Battlefield 2042 – zagramy później, niż zakładano. Podano powód przesunięcia premiery. Jest dość... oczywisty
Kolejna gra typu AAA zalicza poślizg. Wygląda na to, że w dzisiejszych czasach rozsądnym jest zakładać, iż premiery tytułów Triple-A będą miały miejsce niemal każdorazowo średnio pół roku później, niż pierwotnie planują deweloperzy. Na szczęście przesunięcie Battlefield 2042 to zaledwie miesiąc. Nie zagramy więc 22 października, a 19 listopada. Tyle dobrze, że na grę nie będziemy musieli czekać do przyszłego roku, jak sugerowały plotki. Dobrze, o ile otrzymamy grę dobrze zoptymalizowaną i pozbawioną bugów, co ostatnimi czasy nie ma miejsca zbyt często. Electronic Arts i DICE tłumaczą decyzję pracą zdalną swoich pracowników. Ma ona utrudniać i wydłużać przygotowywanie gier.
Chciałoby się rzec, że pandemia jest dobra na wszystko. Przydała się przynajmniej do tego, aby deweloperzy pracujący w gamedevie mieli świetne wytłumaczenie na ciągle przesunięcia premier.
Battlefield 2042: Exodus Short Film. 9-minutowy film jako wprowadzenie do fabuły gry. W grze pojawi się postać z BF4
"Tworzenie kolejnej generacji Battlefielda w czasie pandemii postawiło przed naszymi zespołami programistów nieprzewidziane wyzwania. Biorąc pod uwagę skalę gry, mieliśmy nadzieję, że programiści wrócą do studiów, gdy będziemy zbliżać się do premiery. Ze względu na panujące warunki, które nie pozwalają na bezpieczne przeprowadzenie tego procesu, a także biorąc pod uwagę ciężką pracę, jaką zespoły wykonują w domu, uważamy, że należy poświęcić dodatkowy czas, aby zrealizować naszą wizję na Battlefielda 2042" - czytamy w informacji od twórców. Opóźnienie premiery gry idzie w parze z opóźnieniem daty testów beta.
NVIDIA oficjalnym partnerem Battlefield 2042 - nadchodząca gra EA DICE otrzyma wsparcie dla technik DLSS 2.0 oraz Reflex
Przypomnijmy, że tegoroczna odsłona Battlefielda pozbawiona będzie trybu dla jednego gracz, a pojawi się na pecetach oraz konsolach Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Aby zagrać na PC będziemy potrzebować minimalnie procesora Intel Core i5-6600K / AMD FX-8350, karty graficznej NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 460 oraz 8 GB pamięci RAM. Gra otrzyma wsparcie techniki NVIDIA DLSS 2.0 oraz funkcję Reflex.
minimalne wymagania | zalecane wymagania | |
Procesor | Intel Core i5-6600K AMD FX-8350 |
Intel Core i7-4790 AMD Ryzen 5 3600 |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti AMD Radeon RX 460 4 GB VRAM |
NVIDIA GeForce RTX 2060 AMD Radeon RX 5600 XT 6 GB VRAM |
Pamięć | 8 GB RAM | 16 GB RAM |
Biblioteki DirectX | DirectX 12 | DirectX 12 |
Przepustowość łącza | 512 Kbps | 512 Kbps |
System | Microsoft Windows 10 64-bit | Microsoft Windows 10 64-bit |