Baldur's Gate 3 - Larian Studios wciąż usprawnia kandydata do gry roku. Pojawiła się kolejna bardzo duża aktualizacja
Miesiąca mijają, a wciąż trudno jest znaleźć tytuł, który dotrzymałby kroku na realizacyjnym polu ambitnemu belgijskiemu studiu. Bethesda wypuściła swój hit w postaci problematycznego Starfielda, w międzyczasie zawitał do nas nowy Mortal Kombat, a pod koniec października wpadł klimatyczny Alan Wake 2. Tymczasem trzecie Wrota Baldura sprzedają się znakomicie, ciesząc się znakomitymi opiniami, a wkrótce premiera na konsolach Xbox.
Baldur's Gate 3 otrzymało czwarty większy zestaw aktualizacji. Usuwa on mnóstwo bugów i poprawia różne elementy rozgrywki.
Pure Retro #5 - Baldur's Gate II. Esencja starej szkoły cRPG. Legenda trwa, czyli jak dziś wygląda jedna z najlepszych gier gatunku
Oczywiście to nie jest tak, że Baldur's Gate 3 weszło na rynek wolne od bardziej znaczących problemów. Jeszcze w sierpniu, przy okazji pecetowej premiery, dość szybko zauważono, że chociażby Akt III gry posiadał pewne kłopoty z wydajnością. Premiera na PlayStation 5 jakiś miesiąc potem także borykała się z technicznymi kwestiami, na czele ze spadkami klatek na sekundę. Od tamtej pory Larian Studios dorzuciło już całkiem sporo update'ów, a teraz wjechał kolejny, czwarty już duży pakiet, odnoszący się do wielu aspektów tytułu.
Baldur's Gate 3 - premierowy zwiastun gry Larian Studios na PlayStation 5 w cieniu doniesień o problemach z wydajnością
Trzeba przyznać, że patch numer 4 robi wrażeniezarówno pod względem liczby wprowadzonych usprawnień i poprawek, jak i ich różnorodności. Dotyczą chociażby skryptów w questach przy poszczególnych rozdziałach, wyeliminowania zawieszania się tytułu w konkretnych miejscach, wzbogaconych interakcji z towarzyszami, opcji nowych trybów obrazu dla osób mających wady wzroku, a nade wszystko ponad 1000 usuniętych bugów. A oto kilka przykładów co ciekawszych elementów, które zostały ulepszone bądź poprawione przez Larian Studios:
- możliwość majstrowania przy wyglądzie zatrudnionych najemników
- dodatkowe animacje dla kompanów w obozie poza misjami
- pojawią się markery na mapie, kiedy ktoś chce z nami porozmawiać
- kończyć turę na padzie będziemy poprzez przytrzymanie określonego przycisku, zamiast zaledwie kliknięcia
- naprawiono błąd sprawiający, że przeciwnicy ograniczają swoje działanie do przemieszczania się i korzystania ze zdolności dash
Powiązane publikacje

Keeper - gameplay świetnie wyglądającej gry autorów Psychonauts, a także dłuższa rozmowa. Pokierujemy latarnią morską
8
EA Sports FC 26 - pierwsi gracze ocenili nową piłkarską grę. Bardzo mieszany odbiór, sporo problemów
28
Titan Quest II - zbliża się drugi rozdział hack'n'slasha, a w nim sporo nowej zawartości. Powalczymy ze Skyllą
3
Recenzja Dying Light: The Beast - Kyle Crane jest wściekły i niebezpieczny jak nigdy dotąd. Sprawdzamy obiecujący spin-off
39