ATI tworzy własne PhysX
Ostatnia burza, która rozpętała się na linii ATI i Nvidia dotycząca wykorzystania technologii PhysX, zbulwersowała niejednego użytkownika. Nvidia bowiem zablokowała w najnowszych sterownikach możliwość wykorzystywania PhysX, jeżeli w komputerze oprócz GeForce znajdować się będzie także akcelerator Radeon. Wyszła z tego niezła chryja, zaś część osób do tej pory z powodzeniem używających takiego tandemu poczuła się oszukana. Oczywiście można z powodzeniem zainstalować starsze drivery lub poczekać na modyfikowane, ale tutaj chodzi o sam fakt. ATI odgraża się jednak, że wraz z firmą PixelLux zamierza przygotować open-sourceowy system obliczeń fizyki. Bullet Physics Engine, bo tak nazywać miała by się nowa technologia, działał by na każdym sprzęcie do grania. Taktyka diametralnie inna niż „zielonych” w niedalekiej przyszłości mogłaby wyprzeć konkurencję dzięki szerokiej dostępności. Brzmi ciekawie, ale na razie to tylko plany, które jeszcze trzeba zrealizować...
Powiązane publikacje

AMD niechcący przyznało, że Radeon RX 7900 XT może być mniej atrakcyjnym wyborem od Radeona RX 6950 XT
45
DirectStorage 1.1 - użycie nowej technologii Microsoftu obniża wydajność w Forspoken na topowym GeForce RTX 4090
40
Górnicy kryptowalut znaleźli nowy sposób na oszukiwanie graczy. Używają do tego kart graficznych oraz... farby
74
Intel ARC - nowa karta graficzna Alchemist jest testowana. Szykuje się coś pomiędzy Intel ARC A380 oraz ARC A580
6