Assassin's Creed Valhalla z nową modyfikacją graficzną oferuje śliczną oprawę graficzną w 4K na karcie GeForce RTX 3090
Niedawno minął rok od premiery Assassin's Creed Valhalla, która pozostaje wciąż najnowszą częścią sagi Asasynów w wykonaniu Ubisoftu. W trakcie gry przenosimy się na tereny m.in. IX wiecznej Anglii, by wraz ze swoim klanem znaleźć nowy dom po opuszczeniu Norwegii. Tytuł okazał się dużym sukcesem dla producenta, jako że sprzedaż wyraźnie skoczyła względem Origins czy Odyssey. Nic dziwnego, że Assassin's Creed Valhalla jest także mocno wspierany przez Ubisoft. Regularnie pojawiają się nowe aktualizacje, dodające darmowe rzeczy dla graczy lub też wydarzenia, tj. obecne święto związane z Dzikim Gonem. Gra otrzymała już także dwa spore dodatki fabularne, a prace nad trzecim DLC właśnie trwają. Niektórzy gracze także dodatkowo dopieszczają warstwę wizualną Valhalli, wykorzystując do tego autorskie modyfikacje. Jedną z takich osób jest twórca kanału na YouTube - Digital Dreams, który przedstawił kilkuminutowy gameplay ze zmodowanej wersji Valhalli.
W sieci pojawił się materiał wideo przedstawiający grę Assassin's Creed Valhalla z nową modyfikacją graficzną, mającą oferować globalne oświetlenie oraz okluzję otoczenia na poziomie zbliżonym do aktywnego Ray Tracingu. Całość nagrano w rozdzielczości 4K na karcie NVIDIA GeForce RTX 3090.
Test wydajności Assassin's Creed: Valhalla - Ragnarok optymalizacji
Nie da się ukryć, że już podstawowa wersja Assassin's Creed Valhalla, na maksymalnych ustawieniach graficznych, oferuje bardzo dobrą jakość oprawy graficznej, zwłaszcza pod względem jakości elementów środowiska, w tym np. roślinności. Firma Digital Dreams postanowiła jednak opublikować materiał wideo, w którym zaprezentowano grę Ubisoftu z dodatkiem modyfikacji graficznej, bazującej na popularnym edytorze ReShade. Tutaj nazwany ReShade "Beyond All Limits", ma dawać wrażenie, jakby gra działała z aktywną techniką śledzenia promieni (Ray Tracingu). Modyfikacja poprawia bowiem efekty globalnego oświetlenia (Global Illumination) oraz okluzji otoczenia (Ambient Occlusion), czyli funkcji, w których dobrze wykorzystany RT potrafi dać zdecydowanie lepsze efekty wizualne w porównaniu do zwykłych efektów rasteryzacji.
Recenzja Assassin's Creed: Valhalla - Wikiński, przyczajony tasiemiec
Oprócz pakietu ReShade, twórcy wykorzystali kilka innych modyfikacji, aby zwiększyć poziom szczegółów w oddali (Level of Detalis), a także częściowo usunąć mgłę na dalszym planie. Aby zaoferować jak najbardziej imponujący efekt, zarejestrowany materiał przygotowano w rozdzielczości 4K, oczywiście przy zachowaniu najwyższych ustawień graficznych. Do prezentacji gry w takiej wersji wykorzystano topową obecnie kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 3090. Trzeba przyznać, że Assassin's Creed Valhalla w takim wydaniu prezentuje się naprawdę dobrze.