ATI tworzy własne PhysX
Ostatnia burza, która rozpętała się na linii ATI i Nvidia dotycząca wykorzystania technologii PhysX, zbulwersowała niejednego użytkownika. Nvidia bowiem zablokowała w najnowszych sterownikach możliwość wykorzystywania PhysX, jeżeli w komputerze oprócz GeForce znajdować się będzie także akcelerator Radeon. Wyszła z tego niezła chryja, zaś część osób do tej pory z powodzeniem używających takiego tandemu poczuła się oszukana. Oczywiście można z powodzeniem zainstalować starsze drivery lub poczekać na modyfikowane, ale tutaj chodzi o sam fakt. ATI odgraża się jednak, że wraz z firmą PixelLux zamierza przygotować open-sourceowy system obliczeń fizyki. Bullet Physics Engine, bo tak nazywać miała by się nowa technologia, działał by na każdym sprzęcie do grania. Taktyka diametralnie inna niż „zielonych” w niedalekiej przyszłości mogłaby wyprzeć konkurencję dzięki szerokiej dostępności. Brzmi ciekawie, ale na razie to tylko plany, które jeszcze trzeba zrealizować...
Powiązane publikacje

DOOM: The Dark Ages teraz za darmo przy zakupie kart NVIDIA GeForce RTX 5000 oraz laptopów z układami Blackwell
29
Nowe sterowniki do kart graficznych Intel Arc Battlemage poprawiają płynność w wielu popularnych grach komputerowych
20
ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
43
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
182