ASUS nie będzie produkować tabletów. Firma wycofuje się z rynku
ASUS ma szeroki asortyment produktów, jednak nie wszystkie z nich cieszą się jednakową popularnością. Firma prawdopodobnie teraz zrewiduje swoje portfolio i zrezygnuje z produkcji tabletów. Takie informacje otrzymali tajwańscy dystrybutorzy sprzętu. Może być to uwarunkowane coraz mniejszym zainteresowaniem tego typu produktami. W 2018 roku sprzedało się ich globalnie 173,8 miliona (dane pochodzą od Strategy Analytics), co łącznie oznacza spadek aż o 11,4 mln w porównaniu z 2017. Jedynie Apple i Huawei odnotowały w tym okresie wzrost. ASUS przede wszystkim skupiał się w tym segmencie na sprzętach z systemem Android, w tym serii ZenPad. Urządzenia typu 2w1 klasyfikowane są jako PC i miałyby pozostać w produkcji.
Tajwańskie media donoszą, że ASUS przestanie produkować tablety. Zamiast tego firma miałaby skupić się na ROG Phone i ZenFone 6Z, a także akcesoriach z serii Republic of Gamers.
ZenPad 8 ma być ostatnim tabletem firmy ASUS. Sprzęt ten został już wyprzedany i według tajwańskich mediów, firma zaprzestanie całkowicie produkcji tej serii, jak i tabletów w ogóle. Tajwańska korporacja ma rzekomo zamiast tego skupić się na smartfonach z serii ZenFone oraz akcesoriami esportowymi wydawanymi pod egidą Republic of Gamers. W przyszłości ASUS ma wydać nową wersję ROG Phone oraz ZenFone 6Z. Tablety ASUSa reprezentowały budżetową gałąź tego rynku. Teraz gdy koncern porzucił ten segment, pozostawiają inicjatywę po stronie innych producentów takich, jak Xiaomi. Jednak nawet ta firma może porzucić tablety.
ASUS Zephyrus GA502 z AMD Ryzen 7 3750H i GeForce GTX 1660 Ti
Zważywszy na systematyczny spadek sprzedaży tego typu produktów, być może decyzja tajwańskiej korporacji okaże się słuszna. Obecnie na rynku smartfonów konsumenci często sięgają po fablety. W przyszłości być może składane telefony, w miarę obniżania cen, także zyskają na popularności (pod warunkiem zadbania o ich niezawodność, z czym ostatnio różnie). Wydaje się, że te dwie kategorie produktów wypierają tablety, a jedynym dla tych ostatnich miejscem wydaje się być segment 2w1.