ASUS liderem sprzedaży laptopów do grania w 2016 roku
Można wiele rzeczy powiedzieć na temat laptopów dla graczy. Zarówno tych dobrych jak i złych. Mało który sprzęt budzi tak skrajne emocje jak właśnie gamingowe notebooki. Trudno jednak im odmówić popularności, zwłaszcza że rokrocznie sprzedawana jest coraz większa ich ilość. Niezależny analityk Digitimes Research ujawnił informację, jakoby w ubiegłym roku sprzedano ponad 4,5 miliona laptopów do grania. Mowa tutaj o następujących rejonach świata: Ameryka Północna, Chiny, Europa Zachodnia, Północna oraz Wschodnia, a także Korea Południowa, Japonia, południowo-wschodnia Azja i Ameryka Łacińska. We wszystkich tych miejscach popyt na laptopy gamingowe stale rośnie, przez co szacuje się, że ilość sprzedanych egzemplarzy będzie znacznie wyższa niż w 2016 roku. Okazuje się także, że królem tego segmentu ponownie został ASUS, który sprzedał największą ich ilość.
W 2016 roku sprzedano 4,5 miliona gamingowych notebooków. Szacuje się, że w 2017 roku łączna ilość sprzedanych laptopów do grania zwiększy się o kolejne 10-15 procent.
Bardzo często mówi się o tym, że sektor laptopów upada. Zwłaszcza w przypadku modeli przeznaczonych do grania, które przecież nie nadają się do rozrywki. Niestety tym razem krytyka i wieszczenie nie idzie w parze ze sprzedażą. Już w ubiegłym roku ekipa Digitimes Reserach sygnalizowała zwiększony popyt na tego typu sprzęt. Informacje, które teraz agencja podała do wiadomości zdają się potwierdzać tendencję wzrostową. W całym 2016 roku sprzedano bowiem ponad 4,5 miliona laptopów gamingowych. Wzrost sprzedaży widoczny jest głównie w rejonach, o których wspomniałem w powyższym akapicie, a więc m.in w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Japonii oraz Chinach. W tym ostatnim kraju akurat dominować zaczyna marka Clevo, która zdecydowaną większość swoich kadłubków sprzedaje właśnie tam.
ASUS jest aktualnie liderem w segmencie gamingowych notebooków. Tylko w 2016 roku sprzedali przeszło 1,2 miliona egzemplarzy, co przekłada się na blisko 27% całego rynku.
Jeśli licząc sprzedaż we wszystkich wspomnianych rejonach, okazuje się że zdecydowanym zwycięzcą jest tajwańska firma ASUS, która w samym 2016 roku sprzedała blisko 1,2 miliona laptopów gamingowych. Chwila matematycznych obliczeń i można łatwo wywnioskować, że ASUS trzyma w garści prawie 27% całego rynku. ASUS jest wybierany przede wszystkim z powodu renomy na jaką marka pracowała przez wiele lat. Wysoka jakość wykonania czy atrakcyjny design (choć to kwestia mocno subiektywna) to czynniki kluczowe. Na drugim miejscu jest MSI (Micro-Star International), który według badań Digital Research w ubiegłym roku sprzedał około 800-850 tysięcy notebooków dla graczy. Stanowi to mniej więcej 17-18% całkowitej sprzedaży tego typu sprzętu na świecie. Obie firmy najprawdopodobniej w tym roku zwiększą również swoje dostawy o około 10-15%, a przy takim tempie wzrostu nie będę wcale zaskoczony jeśli w 2017 roku zostanie przekroczona bariera 5 milionów sprzedanych laptopów. Zwłaszcza, że NVIDIA oraz Intel coraz mocniej skupiają się na tym rynku. Mocne procesory i coraz większe zatarcie różnić pomiędzy desktopowymi i mobilnymi kartami graficznymi to główne punkty świadczące o mocniejszym skupieniu się na tego typu produktach.
MSI jest drugim, co do wielkości, producentem gamingowych notebooków. Musi uznać wyższość tylko firmy ASUS.
Powiązane publikacje

HP zapłaci miliony za oszukiwanie klientów. Wodoodporne klawiatury okazały się fikcją. Które modele objęto pozwem?
26
Microsoft Surface Laptop 7 AI z procesorami ARM Snapdragon X Elite zostały oznaczone jako często zwracane
25
Nowe laptopy od Hyperbook oferują chłodzenie wodne, układ NVIDIA GeForce RTX 5090 i nawet 192 GB RAM DDR5
40
Kolejny laptop z rozwijanym ekranem. Tym razem jednak rozwiązanie może się okazać praktyczniejsze
23