ATI tworzy własne PhysX
Ostatnia burza, która rozpętała się na linii ATI i Nvidia dotycząca wykorzystania technologii PhysX, zbulwersowała niejednego użytkownika. Nvidia bowiem zablokowała w najnowszych sterownikach możliwość wykorzystywania PhysX, jeżeli w komputerze oprócz GeForce znajdować się będzie także akcelerator Radeon. Wyszła z tego niezła chryja, zaś część osób do tej pory z powodzeniem używających takiego tandemu poczuła się oszukana. Oczywiście można z powodzeniem zainstalować starsze drivery lub poczekać na modyfikowane, ale tutaj chodzi o sam fakt. ATI odgraża się jednak, że wraz z firmą PixelLux zamierza przygotować open-sourceowy system obliczeń fizyki. Bullet Physics Engine, bo tak nazywać miała by się nowa technologia, działał by na każdym sprzęcie do grania. Taktyka diametralnie inna niż „zielonych” w niedalekiej przyszłości mogłaby wyprzeć konkurencję dzięki szerokiej dostępności. Brzmi ciekawie, ale na razie to tylko plany, które jeszcze trzeba zrealizować...
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce RTX 5070 SUPER oraz GeForce RTX 5070 Ti SUPER - Nadchodzą lepiej wyposażone karty graficzne Blackwell
145
NVIDIA DLSS 4 z modelem Transformer po wyjściu z wersji Beta ma mniejsze zapotrzebowanie na pamięć VRAM
79
ASUS przedstawia karty graficzne GeForce RTX 5050 z serii Prime i Dual – cztery modele, dwie konstrukcje, jedno GPU
21
NVIDIA DLSS w modelu Transformer oficjalnie wychodzi z fazy Beta. Nowy pakiet SDK oferuje dalszą poprawę jakości obrazu
111