Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Arm szykuje rewolucję w grach mobilnych. Neural Super Sampling niczym NVIDIA DLSS, już w smartfonach w 2026 roku

Maciej Lewczuk | 13-08-2025 11:30 |

Arm szykuje rewolucję w grach mobilnych. Neural Super Sampling niczym NVIDIA DLSS, już w smartfonach w 2026 rokuProducenci układów scalonych stają przed wyzwaniem pogodzenia coraz większej mocy obliczeniowej z ograniczeniami energetycznymi smartfonów. Jednym z najważniejszych kierunków rozwoju stało się wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji grafiki. Wkrótce do grona firm oferujących takie rozwiązania dołączy nowy, potężny gracz, którego technologie mogą na nowo określić standardy w dziedzinie jakości mobilnej rozrywki.

Neural Super Sampling to pierwsza aplikacja, skaler graficzny wykorzystujący sztuczną inteligencję, który umożliwia możliwość dwukrotnego zwiększenia rozdzielczości z szybkością 4 ms na klatkę - Arm.

Arm szykuje rewolucję w grach mobilnych. Neural Super Sampling niczym NVIDIA DLSS, już w smartfonach w 2026 roku [1]

NVIDIA N1X - Poznaliśmy pierwsze szczegóły specyfikacji układu SoC dla PC, opartego na architekturze ARM oraz Blackwell

Firma Arm, której architektura procesorów dominuje na rynku urządzeń mobilnych, ogłosiła nową strategię rozwoju swoich układów graficznych. Najważniejszym jej elementem jest pakiet rozwiązań o nazwie Arm Neural Technology. Przewiduje on integrację dedykowanych akceleratorów sztucznej inteligencji bezpośrednio w strukturze procesorów graficznych (GPU) z rodziny Mali. To zmiana, która ma na celu przeniesienie zaawansowanych technik graficznych, znanych dotąd głównie z komputerów osobistych, do świata smartfonów.

Samsung Galaxy A57 5G może zaskoczyć wydajnością w grach. Układ Exynos 1680 doczekał się już pierwszego testu

Pierwszym praktycznym zastosowaniem nowej technologii będzie Arm Neural Super Sampling (ANSS). Jest to technika skalowania rozdzielczości obrazu w czasie rzeczywistym, która wykorzystuje sieci neuronowe. Działa ona na zasadzie podobnej do rozwiązań takich jak NVIDIA DLSS, AMD FSR czy Intel XeSS. ANSS ma za zadanie renderować obraz w niższej rozdzielczości, a następnie, przy pomocy algorytmów AI, inteligentnie skalować go do wyższej jakości, zachowując przy tym ostrość detali i płynność ruchu. Według Arm, technologia pozwoli na podniesienie dwukrotne rozdzielczości przy minimalnym obciążeniu, zajmującym zaledwie 4 ms na klatkę.

Arm szykuje rewolucję w grach mobilnych. Neural Super Sampling niczym NVIDIA DLSS, już w smartfonach w 2026 roku [2]

Intel traci udziały na rynku serwerowym, coraz mocniej podjadają go AMD i ARM. Przyszłość również nie będzie niebieska

Pierwsze układy graficzne wyposażone w Arm Neural Technology i obsługujące ANSS mają pojawić się na rynku w 2026 roku. W dalszej perspektywie firma zakłada wprowadzenie także technologii generowania dodatkowych klatek (Neural Frame Rate Upscaling), a także odszumiania obrazu przy śledzeniu promieni (Neural Super Sampling and Denoising), co może otworzyć drogę do implementacji ray tracingu na dużą skalę w urządzeniach mobilnych.

Źródło: Arm Newsroom
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 23

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.