niż widzieliśmy to w demie, a to dlatego, że dotychczasowe ustawienia powodowały problemy z optymalizacją. Z wywiadu wyczytaliśmy także, że gra została zoptymalizowana pod procesory od 6 rdzeni i 12 wątkach wzwyż, a sama gra nie wspiera technologii Nvidia SLI. Opcje RTX będzie można naturalnie w grze w każdym momencie wyłączyć, aby osiągnąć lepszą wydajność.
Powiązane publikacje

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
121
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
30
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
4
Netflix - filmowe i serialowe nowości VOD na 28 kwietnia - 4 maja 2025. Wśród premier Pearl, Eternauta oraz Asteriks i Obeliks
0