ATI tworzy własne PhysX
Ostatnia burza, która rozpętała się na linii ATI i Nvidia dotycząca wykorzystania technologii PhysX, zbulwersowała niejednego użytkownika. Nvidia bowiem zablokowała w najnowszych sterownikach możliwość wykorzystywania PhysX, jeżeli w komputerze oprócz GeForce znajdować się będzie także akcelerator Radeon. Wyszła z tego niezła chryja, zaś część osób do tej pory z powodzeniem używających takiego tandemu poczuła się oszukana. Oczywiście można z powodzeniem zainstalować starsze drivery lub poczekać na modyfikowane, ale tutaj chodzi o sam fakt. ATI odgraża się jednak, że wraz z firmą PixelLux zamierza przygotować open-sourceowy system obliczeń fizyki. Bullet Physics Engine, bo tak nazywać miała by się nowa technologia, działał by na każdym sprzęcie do grania. Taktyka diametralnie inna niż „zielonych” w niedalekiej przyszłości mogłaby wyprzeć konkurencję dzięki szerokiej dostępności. Brzmi ciekawie, ale na razie to tylko plany, które jeszcze trzeba zrealizować...
Powiązane publikacje

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
15
Karty Intel Arc Pro B50 z architekturą Xe2 i 16 GB pamięci GDDR6 za 349 dolarów sprzedają się jak świeże bułeczki
29
NVIDIA GeForce NOW - rozpoczęto ulepszanie serwerów, aby zaoferować użytkownikom wydajność klasy GeForce RTX 5080
44
Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR
34