Assassin’s Creed Valhalla – znamy wymagania sprzętowe wersji PC
Assassin’s Creed: Valhalla to obok Watch Dogs Legion najważniejsza dla Ubisoftu gra w tym roku. Jako że do jej premiery pozostał niespełna miesiąc, wydawca ujawnił wymagania sprzętowe wersji PC. Podobnie jak w przypadku Watch Dogs Legion, tak i tym razem otrzymaliśmy szczegółowe specyfikacje do poszczególnych rozdzielczości, ustawień graficznych i liczby klatek na sekundę. Dowiedzieliśmy się, że AC: Valhalla będzie pierwszą grą z serii, która będzie wymagać karty graficznej obsługującej biblioteki DirectX 12. Wersja na komputery osobiste nie będzie miała żadnego sztywnego limitu maksymalnej liczby FPS-ów, a posiadacze konfiguracji wielomonitorowych oraz ultraszerokich konstrukcji mogą liczyć na pełną obsługę. Gra doczeka się także wbudowanego benchmarka do mierzenia wydajności sprzętu.
Ubisoft udostępnił szczegółowe wymagania sprzętowe gry Assassin’s Creed: Valhalla, które podzielono na określone rozdzielczości, ustawienia graficzne oraz liczbę klatek na sekundę. Ponadto do sieci trafiły nowe materiały wideo z fragmentami rozgrywki.
Assassin's Creed Valhalla - trailer fabularny i zapowiedź podcastów
Ubisoft ujawnił, że absolutnym minimum do rozdzielczości 1080p i 30 klatek na sekundę to czterowątkowe procesory Intel i5-4460 lub Ryzen 3 1200 współpracujące z kartami graficznymi pokroju GeForce GTX 960 lub AMD R9 380. Są więc to wymagania sprzętowe zbliżone do Watch Dogs Legion. Również rekomendowana konfiguracja do Full HD i 30 FPS-ów wygląda prawie identyczne. Do rozdzielczości 1440p (60 FPS-ów) i 4K (30 FPS-ów) już będzie potrzebny następujący sprzęt: procesory Intel i7 lub AMD Ryzen 5/7 3600X/3700X oraz karta graficzna Radeon RX 5700XT lub GeForce RTX 2080/2080S. To co się rzuca w oczy to porzucenie API DirectX 11, które było wykorzystywane dotychczas w grach z tej serii. Valhalla przechodzi całkowicie na DirectX 12 i wymaga systemu Windows 10 64-bit (inne nie będą wspierane). Oto pełne wymagania sprzętowe Assassin’s Creed: Valhalla na PC (gra w przeciwieństwie do Watch Dogs Legion nie obsłuży ray tracingu):
Wymagania sprzętowe AC: Valhalla | Minimalne 1080p/30 FPS (niskie ustawienia) | Rekomendowane do 1080p/30 FPS (wysokie ustawienia) | Rekomendowane do 1080p/60 FPS (wysokie ustawienia) |
System operacyjny | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 |
Procesor | Intel Core i5-4460 3,2 GHz lub AMD Ryzen 3 1200 3,1 GHz | Intel Core i7-4790 3,6 GHz lub AMD Ryzen 5 1600 3,2 GHz | Intel Core i7-6700 3,4 GHz lub AMD Ryzen 7 1700 3,0 GHz |
Pamięć RAM | 8 GB (dual-channel) | 8 GB (dual-channel) | 8 GB (dual-channel) |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 960 (4 GB) lub AMD Radeon R9 380 | NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB) lub AMD Radeon RX 570 | NVIDIA GeForce GTX 1080 lub AMD Radeon RX Vega 64 |
Dysk | 50 GB wolnego miejsca na HDD (rekomendowane SSD) | 50 GB wolnego miejsca na SSD | 50 GB wolnego miejsca na SSD |
Wymagania sprzętowe AC: Valhalla | Rekomendowane do 1440p/30 FPS (b. wysokie ustawienia) | Rekomendowane do 1440p/60 FPS (b. wysokie ustawienia) | Rekomendowane do 4K/30 FPS (ustawienia ultra) |
System operacyjny | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 |
Procesor | Intel Core i7-7700 3,6 GHz lub AMD Ryzen 7 2700X 3,7 GHz | Intel Core i7-8700K 3,7 GHz lub AMD Ryzen 5 3600X 3,8 GHz | Intel Core i7-9700K 3,6 GHz lub AMD Ryzen 7 3700X 3,6 GHz |
Pamięć RAM | 16 GB (dual-channel) | 16 GB (dual-channel) | 16 GB (dual-channel) |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 1070 lub AMD Radeon RX Vega 56 | NVIDIA GeForce RTX 2080S lub AMD Radeon RX 5700XT | NVIDIA GeForce RTX 2080 lub AMD Radeon RX 5700XT |
Dysk | 50 GB wolnego miejsca na SSD | 50 GB wolnego miejsca na SSD | 50 GB wolnego miejsca na SSD |
Watch Dogs Legion – znamy szczegółowe wymagania sprzętowe
Premiera Assassin’s Creed: Valhalla została przyspieszona o tydzień i odbędzie się 10 listopada 2020 roku, czyli w tym samym czasie co debiut rynkowy Xboksów Series X i S, stając się jednym z tytułów startowych konsol Microsoftu. Gra zadebiutuje na PC, Google Stadia, PlayStation 4 oraz Xboksach One i Series X/S. Wersja PS5 ukaże się po premierze konsoli Sony i będzie działać na niej w 4K i 60 klatkach na sekundę, wzorem edycji na Xboksa Series X. Dzisiaj pojawiły się artykuły z pierwszymi wrażeniami z wczesnej wersji gry – w związku z tym do sieci trafiło mnóstwo nowych gameplayów. Przykładowe z nich dołączyliśmy do aktualności – nie zabrakło w nich także nowych materiałów wideo od Ubisoftu, w których możecie zobaczyć np. sceny walki, system tworzenia postaci, przerywniki filmowe czy eksplorację świata.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32