Assassin’s Creed Valhalla – znamy wymagania sprzętowe wersji PC
Assassin’s Creed: Valhalla to obok Watch Dogs Legion najważniejsza dla Ubisoftu gra w tym roku. Jako że do jej premiery pozostał niespełna miesiąc, wydawca ujawnił wymagania sprzętowe wersji PC. Podobnie jak w przypadku Watch Dogs Legion, tak i tym razem otrzymaliśmy szczegółowe specyfikacje do poszczególnych rozdzielczości, ustawień graficznych i liczby klatek na sekundę. Dowiedzieliśmy się, że AC: Valhalla będzie pierwszą grą z serii, która będzie wymagać karty graficznej obsługującej biblioteki DirectX 12. Wersja na komputery osobiste nie będzie miała żadnego sztywnego limitu maksymalnej liczby FPS-ów, a posiadacze konfiguracji wielomonitorowych oraz ultraszerokich konstrukcji mogą liczyć na pełną obsługę. Gra doczeka się także wbudowanego benchmarka do mierzenia wydajności sprzętu.
Ubisoft udostępnił szczegółowe wymagania sprzętowe gry Assassin’s Creed: Valhalla, które podzielono na określone rozdzielczości, ustawienia graficzne oraz liczbę klatek na sekundę. Ponadto do sieci trafiły nowe materiały wideo z fragmentami rozgrywki.
Assassin's Creed Valhalla - trailer fabularny i zapowiedź podcastów
Ubisoft ujawnił, że absolutnym minimum do rozdzielczości 1080p i 30 klatek na sekundę to czterowątkowe procesory Intel i5-4460 lub Ryzen 3 1200 współpracujące z kartami graficznymi pokroju GeForce GTX 960 lub AMD R9 380. Są więc to wymagania sprzętowe zbliżone do Watch Dogs Legion. Również rekomendowana konfiguracja do Full HD i 30 FPS-ów wygląda prawie identyczne. Do rozdzielczości 1440p (60 FPS-ów) i 4K (30 FPS-ów) już będzie potrzebny następujący sprzęt: procesory Intel i7 lub AMD Ryzen 5/7 3600X/3700X oraz karta graficzna Radeon RX 5700XT lub GeForce RTX 2080/2080S. To co się rzuca w oczy to porzucenie API DirectX 11, które było wykorzystywane dotychczas w grach z tej serii. Valhalla przechodzi całkowicie na DirectX 12 i wymaga systemu Windows 10 64-bit (inne nie będą wspierane). Oto pełne wymagania sprzętowe Assassin’s Creed: Valhalla na PC (gra w przeciwieństwie do Watch Dogs Legion nie obsłuży ray tracingu):
Wymagania sprzętowe AC: Valhalla | Minimalne 1080p/30 FPS (niskie ustawienia) | Rekomendowane do 1080p/30 FPS (wysokie ustawienia) | Rekomendowane do 1080p/60 FPS (wysokie ustawienia) |
System operacyjny | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 |
Procesor | Intel Core i5-4460 3,2 GHz lub AMD Ryzen 3 1200 3,1 GHz | Intel Core i7-4790 3,6 GHz lub AMD Ryzen 5 1600 3,2 GHz | Intel Core i7-6700 3,4 GHz lub AMD Ryzen 7 1700 3,0 GHz |
Pamięć RAM | 8 GB (dual-channel) | 8 GB (dual-channel) | 8 GB (dual-channel) |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 960 (4 GB) lub AMD Radeon R9 380 | NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB) lub AMD Radeon RX 570 | NVIDIA GeForce GTX 1080 lub AMD Radeon RX Vega 64 |
Dysk | 50 GB wolnego miejsca na HDD (rekomendowane SSD) | 50 GB wolnego miejsca na SSD | 50 GB wolnego miejsca na SSD |
Wymagania sprzętowe AC: Valhalla | Rekomendowane do 1440p/30 FPS (b. wysokie ustawienia) | Rekomendowane do 1440p/60 FPS (b. wysokie ustawienia) | Rekomendowane do 4K/30 FPS (ustawienia ultra) |
System operacyjny | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 | 64-bitowy Windows 10 |
Procesor | Intel Core i7-7700 3,6 GHz lub AMD Ryzen 7 2700X 3,7 GHz | Intel Core i7-8700K 3,7 GHz lub AMD Ryzen 5 3600X 3,8 GHz | Intel Core i7-9700K 3,6 GHz lub AMD Ryzen 7 3700X 3,6 GHz |
Pamięć RAM | 16 GB (dual-channel) | 16 GB (dual-channel) | 16 GB (dual-channel) |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 1070 lub AMD Radeon RX Vega 56 | NVIDIA GeForce RTX 2080S lub AMD Radeon RX 5700XT | NVIDIA GeForce RTX 2080 lub AMD Radeon RX 5700XT |
Dysk | 50 GB wolnego miejsca na SSD | 50 GB wolnego miejsca na SSD | 50 GB wolnego miejsca na SSD |
Watch Dogs Legion – znamy szczegółowe wymagania sprzętowe
Premiera Assassin’s Creed: Valhalla została przyspieszona o tydzień i odbędzie się 10 listopada 2020 roku, czyli w tym samym czasie co debiut rynkowy Xboksów Series X i S, stając się jednym z tytułów startowych konsol Microsoftu. Gra zadebiutuje na PC, Google Stadia, PlayStation 4 oraz Xboksach One i Series X/S. Wersja PS5 ukaże się po premierze konsoli Sony i będzie działać na niej w 4K i 60 klatkach na sekundę, wzorem edycji na Xboksa Series X. Dzisiaj pojawiły się artykuły z pierwszymi wrażeniami z wczesnej wersji gry – w związku z tym do sieci trafiło mnóstwo nowych gameplayów. Przykładowe z nich dołączyliśmy do aktualności – nie zabrakło w nich także nowych materiałów wideo od Ubisoftu, w których możecie zobaczyć np. sceny walki, system tworzenia postaci, przerywniki filmowe czy eksplorację świata.
Powiązane publikacje

Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
1
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
40
Pragmata - trzecioosobowy shooter SF, w którym nie tylko strzelanie się liczy. Wstępna analiza mechanik gry Capcomu
3
Resident Evil Requiem - pojawiły się pierwsze opisy dłuższej prezentacji rozgrywki z Summer Game Fest
7