Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Assassin's Creed: Unity w jakości 900p na PlayStation 4 i Xbox One

Arkad | 08-10-2014 09:45 |

Gry komputerowe przeznaczone na konsole nowej generacji PlayStation 4 i Xbox One oraz komputery PC to wciąż dwa różne światy, które mają ze sobą niewiele wspólnego - ubiegłoroczna premiera wspomnianych urządzeń od Sony oraz Microsoftu miała zmienić postrzeganie konsol do gier, ale już po pierwszej prezentacji było jasne, że w tym temacie niewiele się zmieni i w dalszym ciągu niektóre studia nie będą poważnie podchodziły do swoich zadań. No cóż, można stworzyć dobrą grę działającą jak najlepiej na konsoli i komputerze PC, ale czy komuś się to opłaca?

PlayStation 4 jest mocniejsze od Xboxa One, ale nie w przypadku Assassin's Creed: Unity.

Mistrzem optymalizacji na pewno nie jest firma Ubisoft i podległe jej studia zajmujące się rozwijaniem między innymi serii Assassin's Creed. Najnowsza odsłona o nazwie Unity zostanie oficjalnie zaprezentowana dopiero 13 listopada 2014 roku, ale już teraz znamy wszystkie szczegóły dotyczące wersji przeznaczonych na Xbox One i PlayStation 4. Tym razem producent podszedł do sprawy bardzo dyplomatycznie, a mianowicie ograniczył możliwości jednej konsoli w celu uniknięcia sporów pomiędzy graczami z różnych platform...

Czy jest to dobre rozwiązanie? Sony PlayStation 4 prawdopodobnie obsłużyłoby Assassin's Creed: Unity w większej rozdzielczości niż 900p (1600 x 900 pikseli), ale ograniczone możliwości Xboxa One od Microsoftu spowodowały zrównanie jakości na obydwu konsolach. Do tego dochodzi jeszcze limit 30 klatek na sekundę, chociaż przy grze tego typu nie powinno być z tym większych problemów. Deweloperzy prawdopodobnie nigdy nie wycisną lepszych efektów w rozdzielczości 1080p przy większej ilości klatek na sekundę nie tylko z powodu ograniczonych możliwości sprzętu, ale również zwiększonych kosztów i wydłużenia pracy nad bardziej zoptymalizowanymi grami.

Ubisoft tłumaczy się ze zrównania rozdzielczości Assassin's Creed: Unity w ten sposób, że jednostka CPU zastosowana zarówno w Xbox One, jak i PlayStation 4 jest za słaba do obsługi zaawansowanych obliczeń dla AI, co nie pozostawia zbyt wiele miejsca na efekty graficzne. Ostatni Assassin's Creed IV: Black Flag wydany na PlayStation 4 otrzymał specjalny patch zwiększający rozdzielczość gry, więc może i tym razem po premierze uda się magicznie wykrzesać więcej mocy ze sprzętu od Sony.

Źródło: SweClockers

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 26

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.